Toon posts:

Advies: Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

bedankt dat jullie even de tijd nemen om dit te lezen, er zijn namelijk zo onwijs veel mensen die advies vragen voor een laptop, maar voor iedereen zijn de eisen natuurlijk weer anders.

Nou hier komt mijn verhaal:

Ik ben student aan InHolland Haarlem en ik weet niet of iemand daar bekend mee is, maar al die computers daar zijn dus echt fulltime bezet. Nu zie ik dus ook steeds meer mensen met een laptop gaan shouwen, en hoewel je dan zou denken dat er computers vrij komen.. nou nee, niet echt nee..

Ik wil dus graag een laptop die aan de volgende eisen voldoet:

- Prijs: (ik koop m via een bedrijf dus:) Ex BTW: tussen de 500 en 700 euro
- Hoeft alleen basisfuncties te hebben, spelletjes spelen doe ik thuis wel. Ik gebruik hem voornamelijk voor Word, Exel, internetten en het zou ook wel leuk zijn als ik er af en toe eens een filmpje op kan kijken. (En het zou wel leuk zijn als ik m kan aansluiten op een tv en zo een gedownload filmpje op tv te kunnen kijken)
- Optimaal zijn voor draadloos internet, (dus met een draadloze LAN-kaart?). Ik heb hier weinig verstand van maar hij moet dus gewoon werken op het draadloze netwerk op school, en ook dat ik m met een draadje aan kan sluiten op slots in de muur.
- Goede batterijduur
- Hoewel die alleen basisfuncties hoeft te hebben, moet hij wel een beetje vlot zijn, ik weet niet of 256mb genoeg is voor alle basisdingen, mij moet namelijk niet 5 minuten over opstarten doen en 5 minuten nodig hebben om Word te openen.
- Harde schijf: groter dan 20 gig heb ik eigelijk niet nodig, daarbij heb ik ook nog mijn mp3speler met 20 gig die ik erop aan kan sluiten
- USB 2.0 (maar die zit er over het algemeen wel op denk ik)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Modbreak:Rotreactie :>

[ Voor 105% gewijzigd door Laurent op 21-03-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry... ben hier nieuw.. dus ben niet heel erg bekend met alles, wat bedoel je met afteltopic?

En op pricewatch heb ik al gekeken jah, maar ik weet niet zo goed wat voor specificaties ik moet hebben, daarom wil ik graag wat adviezen van jullie.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding

Voila :)

Is van 18 maart, dus hartstikke recent. Daar staat een categorie "Budget", wellicht dat die je op weg helpt?

edit:
Zeg dan niet dat het een afteltopic is.. Zo'n reactie is kanslozer dan een slecht topic.. Als je denkt dat het een afteltopic is gebruik dan Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif functie..

[ Voor 45% gewijzigd door wdekreij op 21-03-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28

-ET-

Phone Home

Dat het een opsom topic wordt van allerlei laptop.

maar welke laptops heb je zelf al gevonden waarvan jij denkt dat die aan jouw eisen voldoet. Je kan onder andere in de pricewatch van tweakers kijken voor laptops die binnen jouw budget vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zowww hoebedoel je snel reageren :) thnx! Maar ik ben geen genie op het gebied van computers en zit ook vooral met het draadloze internet.

Ohwja! vergeten erbij te zeggen! Ik wil ook graag dat ik draadloos kan internetten in huis en in de tuin, dus dat ik de verbinding van m'n gewone computer haal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28

-ET-

Phone Home

Wil je goed kunnen draadloos internetten dan kan je bijvoorbeeld kijken naar een Centrino laptop. Snelle zuinige processoren en Wireless onboard. Dus vaak netjes in je scherm verwerkt.

