[iTunes] On-The-Go playlist branden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb een leuke playlist gemaakt op m'n iPod, en nu ik hem aan m'n pc hang zie ik die en wil em graag op een cdtje zetten voor in de auto. Maar ik krijg het niet voor elkaar, bij andere playlists heb ik de "bunr to disc" optie, mara bij deze niet, een andere playlist aanmaken en de liedjes daarheen slepen kan om een of andere reden ook niet. vanuit andere playlists liedje verplaatsen gaat wel gewoon.
Zit er nu niets anders op dan al die liedjes nog een keer allemaal 1 voor 1 naar een andere playlist te schuiven vanuit m'n libary, of zie ik iets over het hoofd en kan ik die on-the-go playlist gewoon op een andere manier op cd zetten?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:44
Volgens mij zie je toch iets over het hoofd???
Of er gaat iets niet helemaal goed...
Als je op je iPod een on-the-go playlist maakt, en je synct deze vervolgens met je pc...
Word er (bij mij iig) een playlist gecreerd met de naam: "on-the-go 1"

En deze playlist verschilt niet met de andere playlists en is ook gewoon op cd te branden
(ik heb mijn iTunes trouwens staan op 'autosync' dus als ik mijn iPod aansluit sync't iTunes automatisch mijn gehele libary)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
sycronisen staat uit bij mij, heb het nu aan willen zetten en me ipod is leeg, was dus geen goed idee. synchonisen. de on the go playlist heeft ie ook niet geexporteerd, en nu is ie weg :+ kan het nu dus alsnog met de hand gaan doen. ik snap nu iig wel hoe de sync functie een beetje werkt, zal het wel eens gaan gebruiken, kijken of ie dan on-the-go voortaan wel mee neemt.
hm, dat syncen is nu niet bepaald handig te noemen :{

[ Voor 7% gewijzigd door Maverick op 21-03-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Kan je die on-the-go play list die je gemaakt hebt op de iPod. Niet vanuit iTunes naar je bibliotheek slepen :? Want dan kan je het zo branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
dat je eht dan wel kunt branden weet ik, maar die on-the-go playlist van me ipod naar itunes slapen lukt me dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Verrekt dat is waar.. ik heb hem altijd op sunc staan, vandaar dat ik er wat makkelijk over praatte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Maverick schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:20:
sycronisen staat uit bij mij, heb het nu aan willen zetten en me ipod is leeg, was dus geen goed idee. synchonisen. de on the go playlist heeft ie ook niet geexporteerd, en nu is ie weg :+ kan het nu dus alsnog met de hand gaan doen. ik snap nu iig wel hoe de sync functie een beetje werkt, zal het wel eens gaan gebruiken, kijken of ie dan on-the-go voortaan wel mee neemt.
hm, dat syncen is nu niet bepaald handig te noemen :{
Maverick, bovenstaand verhaal is erg onduidelijk omschreven, maar naar 3 keer alles overgelezen te hebben snap ik het...

Het is gewoonweg niet mogelijk om playlists direct vanaf je iPod te branden. Mogelijk heeft dit iets te maken met beveiligen tegen illegaal kopiëren.

Je moet echt de sync optie aanzetten, zodat de playlist naar iTunes op je computer wordt gekopieerd. Vanaf je computer kun je dan de playlist op CD branden.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
hm, maar dan moet ik de "volledige sync" aanzetten? of werkt dat ook al ik em gewoon met 1 playlist laat syncen? Want niet mijn hele library past op mijn iPod (uiteraard) (wat was er mis met m'n verhaal :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Maverick schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:46:
hm, maar dan moet ik de "volledige sync" aanzetten? of werkt dat ook al ik em gewoon met 1 playlist laat syncen? Want niet mijn hele library past op mijn iPod (uiteraard) (wat was er mis met m'n verhaal :? )
De hele zinstructuur e.d. maakt het allemaal een beetje vaag voor iemand die niet precies weet wat je bedoelt, tenminste: dat geldt voor mij :).

Maar met deze laatste toevoeging ("niet alle muziek past op iPod") wordt je probleem goed duidelijk.

Bij mijn weten is er niet echt een goede oplossing voor je te bedenken. Playlists kunnen eigenlijk alleen maar vanaf de computer naar de iPod worden gekopieerd en niet omgekeerd. Op de iPod kun je ook niet echt playlists wijzigen. De enige uitzondering zijn natuurlijk de on-the-go playlists, maar mij komen dezen altijd een beetje over als een hack (ik vind het niet zo netjes uitgewerkt).

