Toon posts:

Ide-controlers blijven niet ingesteld bij Windows ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de secondary Ide-Controler, waardoor mijn cd-romspeler niet herkend wordt door Windows ME. Iedere keer na het opstarten dien ik alles op nieuw in te stellen, maar bij reboting blijven de instellingen niet bewaard. Gevolg is dat ik dus bezig blijf en dus alleen op die manier mijn cd-rom speler kan gebruiken.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Batterij van BIOS misschien leeg?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:09:
Batterij van BIOS misschien leeg?
Nee dat niet, heb net ME geinstalleerd en loop tegen dit probleem aan. Alles doet het gewoon, echter windows herkend gewoon niet de CD-ROM omdat hij problemen heeft met secondary IDE controler.

Verwijderd

Jumpers staan wel goed ingesteld? In BIOS alles op Auto? Kabels al gecheckt/vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:39:
Jumpers staan wel goed ingesteld? In BIOS alles op Auto? Kabels al gecheckt/vervangen?
Ja alles gechecked, was ook niets mis mee. Het heeft allemaal gedraaid voor een week terug, maar na de installatie doet hij niets meer. Jumper heb ik wel verzet, die stond op slave en nu op master.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:40:
[...]
Jumper heb ik wel verzet, die stond op slave en nu op master.
Als hij dan nu op master staat, heb je hem dan ook aan het einde van de IDE-kabel aangesloten en niet op de 'middelste' connector?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:43:
[...]
Als hij dan nu op master staat, heb je hem dan ook aan het einde van de IDE-kabel aangesloten en niet op de 'middelste' connector?
Ja heb hem aan het einde van de kabel aangesloten. Bij het opstarten wordt hij wel herkend en daar is ook niets mis mee, maar het hoe.ige windows wil hem niet herkennen.

Verwijderd

Zie je de cd-rom wel in Device Manager staan en zo ja, staan er foutmeldingen bij?

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Heb je de chipset drivers geinstalleerd?

Je kan ook naar systeem apparaatbeheer gaan en daar de IDE controllers verwijderen, opnieuw opstarten en hopen dat het goed komt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door KILLorBE op 21-03-2005 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:54:
Zie je de cd-rom wel in Device Manager staan en zo ja, staan er foutmeldingen bij?
In aparaat beheer van windows staat een ! bij de secondary ide controler. Op het moment dat ik het stuurprog. bijwerk doet hij het. Alleen bij reboot alles wat betreft stuurprog. weg.

Bij opstarten staat hij netjes aan en wordt hij gedetecteerd.

Verwijderd

Topicstarter
KILLorBE schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:56:
Heb je de chipset drivers geinstalleerd?

Je kan ook naar systeem apparaatbeheer gaan en daar de IDE controllers verwijderen, opnieuw opstarten en hopen dat het goed komt ;)
Dat heb ik dus geprobeert om te verwijderen, maar dat lukt dus niet. Dat hoe.ige windows blokkeerd dat dus volledig. Chipset drivers zijn geinstalleerd.

Verwijderd

Dat uitroepteken in apparaatbeheer kan van alles zijn, maar geeft wel aan dat er iets fout zit. Misschien moet je eens zoeken in dit forum op 'uitroepteken'

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:00:
Dat heb ik dus geprobeert om te verwijderen, maar dat lukt dus niet. Dat hoe.ige windows blokkeerd dat dus volledig.
Wat voor 'n melding krijg je dan?

En als je de CR-Rom loskoppelt, in veilige modus opstart en dan probeert te verwijderen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is het verstandig af te stappen van Windows ME. Het is toch wel een instabiel probleem OS.

Verwijderd

Topicstarter
KILLorBE schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:17:
[...]

En als je de CR-Rom loskoppelt, in veilige modus opstart en dan probeert te verwijderen?
De button van verwijderen is gewoon uitgeschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
KILLorBE schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:17:
[...]

Zelfs in de veilige modus kan ik die schijf controlers niet verwijderen.

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 18:55
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:32:
[...]

Zelfs in de veilige modus kan ik die schijf controlers niet verwijderen.
De primaire/secundaire ide-controllers zijn meestal ook niet afzonderlijk te verwijderen. Probeer eens de "Standaard dual channel ide controller" (heet misschien anders) te verwijderen.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

Verwijderd

Topicstarter
FacQ schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:49:
[...]

De primaire/secundaire ide-controllers zijn meestal ook niet afzonderlijk te verwijderen. Probeer eens de "Standaard dual channel ide controller" (heet misschien anders) te verwijderen.
Ik heb de dubbel ifo geprobeerd te verwijderen, echter dit lukt ook niet. Geen enkele mogelijkheid om dit te doen.
Pagina: 1