Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Synchroniseren PDA met Bluetooth en Activesync

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ik het bezit van een PDA Ipaq hx 2210. Deze wil ik middels bluetooth en activesync synchroniseren. Ik gebruik nu de cradle over com poort 1 en dat gaat prima, ik krijg echter het geheel over bluetooth niet aan de praat.

Op mijn PDA draait Windows mobile SE en op mijn pc XP Prof. Ik gebruik een usb stick van sitecom

Op mijn pda heb ik bij bluetooth settings staan Inbound compoort 5 en bij outbound comport 8
(standaard instelling)

Bij de instelling van de Bluetooth stick op de pc staat bij Local services voor de Bluetooth Serail poort compoort 7 geselecteerd en bij client apllications staat bij Bluetooth Serail poort compoort 8 geselecteerd.

Als ik nu op mijn pda bij Bluetooth manager middels "ActiveSync via bluetooth" een verbinding maak met met mijn pda dan lukt dit wel wel. Bij mijn bluetooth manager op de pda heb ik een "incomming Connection" , maar geen "outcgoing connection.

Als ik nu probeer te synchroniseren vanuit Activesync op mjin pc nadat ik compoort 8 heb gekozen dan zegt activesync dat er geen verbinding tot stand kan worden gebracht. Het zoeken naar een compoort vanuit activesync lost het probleem ook niet op.

Het vreemde is echter dat ik wel files kan uitwisselen, internet op gaan lukt overigens ook niet. :(

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:23:
Bij de instelling van de Bluetooth stick op de pc staat bij Local services voor de Bluetooth Serail poort compoort 7 geselecteerd
Als ik nu probeer te synchroniseren vanuit Activesync op mjin pc nadat ik compoort 8 heb gekozen dan zegt activesync dat er geen verbinding tot stand kan worden gebracht.
dit moet dezelfde poort zijn.
Het vreemde is echter dat ik wel files kan uitwisselen, internet op gaan lukt overigens ook niet. :(
in options van activesync pass-thru activeren...

Verwijderd

Topicstarter
Thanks,

Ik kan niet vinden waar ik kan instellen dat deze poort het zelfde is. Ik kan alleen keizen tussen poort 7 en 9 (als ik naar 8 wil veranderen bij Local services.

In mijn cradle kom ik wel op internet, bedoel je met pass trough de optie bij tabblad regels derde optie "doorvoer" Verbinding internet

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpcfaq.com/raj/images/Bluetooth/ASBlueSetup2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpcfaq.com/raj/images/Bluetooth/ASBlueSetup3.jpg

dit krijg je te zien als je de activesync wizard op je pda draait... lees, kijk, huiver, en handel ernaar.

ojah, en als je eenmaal Bt-activesync aan de priettel hebt kan je daarmee meteen ook internetten (er van uitgaande dat het het in de cradle ook doet). Als een pure internet-verbinding zonder activesync wil doen zul je de Network-acces BT-service op je pc moeten configgen en dan in je LAN-netwerk--connecties moeten instellen dat je inet verbinding inet deelt met je bt-netwerk... Dan vervolgen op je pda de wizard weer eens draaien...

[ Voor 49% gewijzigd door Sabbi op 21-03-2005 14:03 ]

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
het kan ook een conflict zijn met andere bluetooth apparaten op je PDA.

Als je bijvoorbeeld een GPS apparaatje via bluetooth hebt, moet je erop letten dat ie op een andere poort zit. dat kan conflicten geven.

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

the raptor schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:59:
het kan ook een conflict zijn met andere bluetooth apparaten op je PDA.

Als je bijvoorbeeld een GPS apparaatje via bluetooth hebt, moet je erop letten dat ie op een andere poort zit. dat kan conflicten geven.
Nee, dat kan niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels alle software van Bluetooth verwijderd, register opgeschoond, en alle virtuele compoorten verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik bij de software van bluetooth alleen nog poort 7 staan en rara politiepet nu doet hij het. Ik moest eerst nogwel een pincode (?) instellen maar het werkt. Waar is dit nu verkeerd gegaan? Een conflict met twee virtuele poorten? Ik kan inderdaad nu ook internetten. Snappen doe ik het nog niet helemaal, nog voldoende te studeren dus.

thanks allen :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu zonder activesync wil internetten en de instellingen van sabbi probeer, ben ik dan de rest weer kwijt en waar moet ik LAN-netwerk--connecties instellen zodat ik mijn verbinding deelt met mijn bt-netwerk

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

control panel>network connections>*jeinternetverbinding*>dubbelklik>advanced>> kies en deel je BT-netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
hoe weet ik nu of ik verbinding maak via gedeelde internet verbinding of activesync, briljant dat dit werkt.
Pagina: 1