Wat je eventueel wel kan doen is een aparte smart playlist maken. Ieder nummer dat je erg leuk vind geef je een merkteken, bijv. de waardering met sterren, maar het kan ook iets anders zijn. De smart playlist moet alle nummers verzamelen met dat merkteken (bijv. een smart playlist met alle nummers waarbij waardering = *****). Je stelt dan op je computer in dat hij alleen die playlist sync't met je iPod (of eventueel die playlist i.c.m. een andere, maar in elk geval niet je hele bibliotheek). Voordeel van het gebruik van sterren is dat je dat ook op je iPod kan wijzigen en niet alleen in iTunes.

Het is een beetje een lang verhaal, maar ik hoop dat je het kan volgen.

EDIT: Volgens mij zit je trouwens wel vast aan het gebruik van de sterren als waardering, omdat ik uit je verhaal begrijp dat je de playlist op de iPod wilt kunnen samenstellen. Ik begrijp overigens wel dat dit niet een ideale oplossing is, maar het komt het dichts in de buurt bij wat je wilt, volgens mij...

[ Voor 11% gewijzigd door MacWolf op 22-03-2005 00:12 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Nu online
mja ik weet hoe smart playlists werken, maar een waardering voor liedjes ga ik toch echt niet geven, ik heb (ff spieken ;) ) 5146 liedjes, die kan ik nooit allemaal waarderen, is ook niet echt nodig, ik gooi er gewoon af en toe wat op en af. daarom vind ik die sync ook niet bijster handig, wat wel zou moeten kunnen, is een gewone playlist aanmaken, en die syncen, dan gooi ik alles daarheen ipv naar m'n ipod, alleen is dat een beetje omslachtig, omdat ik dan bijv niet kan zien hoeveel ruimte ik nog over heb.

edit: tis niet zo dat ik zo graag lists op m'n ipod wil maken, maar het kan wel eens voorkomen (zoals vandaag dus) ben em nu kwijt, dus het kan niet meer, maar als het weer voorkomt zou het wel zo handig zijn als het kon.

[ Voor 19% gewijzigd door Maverick op 22-03-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Maverick schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 00:12:
mja ik weet hoe smart playlists werken, maar een waardering voor liedjes ga ik toch echt niet geven, ik heb (ff spieken ;) ) 5146 liedjes, die kan ik nooit allemaal waarderen, is ook niet echt nodig, ik gooi er gewoon af en toe wat op en af. daarom vind ik die sync ook niet bijster handig, wat wel zou moeten kunnen, is een gewone playlist aanmaken, en die syncen, dan gooi ik alles daarheen ipv naar m'n ipod, alleen is dat een beetje omslachtig, omdat ik dan bijv niet kan zien hoeveel ruimte ik nog over heb.

edit: tis niet zo dat ik zo graag lists op m'n ipod wil maken, maar het kan wel eens voorkomen (zoals vandaag dus) ben em nu kwijt, dus het kan niet meer, maar als het weer voorkomt zou het wel zo handig zijn als het kon.
Je hoeft ook niet alles te waarderen. Het gaat er gewoon om dat de nummers die je wilt branden een waardering hebben, zodat je ze kan onderscheiden van de rest. Zelf heb ik ook zoiets gedaan. Ik heb een smart playlist waarbij ik alle nummers heb verzameld met waardering > ****. De playlist bestaat uit 279 nummers. Mijn hele bibliotheek omvat 2029 nummers, maar alle andere nummers hebben bij mij gewoon geen waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Misschien interessant om te weten hoe ik mijn iPod Mini organiseer: ik heb één hoofdplaylist, Bas' iPod Selection, waarmee de Mini synchroniseert. Daarnaast heb ik een aantal smart playlists, bijvoorbeeld Lievelingsnummers, welke als eisen heeft dat het nummer minimaal 4 sterren heeft én dat het liedje in Bas' iPod Selection moet voorkomen.

Als ik een nummer op m'n iPod wil, dan sleep ik 'm dus gewoon naar Bas' iPod Selection, en dan komt het eventueel automatisch ook nog in andere playlists terecht :)
Pagina: 1