[X11] Muis uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:26
Ik moet 3 systemen bouwen die alleen een presentatie gaan draaien (flash in een browser) dat werkt allemaap erg mooi, maar het probleem is de muiscursor.

Wat ik dus wil is dat er geen muiscusor meer staat.

wat heb ik al geprobeert:
- muis config commenten in XF86Config-4 -> X start niet meer
- muis cursor bestanden renamen/weggooien -> X valt terug op de stadaard cursors

is er misschien een muiscursor theme met "lege" cursors?

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Een zoektochtje op Google leverde mij een hit op het Ubuntu forum op. Hier hebben ze het over het programma "unclutter", wat de muis zou moeten verbergen.

Je vermeld niet welke distro je gebruikt, maar iig bij Ubuntu en FreeBSD zit het in de repo's. De homepage of een link naar een tarball met de source heb ik zo snel niet kunnen vinden, maar die moet dan ook vast wel ergens op te duiken zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door Mac_Cain13 op 21-03-2005 11:23 ]

• Bramster
thx!
ik gebruik debian, Ubuntu is toch op debian gebaseert?

edit:
apt-get install unclutter
:)

edit2:
nou, het programma werkt, maar aangezien ik gelijk een firefox opstart met "xinit" kan ik unclutter niet opstarten,

zet ik het voor de xinit dan zegt die dat er geen X draait, na de xinit word pas uitgevoert als firefox afgelosten word (logisch ook)

hmm, misschien een scriptje maken wat kijkt of een X draait en dan unclutter start? en dat opstarten vanuit een cron?

[ Voor 92% gewijzigd door Bramster op 21-03-2005 11:29 ]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Option "AllowMouseOpenFail"
Als dat in je configuratie staat mag je de mouse-sectie verwijderen.

Voor meer informatie zoek je in de manpage van xorg.conf naar AllowMouseOpenFail, of google daar eens op. Je zult dan voldoende informatie aantreffen :)
(Mocht Debian nog de verouderde xfree86 server aanbieden, dan is het man x11.conf)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Skuzz schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:19:
[...]
nou, het programma werkt, maar aangezien ik gelijk een firefox opstart met "xinit" kan ik unclutter niet opstarten,

zet ik het voor de xinit dan zegt die dat er geen X draait, na de xinit word pas uitgevoert als firefox afgelosten word (logisch ook)
[...]
Je hebt dus in je xinit script dus zoiets staan 'firefox http://flashpresentatie.com', als je er nou eens een & teken achter zet. Dus 'firefox http://flashpresentatie.com &', zou firefox gestart moeten worden en word gewoon verder gegaan met het xinit script. Dus kun je daarna gewoon een regel zetten om unclutter te starten.

Overgens is de oplossing van Tony Vroon natuurlijk mooier als dat werkt. Dus ik zou die eerst nog eens even proberen als ik jou was!

• Bramster
ik krijg Option "AllowMouseOpenFail" niet aan het werken (heb al geprobeert in in de sectie "ServerLayout" and "ServerFlags". Maar in beide geen resultaat

en ik zal eens proberen met &, ik gebruikte nu &&

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

&& heeft in de shell een totaal andere betekenis, dus dat aanpassen is wel slim.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Bramster
Burne schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:01:
&& heeft in de shell een totaal andere betekenis, dus dat aanpassen is wel slim.
wat in het verschil dan? want && lijkt wel altijd gewoon te doen wat ik wil :P

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

& is om een proces naar de achtergrond te verhuizen.
&& is om een proces uit te voeren nadat het vorige proces succesvol heeft gedraaid.
Voorbeeld:
code:
1
bash-2.05> firefox &

Firefox wordt nu op de achtergrond uitgevoerd. Dmv "jobs" en "fg <id>" kun je die weer naar voren halen.
Voorbeeld 2:
code:
1
2
3
4
bash-2.05> true && echo "true!"
true!
bash-2.05> false && echo "true!"
bash-2.05>

In het eerste geval eindigd true als succesvol en de echo wordt uitgevoerd, false (in het 2e geval) doet dat niet en je ziet dan dus ook geen echo.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

alleen moet je in dit voorbeeld van MTWZZ ff die "!" weglaten want anders geeft bash een error B)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

@Demon Lang leve bash, ik dacht dat ie dat ook gewoon pakte net als met enkele quotes :)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Bramster
na veel geklooi kwam ik "xcursorgen" tegen :)

heb nu een hele mooie onzichtbare cursor :P
Pagina: 1