Toon posts:

Printer delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tsja ik val maar weer eens binnen want ik heb een probleem. 8)
Ik heb hier een Brother HL-1470N staan, een netwerkprinter zoals mooi verteld staat op de doos ... maar hoe krijg ik dit ding verbonden met het bestaande netwerk (+- 20 pcs).
Ik zie een aantal aansluitingen waaronder USB maar het moet een netwerkprinter worden dus heb ik de kabel nodig voor de ethernetkaart die erin zit, deze heb ik aangesloten op de 5 poorts switch (4e poort btw) en er gaat een mooi oranje en groen lampje branden achterin de printer ... ook op de switch geeft ie aan dat er contact is dus dat gaat goed, maar hoe nu verder te gaan zodat mensen ook daadwerkelijk erop kunnen printen want ik heb geen IP (weet niet waar te vinden) en heb verder geen benul wat ik moet doen ..

Graag wat help, alvast bedankt. :P

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
1. RTFM
2. Kijk eens op de site van Brother
3. Gebruik google eens
Modbreak:Zo gaan we niet met elkaar om op GoT :/

Als een topic niet aan de regels voldoet, gebruik een topicreport. Ga in geen geval zelf voor modje spelen. Gouden regel: post on-topic en behulpzaam of post niet :o

[ Voor 63% gewijzigd door dion_b op 22-03-2005 11:21 ]

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Gedaan maar daar kom ik niet veel verder. (vooral omdat ik geen pdf kan downloaden vanaf deze plaats :D).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je die cd er nou eens instopt... Gaat het vrijwel vanzelf...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-02 13:02
Kun je geen config pagina printen van die printer en daaruit het ip adres opmaken zodat je daar naar toe kunt connecten ??

Een HP werkt wel op die manier :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, heb eindelijk iets gevonden wat op een handleiding lijkt.
Ik heb nu die configpagina en daarin krijg ik alleen een ip (default) toebedeeld .. 192.0.0.192 is dit trouwens.
Maar als ik daar naar toe iets stuur krijg ik een foutmelding dat er geen reactie is vanaf dat IP adres.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
moet je dat ding niet eerst ff via de usb poort configureren?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

1. Draait DHCP op het netwerk?
2. Heb je de printer zelf ingesteld (printernaam bijv)?
3. Heb je lokaal DNS draaien?

Indien je DHCP gebruikt, kun je het beste een reservering voor de printer maken, deze in de DNS zetten (zodat het IP adres bij alle pc's in het netwerk bekend is) en dit moet je dan op de printer zelf instellen. Denk daarbij ook aan de andere instellingen (DNS server, default gateway, netmask).

Is dit allen gelukt, en je kunt de printer pingen, dan kun je 1 van de volgende 2 dingen doen:
1. Op een server in het netwerk (windows of unix/linux) een printqueue voor deze printer aanmaken, en deze delen over het netwerk
2. Op iedere pc afzonderlijk een printqueue aanmaken voor de printer.

In het oogpunt van printerbeheer is de eerste optie ten zeerste aan te raden.

Indien je de printer nog niet kunt pingen, dan moet je de instellingen nog eens verifieren, staat alles goed, dan moet je gaan troubleshooten (andere netwerkkabel, ander poortje in de switch enzovoorts.).
Maar wat ik gelezen heb moet je na de instellingen er wel zijn.

Hier kon uw advertentie staan

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 08:43
Stel je pc tijdelijk in op de ip-reeks van het standaard-ip en vervolgens start je het config-tooltje (Brother Administrator, BrAdmin) wat op de CD van Brother staat. Hiermee verander je het ip-adres naar een uit de reeks die je wel gebruikt en evt. pas je de printernaam aan. Zo werken de huidige printer van brother in ieder geval.

Evt. kun je ook vanuit het config-tooltje naar je printer laten zoeken mocht je het ip niet weten.

Oh, en de handleiding staat ook op de cd dacht ik, incl. de acrobat reader.

Eigelijk verschilt dit weinig van de HP-werkwijze, behalve dan dat je een brother-tooltje gebruik ipv. een HP-tooltje.

[ Voor 11% gewijzigd door jurri@n op 22-03-2005 10:23 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

jurri@n schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:22:
Eigelijk verschilt dit weinig van de HP-werkwijze, behalve dan dat je een brother-tooltje gebruik ipv. een HP-tooltje.
offtopic: op veel grotere printers (die via het netwerk beschikbaar te stellen zijn) heb je een LCD beeldschermpje waarin je de printer kunt configureren. Zo heb ik het vorige week gedaan met 2 HP inktjet en 1 HP laserjet printer.

Hier kon uw advertentie staan

Pagina: 1