[Premiere pro 1.5] Capture problemen (timecode error)

Pagina: 1
Acties:

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
Ik probeer nu al een tijdje video materiaal van mijn Samsung VP-D530 (miniDV) via firewire te capturen met Adobe premiere pro 1.5. Maar het wil niet echt lukken.

In eerste instantie probeerde ik (na het spotten) te batch-capturen. Het gaf toen de melding 'Please insert unnamed tape'. Deze zat er uiteraard al in. Na op OK te klikken ging premiere wel iets doen maar bleef eeuwig op 'seeking' steken.

Toen ik de hele film in 1x wilde inladen kreeg ik na ongeveer 13min. capture-en de error 'Can not find timecode during capture'. Ook heb ik geprobeerd de video in 1x in te laden met OEM Power Director Pro. Deze stopte er na ongeveer een half uur mee zonder verdere error mededeling.

Ik heb wel vaker ge-captureed met deze set-up en ben dit nog niet eerder tegen gekomen. Waar zou ik het probleem in moeten zoeken? In de dv-camera of de adobe instellingen?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42
Probeer anders is een ander tapeje in hetzelfde project. Zo kan je uitsluiten of het aan Adobe ligt of aan de tape...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Polster
Een andere tape geeft dezelfde problemen.

Verwijderd

Is het per se noodzakelijk dat je premiere gebruikt om te capturen?? Ik heb zelf ook wel wat fragmenten met Premiere gecaptured, maar kreeg toch wel eens dropped frames en ben toen overgestapt op Scenalyzer. Werkt perfect en je kan je .AVI zo in Premiere importeren. Misschien moet je eens kijken of het daarmee wel werkt (trial version is gratis te downloaden, zoek effe via Google). Je kan het ook eens met WinV proberen, al heb ik daar zelf geen ervaring mee.

• Polster
Ik zal het idd nog een keer proberen met een ander programma al liep het ook al mis in Power Director. Ik hoop echter toch nog dat het in Premiere aan de praat is te krijgen ivm batch-capture mogelijkheid.

• Polster
Ik heb het even met het gratis winDV geprobeerd en die leek ononderbroken te kunnen capturen. Aan het eind echter bleek dat de tape van een uur was opgedeeld in 4 verschillende .avi file. Het probleem zit dus niet in Premiere. Het eerste afbreek punt lag ongeveer een minuut later als in Premiere. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?

Verwijderd

Capture je op een harddisk met FAT32? Dan kunnen files maar 2GB groot zijn. Er zijn dan 2 oplossingen:
1. Formateer je harddisk als NTFS
2. Neem genoegen met (meerdere) files van 2GB

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:21:
Capture je op een harddisk met FAT32? Dan kunnen files maar 2GB groot zijn. Er zijn dan 2 oplossingen:
1. Formateer je harddisk als NTFS
2. Neem genoegen met (meerdere) files van 2GB
Dat zou wel verklaren waarom het rond de 13e minuut misgaat. Dat is namelijk ongeveer 2 gig....
(13 GIG delen door 60 minuten en dan maal 13 minuten = 2,816 gig)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Polster
Nee daar ligt het niet. Het is gewoon NTFS. Het bleek dat winDV ze standaard automatisch afkapt na een bepaald aantal frames. Een instelling die ook uitgeschakeld kan worden. Na dit gedaan te hebben kon ik wel alles in 1x overzetten.

In premiere is het mij echter nog niet gelukt.
Pagina: 1