In 2 maanden tijd zijn bij mij 2 SATA harde schijven (maxtor diamondmax 10 en seagate - ter vervanging van de maxtor) stuk gegaan. Beide op dezelfde manier zo lijkt het: windows start niet meer, melding van zwevende bestanden en systeem raakt vervolgens in een loop.
Nu is het rare nog dat de schijven nauwelijks zijn gebruikt omdat ik haast geen tijd heb gehad om achter mijn PC te zitten.
De maxtor was na 2 weken stuk en is misschien 8 uur gebruikt
De seagate was na 6 weken stuk en is misschien 14 uur gebruikt
Omdat ik 2 kapotte SATA schijven (ik heb er nog een 2 jaar oude PATA schijf in die prima werkt) in 2 maanden niet meer "toevallig" vind, verdenk ik een ander onderdeel (SATA connectors, voeding???).
Heeft iemand een idee hoe ik kan testen waar het probleem echt zou kunnen liggen?
Ter volledigheid mijn systeem is:
Athlon 64 3200
Radeon 9800 pro
MSI K8T NEO
1 Gb RAM
SB audigy 2
Draadloos netwerk kaart
extra usb 2 kaart
maxtor PATA (diamondmax 9) 120 GB
maxtor PATA (diamondmax 10) 200 GB (weer ter vervanging van de kapotte seagate)
plextor px 116
plextor px 716
4 casefans
floppy
enermax 350 watt voeding
Alvast bedankt voor de hulp.
Nu is het rare nog dat de schijven nauwelijks zijn gebruikt omdat ik haast geen tijd heb gehad om achter mijn PC te zitten.
De maxtor was na 2 weken stuk en is misschien 8 uur gebruikt
De seagate was na 6 weken stuk en is misschien 14 uur gebruikt
Omdat ik 2 kapotte SATA schijven (ik heb er nog een 2 jaar oude PATA schijf in die prima werkt) in 2 maanden niet meer "toevallig" vind, verdenk ik een ander onderdeel (SATA connectors, voeding???).
Heeft iemand een idee hoe ik kan testen waar het probleem echt zou kunnen liggen?
Ter volledigheid mijn systeem is:
Athlon 64 3200
Radeon 9800 pro
MSI K8T NEO
1 Gb RAM
SB audigy 2
Draadloos netwerk kaart
extra usb 2 kaart
maxtor PATA (diamondmax 9) 120 GB
maxtor PATA (diamondmax 10) 200 GB (weer ter vervanging van de kapotte seagate)
plextor px 116
plextor px 716
4 casefans
floppy
enermax 350 watt voeding
Alvast bedankt voor de hulp.