[ClarkConnect 3.0 & VirtualPC 2004] "Segmentation faults"

Pagina: 1
Acties:

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb succesvol ClarkConnect 3.0 Home Edition geïnstalleerd binnen VirtualPC 2004, althans zonder foutmeldingen.
Vervolgens start ik voor het eerst het vers geïnstalleerde systeem op en krijg ik helemaal aan het eind (bij Lynx) allerlei segmentation faults en weigert het opstarten af te ronden. ClarkConnect 2.2 Home Edition heb ik zo ook uit geprobeerd, maar dat heeft nooit problemen opgeleverd.

Ik heb m'n ClarkConnect iso gecontroleerd met de MD5 hash; die is ok.
Overigens heb ik zo ook Ubuntu (4.1? Warthy Hog) draaien, dus de veel nieuwere kernel is niet direct het probleem?

Iemand suggesties? Ik wil namelijk niet m'n bestaande installatie op m'n server vervangen voor ik droog heb geoefend....

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Memory test:
www.memtest86.com

Harddisk test:
www.fabrikantvanjeharddisk.com

Dit had je overigens ook best in de search of FAQ kunnen vinden.

• Hoppie
  • Niet online
Inderdaad. Ware het niet dat ik geen geheugen/harddisk probleem heb onder Windows XP waar VirtualPC op draait. Bovendien werkt versie 2.2 van ClarkConnect wèl goed onder dezelfde VirtualPC installatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Hoppie op 22-03-2005 09:28 ]

• LollieStick
Mja... chkdsk al eens uitgevoerd? Ik denk dat de gezondheid van je FS ook meetelt ;)

• Hoppie
  • Niet online
LollieStick schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:12:
Mja... chkdsk al eens uitgevoerd? Ik denk dat de gezondheid van je FS ook meetelt ;)
Weer heb je gelijk. Echter, ClarkConnect is net vers geïnstalleerd en daarbij is ook het bestandssysteem opnieuw opgezet/geformateerd. Lijkt dus ook geen probleem. De werkelijke harde schijven (twee 80GB Maxtor's in RAID-0) werken verder ook feilloos.

• LollieStick
* LollieStick heeft (bijna) altijd gelijk 8)7

Heb je de configuratie van je Virtual PC al eens nagelopen. Het kan zijn dat ClarConnect 2.0 andere eisen stelt aan je (Virtual)PC dan 3.0.

Anders zou ik het niet meer weten.

• Hoppie
  • Niet online
LollieStick schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:39:Het kan zijn dat ClarConnect 2.0 andere eisen stelt aan je (Virtual)PC dan 3.0.
En dat is precies waarom ik m'n vraag hier gepost heb...
Ik heb al op de fora van ClarkConnect zelf gekeken en gegoogled, maar nergens iets kunnen vinden over mogelijk andere instellingen...

• Hoppie
  • Niet online
Schopje...

Niemand een suggestie waar ik naar kan kijken?

Verwijderd

Om te googlen zoek je beter op Fedora Core 2.
CC 3.0 is een gestripte Fedora Core 2 met customized kernel (epia motherboards, VPN) zonder X windows en een paar customized add ons.

http://dotnetjunkies.com/...ive/2004/06/27/17698.aspx

http://www.microsoft.com/...tualpc/downloads/sp1.mspx

Geert

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 11:43 ]

• Hoppie
  • Niet online
@ gedeco

Bedankt voor je response. Zal vanavond 's kijken.
Pagina: 1