Foto's van mobiel naar pc binnen bedrijf

Pagina: 1
Acties:

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Topicstarter
Situatie:
Op mijn werk krijgen de medewerkers binnenkort een mobiele telefoon (Nokia 6230) mee om onderweg foto's te kunnen maken van een melding (en om mee te bellen natuurlijk ;) ).
Deze foto's moeten later die dag, als ze weer even op het pand zijn, van de telefoon worden gehaald en opgeslagen worden ergens op het netwerk.
De foto's moeten elk een unieke naam krijgen, bestaande uit de datum en tijd van de melding plus eventueel nog een achtervoegsel. De medewerkers moeten zelf de naam kunnen wijzigen. Ten slotte moet er geprint worden.
De medewerkers zijn over het algemeen niet overdreven handig met de computer.
Ohja, we zijn een non-profit organisatie, dus kunnen niet teveel geld uitgeven...

Probleem:
Ik heb wat rondgezocht naar programma's die het bovenstaande zouden kunnen doen, maar ben nog geen bevredigende oplossing tegengekomen.
Geprobeerd:

- Nokia Phone Browser: Kan foto's ophalen, maar dat is het dan ook. Geen print functie. Ik gebruik een deel van de Nokia suite wel om voor iedereen snel dezelfde telefoonnummers in te voeren.
- Oxygen Phone Manager: zie Nokia suite.
- Adobe Photoshop Album 2.0 Starter Edition: dit programma komt behoorlijk in de buurt, maar het lukt me niet om een catalogus op een netwerkschijf te maken. Ook wordt je behoorlijk gepushed om de betaalde versie te halen. Veelbelovend?
- Ook een optie is om zelf een programma of script in elkaar te draaien. De afbeeldingenmap op de telefoon is benaderbaar zodra de telefoon is aangesloten, dus het kopieren lijkt me geen probleem.

Vraag:
Is er iemand die een soortgelijk probleem heeft moeten oplossen? Hoe heb je dit aangepakt? Welk programma heb je gebruikt of heb je zelf wat gemaakt?

(Mijn excuses als ik de vraag stel in het verkeerde forum. Ik zat te twijfelen tussen SA, IT en PW.)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

Sabbi

je denkt aan mij.

FMa kan een klein beetje met zon nokia connecten, maar ik betwijfel of je plaatjes kan dllen, als je de goede code erbij vindt, kan je met fma wel een hele hoop doen...

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Topicstarter
Float's Mobile Agent lijkt nogal op Oxygen en de Nokia PC Suite. Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een tool specifiek voor foto's.

Inmiddels ook nog getest:
- Picasa2. Lijkt op Photoshop Album. Probleem waar ik nu tegen aan loop is dat Picasa de telefoon niet automagisch herkent en dus de foto's niet direct ophaalt. Dit doet ie pas als je eerst zelf naar de telefoon gaat via de verkenner en alle foto's opent. :/

Ik neig er inmiddels naar om zelf een kleine tool/script te maken. Programma's als PS Album en Picasa zien er erg mooi uit, maar ik ben bang dat dat eigenlijk alweer te moeilijk wordt voor ons personeel.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• zwippie
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Topicstarter
* Kick *

Echt niemand met een goeie tip? :'(

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

Reptile209

- gers -

Slechts een heel klein tipje: de unieke naam is via de telefoon te regelen door de standaard bestandsnaam per telefoon anders in te stellen. Medewerker Reptile maakt dan foto's met de naam Reptile (1), Reptile (2), etc. De datum en tijd zitten al in de bestandseigenschappen, dus die hoef je niet persé in de filename te hebben (of kan je daar via een tooltje automagisch in frotten).
Zijn er geen dockingstations voor die telefoons die direct een synchronisatie forceren?

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1