Een nadeel die laptops zijn gewoon wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:10:
Dat het een opsom topic wordt van allerlei laptop.

maar welke laptops heb je zelf al gevonden waarvan jij denkt dat die aan jouw eisen voldoet. Je kan onder andere in de pricewatch van tweakers kijken voor laptops die binnen jouw budget vallen
Ja ik heb naar wat Dell laptops zitten kijken, omdat ik dat systeem van kiezen wat je wilt wel handig vind. Maar dat komt eigelijk ook alleen maar omdat ik al Dell desktop computer heb... ik ben niet bekend met andere merken, klasgenoten hebben Acer, HP enz. maar iedereen heeft er weer andere verhalen over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 20:21

janklp

FortyTwo Capital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:11:
Zowww hoebedoel je snel reageren :) thnx! Maar ik ben geen genie op het gebied van computers en zit ook vooral met het draadloze internet.

Ohwja! vergeten erbij te zeggen! Ik wil ook graag dat ik draadloos kan internetten in huis en in de tuin, dus dat ik de verbinding van m'n gewone computer haal!
Afteltopic omdat het binnen afzienbare (aftellen dus) tijd dicht gegooid word omdat het niet aan de regels voldoet.

Het advies blijft hetzelfde. Het is niet moeilijk, je kijkt in de link die ik je gaf, waarbij alle laptops van laag naar hoog in prijs gesorteerd staan. Je kijkt gewoon tot waar je budget ophoud. Je kan van elk item productinformatie van de fabrikant opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Latitude x1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Hey, waddayaknow, het topic is nog niet dicht :P

Dan nog maar een adviesje ertegenaangooien:

Overweeg eens een goedkopere laptop met 2 accu's, ipv een centrino. Dan heb je kans goedkoper uit te komen, voor iets wat toch al voldoende is (kantoorwerk is nu eenmaal niet zo intensief) en kan je toch lekker een paar uur draadloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

Nou ... ik denk dat het boven allemaal al gezegd is.

Pricewatch bekijken en dan kijken naar de website van de fabrikant voor info. Tevens ook de nieuwe notebook best buy guide doorlezen voor meer info en de faq van dit forum.

Wireless, lange batterij werktijd, goed prestaties wilt iedereen natuurlijk. Neem eens een kijkje naar de Dell Inspiron 510m, die komt heel misschien in de buurt van je budget als je de goedkoopste configuratie neemt. Heb je nog enigzins prestatie, wireless en batterij werktijd.

Ik zou als ik jou was toch even doorsparen zodat je een budget van 1200 of iets meer hebt. Dan kan je al veel meer kopen en zal je denk ik ook langer van je notebook genieten.

Immers een notebook upgrade je niet zo snel en het is toch een smak geld. Het is zonda als je na 3 maanden er al achter komt dat je notebook niet meer voldoet aan je werkeisen ... trust me ... heb genoeg verhalen gehoord dat mensen 8)7 |:( deden omdat ze net niet wat meer geld aan een notebook hadden uitgegeven dan dat ze het budgetmodel hadden gekocht.

edit:
Ik heb op de dell site gekeken voor je, voor 778 excl btw heb je een 510m met de volgende specs:
De onderstaande heb ik uitgezocht voor je. Hiermee zit je voorlopig wel goed, en je hebt alle wireless ondersteuning.

Intel® Pentium® M 715a (1.50 GHz, 2MB Cache, 400MHz FSB) 15"SXGA scherm+ LCD scr

XP Pro SP2

2x256MB ram

1 Jaar CAR (Collect and Return) Let op dat je dit wel doet, scheelt 290 euro ten opzichte van wat het eerst staat !!!

Intel® ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card (Centrino)

6 Cell 53WHr LI-ION Primaire batterij Aanbevolen

[ Voor 42% gewijzigd door FongWan op 21-03-2005 16:25 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou hartstikke bedankt voor het advies, ik vond het toch nuttig dat ik dit even !gevraagd heb. Zoals ik van verschillende kanten hoor zal dit topic wel weer snel gesloten worden :). Sorry about that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:52
Even een reactie op de laptop die hierboven beschreven staat(heb zelf ook een 510m), is het niet beter om een Intel ProWireless 2200BG of 2100B te halen? ik denk niet dat hij 802.11a wil gebruiken en dat 802.11b/g wel afdoende is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Leg wat bij voor de garantie want voor hetzelfde geld sla je je ontzettend voor je hoofd over een tijdje.

