PC gebruiken als VCR ?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 00:54

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een DVD speler en wil niet meer zonder, nu wil ik ook af van mijn analoge vcr.
Mijn eerste idee was om een tv kaartje met capturing te gebruiken, (zeer slechte kwaliteit) toen was het idee om hardware matige mpegII te encoderen (veel te duur >fl.2000) en nu ben ik aan het denken om een DVB (satelliet) kaartje te kopen, is al digitaal en beeld kan gewoon in mpegII opslaan op HD.

iemand ervaring met digitale satelliet tv (met of zonder pc) ?

Als ik het goed begrijp moet ik op mijn DVB kaartje (fl.600) een CI zetten (fl.150) daarin past een irdeto of secam cam (fl.200) en daar moet weer een kaartje in (of emulator ?)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

volgens mij ga je zeer veel geld kwijtraken aan harde schijf ruimte :)

Verwijderd

Je moet gewoon een goede capturekaart kopen (Iomega Buz en Studio DC10 zijn betaalbaar). Wil je hem dan als vcr gebruiken raad ik het programma WinVCR aan, deze captured rechtstreeks in MPEG formaat. Je moet overigens wel een vlot systeempje hebben (Celeron gaat maar PII is eigenlijk minimaal met een 7200 RPM harddisk).
Succes

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
kwaliteit mag eigenlijk niet achteruitgaan dus heb geen behoefte in caputering in 320x200 ofzo, in amerika hebben ze een kastje replay tv, (standalone) kan tv beeld opslaan op hd (mpegII), kost zo $600 met 20 gb HD, wilde eigenlijk zo iets na maken.

bedoeling is niet het bewaren van films maar programma's tijdelijk op te slaan zodat je ze kan zien wanneer je dat wilt (paar uur later ofzo.)

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 09:50

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik heb een ATI All in Wonder kaart, waar ook een tv tuner op zit. Met de software die er bij zit kun je je tv signaal omzetten in een mpeg 2 bestand (of andere formaten). Een uur mpg video van vergelijkbare kwaliteit als je videorecorder kost je ongeveer 2 GB, dat is ook de maximale bestandsgrootte op FAT disks, dus tenzij je een lagere kwaliteit opneemt kun je max 1 uur aan een stuk opnemen. De software loopt niet onder NT of 2000. :(
Al met al houd ik mijn ouwe videorecorder toch nog maar even.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Verwijderd

Is beos dan niets?

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

De Tivo moet gewoon in Nederland uitgebracht worden !

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
probleem van die ati all in wonder (of zo iets) is dat mpegII compressie software matig is, probleem is dat als ik iets wil opnemen dit meestal is omdat ik druk aan het computeren ben. dus wil gewoon een oud systeempje als vcr dienst laten doen (200mhz ofzo)

Pagina: 1