[SBS2003] Mailbox te klein, maar kan niet groter?

Pagina: 1
Acties:

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem met een netwerk gebaseerd op een server met SBS2003 (incl. Exchange dus). Het probleem is dat ik op de werkstations (met Win XP SP2 en Outlook 2003) de melding krijg dat het formaat van de postbussen (op de server dus) of liever gezegd de inhoud te groot is. Het gaat om een bedrijf waar veel met AutoCAD gewerkt wordt en de inhoud van die mailboxen is inderdaad soms groter dan 200 MB.

Nou heb ik op de server 2 plekken gevonden waar je iets in kan stellen mbt mailbox grootte, maar beiden hebben geen invloed op de foutmelding. Ik blijf problemen houden.

De locaties van de instellingen zijn als volgt:

Per user kan je in de Active Directory onder de eigenschappen van de user en het tabblad Exchange General kiezen voor Storage Limits. Je kan dan kiezen voor Use mailbox store default of je kan zelf iets invoeren. Aangezien ik niet wist wat de 'store default' was heb ik deze al opgehoogd via 400MB naar 2GB. Dat hielp helaas niet.

Tevens kan je in de Exchange System Manager onder server de eigenschappen opvragen van de mailbox store (is dat dezelfde als waar ze in de AD over spreken?) en bij limits iets opvragen. Maar aangezien dit over de hele server gaat is dit misschien de maximale grootte van de complete mailbox? (dus niet per user?). Ook deze heb ik opgehoogd, maar ik blijft problemen houden met Outlook 2003 op de werkstations.

Dus wie weet OF ik de mailbox grootte van een gebruiker over de 200MB heen kan tillen en als dat gaat hoe stel ik dat dan goed in?

Alvast bedankt!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Het gaat hier om Exchange dus ik verplaats je topic even naar Software Algemeen

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

Tomatoman

Fulltime prutser

Wat is precies de foutmelding? En wordt er alleen gemeld dat de mailbox vol zit of weigert hij ook daadwerkelijk nieuwe mail te accepteren?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Bij het verzenden/ontvangen van mail stopt hij bv op 85% om vervolgens te komen met de melding 'Maximum size mailbox reached' of zoiets dergelijks. Heb het nu verholpen door wat verzonden items te verwijderen, maar dat is eigenlijk geen oplossing natuurlijk :/

Verwijderd

heb je toevallig een mailbox policy draaien?
http://support.microsoft.com/?id=822938

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Niet bewust :P Ik zal het eens doorlezen en controleren

Verwijderd

Misschien dat een goede archiveringsoplossing uitkomst kan bieden.
Mail uit je Exchange en toch beschikbaar.

Wil je meer weten kun je contact met mij opnemen via het mail adres in mijn profiel.

Harrie

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Er draait in ieder geval geen mailbox policy. Voorlopig is het probleem 'opgelost' want de gebruikers hebben een hoop mail weggegooid. Maar hier blijf je natuurlijk tegen aan lopen.

Weet niemand of het nu uberhaupt mogelijk is?

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

je kunt in de active directory toch gewoon de maximum grootte instellen? user openen >Exchange General > Storage Limits.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47

McMiGHtY

- burp -

Hoe groet is je complete store? Groter als 16Gb?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
McMiGHtY schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:58:
als dat het geval zou zijn geweest was de store al gedismount geweest en had ie nu meldingen in de eventlog (en een niet werkende exchange :P )

er is een reg key om de store (tijdelijk) maar 17gb te krijgen om je probleem op te lossen, maar dat terzijde.

A wise man's life is based around fuck you

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Judaz schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:45:
je kunt in de active directory toch gewoon de maximum grootte instellen? user openen >Exchange General > Storage Limits.
Zoals in mijn eerste post reeds te lezen, werkt dat helaas niet.
McMiGHtY schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:58:
Hij is niet groter dan 16GB nee.

I'm at a loss :/

Verwijderd

Je kan nog eens proberen om diagnostics logging omhoog te zetten op MSExchangeIS ->Mailbox->Storage limits en kijken of je nog bepaalde errors in je event log krijgt?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ergens begrijp ik iets niet. Ik heb een aantal van deze configuraties weggezet, dezelfde limieten weggehaald waar jij het over hebt en nergens een probleem. Ik heb er zelfs al met mailboxen over de 1 Gb. Ik denk dat je toch even op je stappen moet terugkeren om te kijken wat je hebt veranderd.
Verder kun je onder 'Global settings' de eigenschappen checken van 'Message delivery', maar dat gaat meer over het formaat van de te verzenden of te ontvangen berichten. Nevertheless..

Sign here against sigs

Pagina: 1