Toon posts:

Welke voeding/kast voor dual XEON?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Welke voeding (qua vermogen 300W, 360W, ...) is aan te raden voor een dual XEON en ASUS NCCH-DL moederbord?
In eerste instantie zal er maar 1 XEON op draaien, maar over enkele maanden zullen dit er twee gaan worden. Nu is mijn vraag naar welke kast moet ik uitkijken die aan het gevraagde vermogen kan voldoen en dan ook nog eens stil (low-noise) is? Ik heb al in de FAQ rond gesnuffeld, maar kan daar niet echt een antwoord vinden.

Groeten,
Arno

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hang er een 400+ Watt voeding in van een goed merk en dan kom je een heel eind (uiteraard maakt het dan ook nogal wat uit wat je aan hardware in je bak hangt verder).
en kast, tja, ik zou zo'n ding inbouwen in iets waar je voldoende ruimte hebt, CM stacker bijv.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
stil, veel vermogen en kwalitatief erg goed (zoals ook uit vele reviews blijkt):
de Tagan 480, zie pricewatch: Tagan TG480-U01, 480W (ATX)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Welke voeding heb ik nodig? Deel 10 en [rml][ Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 4[/rml]

In deze twee topics (plus voorgaande delen) vind je wel je antwoord :) Overigens hangt het er ook helemaal vanaf wat voor andere onderdelen je er in gaat proppen. Zo vreten hi-end grafische game kaarten ook érg veel power.

En aangezien de NCCH-DL gewoon in elke standaard ATX kast past heb je keuze te over. Neem iig eentje met fatsoenlijke airflow mogelijkheden. Keuze te over :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Oh, je kunt ook gewoon in beide topics terecht voor relevante vragen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 10 En kijk eens rond in het [rml][ Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 4[/rml] voor ervaringen en wat andere Dual Xeon bezitters als behuizing/voeding hebben :) Behuizing is niet zo'n punt, mits van een fatsoenlijk merk en hou ook rekening met de grootte van het mobo. Veel Dual Xeon mobo's zijn extended ATX en deze passen natuurlijk niet in een ATX kast. Je kunt gewoonlijk op de specs van de kast terugvinden welke formaten mobo's allemaal erin passen.

Geen FAQ-gevalletje, maar dit had je gewoon via de Search kunnen vinden.
[search=welke voeding moet ik nemen]
[search=dual xeon behuizing ervaringen]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.