EuroDNS ervaringen gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 09:33
Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met EuroDNS. Ik heb een aantal domeinen daar geregistreerd en wil mijn andere domeinen daar ook heen verhuizen. Ik weet alleen niet of ze echt te vertrouwen zijn. Ik kan op hun website wel een adres (in luxemburg) achterhalen, maar echt achtergrond informatie over het bedrijf is er niet.

Op Google is er wel veel over te vinden, zoveel zelfs dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Op heel GoT is eurodns nog niet genoemd zo ver ik kan achterhalen, en dat verontrust me juist een beetje..

Dus nogmaals wie heeft er goede/slechte ervaringen met EuroDNS
www.eurodns.com

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Geen ervaring mee, en gezien hun tarieven kan ik ook niet echt zeggen dat ik t interessant vind.

Een .org domein voor 18 EUR... daar betaal ik momenteel $7 (uit mn hoofd) voor. Een NL domein kost 20 eur, betaal ik 12 eur voor (ok, excl setup dan)

DNS draai ik bij NXS, werkt prima. En er zijn ongetwijfeld ook nog goedkopere (oa transip).

• Racemol
DJSmiley schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:04:
Geen ervaring mee, en gezien hun tarieven kan ik ook niet echt zeggen dat ik t interessant vind.

Een .org domein voor 18 EUR... daar betaal ik momenteel $7 (uit mn hoofd) voor. Een NL domein kost 20 eur, betaal ik 12 eur voor (ok, excl setup dan)

DNS draai ik bij NXS, werkt prima. En er zijn ongetwijfeld ook nog goedkopere (oa transip).
Ze zijn inderdaad niet super goedkoop. Maar wel gemakkelijk omdat je een heleboel domein namen van verschillende TLD's kan registreren bij één firma (eurodns in dit geval). Weet jij nog meer die dit kunnen en zijn ze goedkoper dan sta ik daar natuurlijk voor open

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59
Racemol schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:06:
[...]

Ze zijn inderdaad niet super goedkoop. Maar wel gemakkelijk omdat je een heleboel domein namen van verschillende TLD's kan registreren bij één firma (eurodns in dit geval). Weet jij nog meer die dit kunnen en zijn ze goedkoper dan sta ik daar natuurlijk voor open
Als je idd "vreemde" tld's wilt registreren is t misschien handig. Maar persoonlijk zou ik niet weten wat ik met een .vreemd-land tld zou moeten ;)

Als "backup" voor als een klant erom vraagt zou het idd kunnen. NXS bied overigens ook vreemde TLD's aan, alleen een iets hogere prijs (daarintegen staat dat nxs algemeen vrij goed bekend staat en gewoon in NL zit, denk aan oa BTW facturen enz)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Geen ervaring maar gewoon een opmerking. Ik zie dat ze nogal duidelijk .eu pre-registratie aanbieden. Hou er rekening mee dat pre-registratie van .eu gewoon simpelweg niet bestaat en dus geen enkele garantie van het een of ander bied.

• Racemol
IceStorm schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:12:
Geen ervaring maar gewoon een opmerking. Ik zie dat ze nogal duidelijk .eu pre-registratie aanbieden. Hou er rekening mee dat pre-registratie van .eu gewoon simpelweg niet bestaat en dus geen enkele garantie van het een of ander bied.
Dat stond inderdaad vandaag in een artikel op tweakers.

Ze bieden preregistratie van een .eu domein aan, maar dan wel kostenloos. Dus ik neem aan dat je pas gaat betalen als het zo ver is, en dat ze dan ook meteen registreren.. Bedankt in ieder geval voor je opmerking.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:04
Ik zou je toch aanraden om een andere partij te kiezen. Je verteld niet om hoeveel domeinen het gaat, maar als je enkele tientallen hebt, kan je het beste bij bijvoorbeeld www.opendomainregistry.net een account aanmaken. Kost € 100,- instapkosten, en .nl kost dan €4,50 per jaar, com/net/org € 6,95.

Mocht je minder dan enkele tientallen hebben, dan is het verstandiger om eens aan te kloppen bij de webhoster om de hoek.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Ik heb zelf ook eea aan domeinen geregistreerd bij eurodns. Voornamelijk voor klanten die internationaal opereren en dus in verschillende landen domeinnaamen nodig hebben. Dan kan je bij eurodns lekker makkelijk alles op 1 hoop gooien. We zijn geen mass hosters, maar een ontwikkelbedrijf. De domeinnamen bij ontwikkelde sites zijn meer een extra 'service', dat zijn niet de zaken waar het geld mee wordt verdient, dus of zo'n domeintje dan 10, 15 of 25 euro per jaar kost, tja who cares, dat zijn toch niet de kosten.. Het kost meer als we bij x partijen domeinen moeten aan gaan zitten vragen.
Overigens voor .nl domeinen (wat verreweg de grootste hap is bij ons) zijn we lid van sidn, dus die worden ( net als.com / .net / .org bij ons ) niet bij eurodns geregistreerd.

[ Voor 24% gewijzigd door riotrick op 21-03-2005 19:50 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 20:02

NEK

Ik heb hier ongeveer 10 domeinnamen geregistreerd. Snel en niet complex.
Goede service. Aanrader.

• Racemol
DJSmiley schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:04:

NXS zit ik prive ook bij, goeie club inderdaad. Voor het bedrijf waar ik voor werk heb ik te maken met vreemde tld's en zou graag overzichtelijk alles bij elkaar willen hebben. De prijs is wel belangrijk maar zoals riotrick al zegt, of het nou 10 of 20 euro per jaar is maakt niet zo gek veel uit.
Polderdijk schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:37:
Ik zou je toch aanraden om een andere partij te kiezen. Je verteld niet om hoeveel domeinen het gaat, maar als je enkele tientallen hebt, kan je het beste bij bijvoorbeeld www.opendomainregistry.net een account aanmaken. Kost € 100,- instapkosten, en .nl kost dan €4,50 per jaar, com/net/org € 6,95.

Mocht je minder dan enkele tientallen hebben, dan is het verstandiger om eens aan te kloppen bij de webhoster om de hoek.
Het gaat inderdaad om enkele tientallen. Ik zal is een kijkje nemen bij opendomainregistry, bedankt. De "hoster om de hoek" kan mij niet echt een goeie aanbieding doen. Ik betaal dan ongeveer € 40,- per domein per jaar, en dat vind ik dan weer een beetje te gek. En dan nog heb ik geen webpagina waar ik zelf alle wijzigingen kan doorvoeren

En voor de rest zie ik toch wel wat positieve reacties.. Gelukkig maar want dan hoef ik niet zo gek veel meer te zoeken ;)
.
Pagina: 1