Natuurlijk gaat het merendeel van de computers veel langer mee. Maar er is een klein aantal die gewoon na 1.5 jaar op een nieuwe laptop aangewezen zijn. Toch zonde als je moederbord kapot gaat, jij bijna 600 euro kan dokken voor de reparatie en dat allemaal omdat je 3 jaar CAR te duur vond.

Ik probeer je niks te verkopen. (behalve wijsheid). Ik zou het zeker overwegen.

Koop anders nog wat garantie bij als het bijna afloopt en je wat meer geld op zak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

tha_bulldog schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:54:
Even een reactie op de laptop die hierboven beschreven staat(heb zelf ook een 510m), is het niet beter om een Intel ProWireless 2200BG of 2100B te halen? ik denk niet dat hij 802.11a wil gebruiken en dat 802.11b/g wel afdoende is :)
Wat maakt dat nou uit? Ik weet van sommige instanties dat daar de a standaard wordt gebruikt, omdat je dan niet zit te klooien met storing van dect toestellen, bluetooth, magnetron en andere meuk die op de 2,4GHz frequentie werken. Ik weet niet wat op In Holland wordt gebruikt maar je weet maar nooit of je de a nodig hebt. Om het prijsverschil tussen de 2200BG en de 2915ABG hoef je het niet te doen.

Standaard zit de 2100B erin, ik zou toch wel minimaal voor de 2200BG gaan en die kost 19 eurie meer. Voor nog eens 21 eurie meer heb je de 2915ABG. En dat is de opvolger van de 2200BG kaart van intel. Nou dan is de keuze toch wel snel gemaakt, voor mij dan in ieder geval.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:25

Tomatoman

Fulltime prutser

Vergeet je niet dat je voor de licentie van Office nog wat geld moet reserveren? Als je een campuslicentie neemt scheelt je dat trouwens veel geld.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 11:17

RVW

Nah, waarom koop je geen iBook?

Kost 789 euro ex BTW, 935 incl BTW, met ingebouwde draadloze netwerkkaart. Lekker licht en klein, maar toch stevig (Apple verkoopt in de VS de iBook met duizenden tegelijk aan scholen en universiteiten).

AppleStore for Education: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/routingpage.html

Verder is Office 2004 voor de Mac voor Studenten voor 16 euro (oid) te koop via SurfSpot, dus dat kost ook niet veel geld. Batterijduur is ongeveer 4 uur, en uiteraard zit er USB 2.0 en FireWire 400 op.

Meer info: http://www.apple.com/nl/ibook/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

RVW schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:01:
Nah, waarom koop je geen iBook?

Kost 789 euro ex BTW, 935 incl BTW, met ingebouwde draadloze netwerkkaart. Lekker licht en klein, maar toch stevig (Apple verkoopt in de VS de iBook met duizenden tegelijk aan scholen en universiteiten).

AppleStore for Education: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/routingpage.html

Verder is Office 2004 voor de Mac voor Studenten voor 16 euro (oid) te koop via SurfSpot, dus dat kost ook niet veel geld. Batterijduur is ongeveer 4 uur, en uiteraard zit er USB 2.0 en FireWire 400 op.

Meer info: http://www.apple.com/nl/ibook/
Bij officecentre heb ik een tijdje terug voor 950 euro een HP centrino met ingebouwde wifi en eigenlijk alles wat ts nodig heeft aangeschaft voor m'n oom en surfspot heeft ook gewone windows licenties voor office, ook voor rond de 15 euro ofzo. Dus ibook is wel beetje omweg als je het niet gewend bent.
Pagina: 1