Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bureaublad onwijzigbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Volgens mij heb ik last van een virus of spyware bij een klant.

De spyware scan ( spybot ) haalde 237 spyware programma's eraf,

Mijn norton antivirus 2003 pakketje vondt Bloodhound.exploit6,
maar kan deze volgens mij niet verwijderen.

Wat nu het probleem is, er staat een reclame boodschap op mijn achtergrond die ik niet wegkrijg via
Start, Intstellingen, Beeldscherm.

Mijn rechtmuisknop werkt alleen niet op het bureaublad.

Alvast bedankt voor een antwoord

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Staat Active Desktop aan? Is er een webpagina als achtergrond gebruikt ofzo? Zijn er policies van toepassing (zit de PC in een netwerk)?

Wat meer info kan geen kwaad.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 21-03-2005 13:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Welk OS draai je? Ook makelijk.. :)

En hoe zit het in veilige modus?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ehm ja, wat meer informatie kan inderdaad geen kwaad. Welk OS gebruik je bijvoorbeeld? Is dit ook up-to-date? Verder ook de vragen die RobIII stelde.

Heb je ook gekeken of er niks verdacht opstart tijdens het starten van de computer? Kijk anders even met HijackThis of er nog verdachte entries in o.a. je register staan. Dat is overigens het eerste wat je had kunnen doen na een spyware scan (met welk programma overigens?).

Sowieso had je eerst even Beveiliging en Virussen - Policy en [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] kunnen doornemen. Success. :)

Signature

Dit topic is gesloten.