Toon posts:

Out of Office

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2003 server
Exchange 2003 enterprise
Outlook 2003

Als een gebruiker de out of office in outlook aanzet, dan zou normaal gesproken een auto-reply gestuurd moeten worden met daarin de tekst die door de gebruiker is ingesteld.
Dit gebeurt SOMS.. Zelfs in de webaccess van outlook is dit erg onbetrouwbaar.. De ene keer wordt er wel een auto-reply gestuurd en de andere keer niet.

Na testen blijkt zelfs dat dit niet op 1 server het geval is maar op alle (die ik heb kunnen testen) met dezelfde opstelling als hierboven beschreven.

Ik heb de Knowledge base van microsoft al doorgespit en ze zelfs gebeld zonder resultaat..
Ik hoop dat iemand een oplossing / hotfix / idee heeft waar ik mee verder kom..

Alvast bedankt

Als er meer info nodig is vraag maar...

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Out of Office wordt slechts 1 x per OoO instelling naar een gebruiker (e-mail adres) gestuurd. Dus met andere woorden, als jij nu je OoO aan zet en ik jou twee berichtjes stuur, krijg ik maar op 1 (de eerste) een OoO melding. Kan dat je probleem zijn ?

Ook kun je zelf instellen of OoO messages al dan niet naar het Internet verstuurd worden. Het niet naar Internet replyen van OoO messages wordt zeer op prijs gesteld door list-server beheerders, en daarnaast is het handig als de heren van het boevengilde niet weten dat jouw medewerkers 'weg' zijn.. dan weten ze ook niet dat ze hun gang kunnen gaan.... :-))

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Wil je wel op ieder berichtje een OoO terug, immers krijg je dan 2 'gebruikers' die elkaar telkens berichtjes sturen... leuk voor je mailserver :P.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Daarom stuurt 'ie ook maar 1x per e-mail adres een OoO.. Om loopjes te voorkomen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nog een keer getest, maar ook op het eerste mailtje dat ik verstuur komt geen reply...

Verwijderd

Zet diagnostics logging eens aan voor rules (MSExchangeIS->mailbox->rules) en probeer dan nog eens een mailtje te sturen (wel eerst out of office uit en weer aanzetten). Microsoft heeft ook een tool die `damaged rule scanner' heet, misschien zou je daar nog om kunnen vragen gezien het feit dat je al eens met ze gesproken hebt.
Heb je een Exchange aware antivirus geinstalleerd? Zo ja probeer die dan eens te deactiveren om te zien of dat verschil maakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
De antivirus is niet het probleem..

De rest ga ik even testen..

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:02:
Zet diagnostics logging eens aan voor rules (MSExchangeIS->mailbox->rules) en probeer dan nog eens een mailtje te sturen (wel eerst out of office uit en weer aanzetten).
Idd het schijnt te werken!

Hartstikke bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas het probleem is weer begonnen..

Enig ander idee om het op te lossen??

Bij voorbaat dank..

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat komt er voor output uit de diagnostics logging? Ik neem aan dat daar bepaalde nuttige informatie uitkomt? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:02:
Microsoft heeft ook een tool die `damaged rule scanner' heet, misschien zou je daar nog om kunnen vragen gezien het feit dat je al eens met ze gesproken hebt.
Zie wat Spider zegt :) Ik quote bovendien mezelf nog eventjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Niks van bovenstaande heeft iets opgeleverd.
Er is nu een case aangevraagd bij microsoft. (loopt al ongeveer een maand)
Schijnt dat hun er ook moeite mee hebben.

Als ik de oplossing heb zal ik deze posten.

Toch bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1