[ASP.NET]Maken Sterdiagram

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een goede methode om het volgende diagram te maken :
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~rme_2001/diagram.jpg

Hiermee geef je dus de waarde op elke as van het sterdiagram en creert hiermee een bovenstaande "ster".
Ik heb gezocht naar verschillende mogelijkheden, de office extensies zouden het moeten kunnen. Maar tot nu toe daarmee nog geen geluk.
Ik wil dus op basis van variabele data elke keer als de pagina bekeken word zo'n diagram aanmaken.
Iemand een idee hoe ik op de snelste manier zulke diagrammen kan genereren?

... MMORPG Addict.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 16:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kijk eens naar http://www.dotnetcharting.com
Daar kan je alle mogelijke charts mee creeren. Alle voorbeeld code krijg je erbij..

edit: Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.dotnetcharting.com/gallery/images/d02.png

[ Voor 24% gewijzigd door Equator op 21-03-2005 15:52 ]

• CRiMiNaL
Het ziet er naar uit dat deze inderdaad kan wat ik wil.

Bedankt...!!

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Grootste nadeel van .NetCHARTING is z'n prijskaartje: $395 per website, of $995 per webserver.

Maar ja, aan de andere kant ben ik nog geen betere .NET charting library tegengekomen... :)

Verwijderd

CRiMiNaL schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:28:
Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een goede methode om het volgende diagram te maken :
[afbeelding]

Hiermee geef je dus de waarde op elke as van het sterdiagram en creert hiermee een bovenstaande "ster".
Ik heb gezocht naar verschillende mogelijkheden, de office extensies zouden het moeten kunnen. Maar tot nu toe daarmee nog geen geluk.
Ik wil dus op basis van variabele data elke keer als de pagina bekeken word zo'n diagram aanmaken.
Iemand een idee hoe ik op de snelste manier zulke diagrammen kan genereren?
Ik wil eigenlijk wel eens weten wat je hier dan mee kan? Ik weet er namelijk nog minder van af...

• CRiMiNaL
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:57:
Grootste nadeel van .NetCHARTING is z'n prijskaartje: $395 per website, of $995 per webserver.

Maar ja, aan de andere kant ben ik nog geen betere .NET charting library tegengekomen... :)
Het is inderdaad niet goedkoop. 'K merk vooral op dat je in PHP erg veel opensource mogelijkheden hebt met dit soort charts. En het hier dan toch gelijk weer op een prijskaartje aankomt.

... MMORPG Addict.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je alleen een simpel ster diagram wilt maken kun je daar natuurlijk ook altijd zelf een componentje voor schrijven. Als je meerdere charts in je applicatie wilt hebben en het is voor zakelijk gebruik is het het meestal wel waard om zo'n component aan te schaffen. Maar als je een enkel ster diagram wilt hebben op een prive website bijvoorbeeld dan kan je net zo goed zelf iets daarvoor maken. Scheelt ieder geval een hoop centen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gorgi_19
  • Laatst online: 18:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En zelf wat maken met System.Drawing namespace? Zo moeilijk is deze niet? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
dotnetcharting is inderdaad wel erg makkelijk.. had hem ook gekocht (en doorberekend aan klant), om simpele frequentiediagrammatjes te maken, en taartpuntjes enzo.. Die klant zag die slicke grafiekjes, en was helemaal verkocht :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-05 16:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

axis schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:27:
dotnetcharting is inderdaad wel erg makkelijk.. had hem ook gekocht (en doorberekend aan klant), om simpele frequentiediagrammatjes te maken, en taartpuntjes enzo.. Die klant zag die slicke grafiekjes, en was helemaal verkocht :)
Ik denk ook dat dit de "verkopende" factor is van DotnetCharting.

De mooie grafische mogelijkheden, en effecten + de support die er is.
Tja, ik zou het aanschaffen als je inderdaad meerdere dynamische charts moet maken. Voor een enkele keer is het te prijzig.

wat ook mooi is, is dat ze sinds januari 2005 ook een dll hebben die je in je Windows Forms kan gebruiken. Dat in combinatie met een (bijvoorbeeld) Crystal Reports.NET kan je heel gelikte rapportages maken met je applicatie.
Pagina: 1