[XP] Na formateren trage pc

Pagina: 1
Acties:

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Tot vorige week deed onze computer het erg goed (lees ook: snel), maar van de een op de andere dag deed internet het niet meer. We kregen het niet aan de praat en hebben hem naar Paradigit gebracht. Daar zeiden ze dat er iets fout was met de harddisk en ze hebben partitie C geformateerd. Ze hebben Windows XP met SP2 opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik de programma's weer een beetje op orde, maar ik merk dat de computer traag opstart. Het schermpje 'Windows start op' wat je normaal een halve seconde ofzo ziet voordat je de gebruikers kan kiezen staat er nu wel 10 seconden. En het scherm 'Windows afmelden' blijft ook wel 15 seconden staan. Ook heb ik een paar keer gehad dat de computer zo sloom opstartte dat je gewoon bijna geen programma's kon laden, als je hem dan rebootte dan was hij wel weer 'sneller'. Als de computer eenmaal helemaal opgestart is, is hij wel snel. Alleen het opstarten en afmelden duurt heel lang.

Ik snap niet wat het probleem kan zijn, want hij is toch net geformateerd en zou dus sneller moeten zijn als hij voorheen was... Ik zit zelf te denken aan of: alsnog een probleem met de harddisk of een probleempje van spyware/adware. Dus heb ik de computer in de veilige modus opgestart en de Panda Titanium Virusscan erover heen laten gaan en Hitmanpro 2. Dat mocht niet baten.

Kan iemand mij misschien verder helpen? Ik heb op dit moment 37 processen lopen, waarvan ik van een aantal niet weet wat het is, o.a. WEBPROXY.exe, APVXDWIN.exe, AVENGINE.exe.

Computer specs:
Pentium 4 3,2 ghz HT
ASUS P4P800 Intel 865PE
512 MB DDR-400
Western-Digital 80gb UDMA100 7200rpm 2MB Cache
Windows XP Home + SP2

[ Voor 6% gewijzigd door Wou T op 21-03-2005 10:57 ]

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• Paradox
  • Laatst online: 20:15
Google.nl zegt mij na een simpele search dat deze 3 losse dingen van Panda anti virus Kunnen zijn ...

Probeer ook eens www.Hijackthis.de oid

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 20:56
Lees [rml][ XP] Sluit erg langzaam af[/rml] eens.
Zoeken op google naar deze tweaks levert je voldoene info op.

[google=sneller opstarten]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Defragmenteren van de harde schijf maakt hem sneller. En windows houd bij hoe de startup profcessen zijn en optimaliseerd aan de hand daarvan de opstart na een poosje. Maar je harde schijf nu al een keer defragmenteren kan geen kwaad.

verder search gebruiken

en als je moedig bent ga je met "bootvis" aan de gang om te kijken waar hij hij zolang mee bezig is.

offtopic:
Zeker geen quick format gedaan 8) 8) ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:59

Ankh

|true

ik heb er zelf ook een beetje last van (het booten van windows that is)
mijn mooie bootscreen duurt gewoon een minuut (als het niet meer is), niet dat ik het zo erg vind maar tis toch frappant :) want ik had vroeger altijd binnen een paar sec dat ik in windows zat.

Nu heb ik 2 branders op ide 1 en ide 2 (allebei slave) en 2 schijven op me promise sATA controler.

ik ga zo eerst eens dat bootvis draaien om te zien hoelang hij er over doet :)

trouwens systemworks deed ook altijd wonderen bij mij, maar sinds enige tijd ook niet meer :(

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Wou T

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Ik gisteren even de Nvidia Display Driver uitgezet, maar dat hielp ook niet. Toen bij Uitvoeren -> msconfig wat programmatjes uitgevinkt die ik niet perse nodig heb, werkte ook niet. Alle programmatjes die opgestart werden waren trouwens van Nvidia en een paar van Microsoft Office en eentje van Adobe ofzoiets.

Het rare is dat het schermpje Windows wordt opgestart en Je persoonlijke instellingen worden geladen wel 10/15 seconde blijft staan. Ook het afsluiten van de computer duurt heel lang. Ook is het de helft van de keren zo dat als ik de computer opstart hij blijft hangen als ik op mijn gebruikersaccount klik. Dan zie ik nog net mijn achtergrond, maar verder niets meer.

Ik werd er een beetje chagerijnig van en heb de helpdesk van Paradigit gebeld. Hun advies: formateer je computer dat verhelpt altijd software problemen. Ja hallo! Hij is vorige week nog geformateerd. |:(

Heeft iemand misschien nog een idee/tip voor mij, voordat ik het advies van Paradigit op moet gaan volgen 8)7

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wou T schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 10:20:
Heeft iemand misschien nog een idee/tip voor mij, voordat ik het advies van Paradigit op moet gaan volgen 8)7
search van fritolampje ook geprobeerd?

http://www.xptune.nl/index.php?c=prestaties&file=94
Als je computer bij het opstarten (het bootscherm) even niks lijkt te doen en er dus geen HD activiteit is dan kan het zijn dat windows xp apparaten probeert te detecteren die er niet zijn.

Om te controleren of dit klopt doe je hetvolgende:

1/5 Downloa,5d Bootvis en installeer dit programma
Download Bootvis

2/5 Open bootvis en klik op Trace > next boot

3/5 Als bootvis een lange 'HDD init' tijd laat zien dan kun je de volgende stappen volgen om dit op te lossen.

4/5 Rechtermuisklik op Deze computer klik op Eigenschappen > Hardware > apparaatbeheer

5/5 Ga naar IDE/ATAPI Controllers en selecteer Primair IDE kanaal en ga naar het apparaat waar Apparaattype niet grijs is en verander dit in geen

Herhaal dit ook bij secundair IDE kanaal en je computer start stukken sneller op!
en defragemnteren levert na de eerste keer een goede layout op van je opstartbestanden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Wou T

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Ik heb net Bootvis geinstalleerd op mij eigen computer, om te kijken hoe dat programmatje werkte, maar dat werkte dus niet. Ik dat programmatje geinstalleerd en Trace -> Next boot. Computer start opnieuw op, loopt hij vast tijdens het laden van Windows. Dus ik reset, loopt hij weer vast. Wat ik ook deed, de computer liep iedere keer vast, omdat hij het systeem op fouten wilde controleren en dan vast liep (ook als ik die fouten controle over sloeg). Dus ik geprobeerd in de veilige modus op te starten, loopt hij ook vast. Toen heb ik F8 gedaan en stond er een of andere optie van 'Meest recentelijke successvolle opstart (juiste instellingen)'. Toen deed hij het godzij dank weer, anders had ik mijn eigen computer wel kunnen formateren!

Ik zit hier op kamers en testte hier Bootvis uit. Maar de 'probleem pc' is de pc die bij ons thuis staat.

Doe ik iets fout met Bootvis of wat is dit?

• Wou T

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden. Ik heb de computer geformatteerd en alle programma's (die er op stonden) er stuk voor stuk opnieuw opgezet en gekeken hoe de computer daar op reageerde. Toen merkte ik dat na de installatie van Panda Titanium Antivirus 2005, de computer erg traag was geworden en dan met name het opstarten en afsluiten. Ik heb nog wat andere programma's geinstalleerd en daarna Panda gedeinstalleerd en toen was de computer weer snel! Een oplossing voor het probleem heb ik nog niet. In principe willen we wel bij Panda blijven, want we hebben een abonnement gekocht voor een jaar (hebben nu om precies te zijn nog 370 dagen licensie). Anders had ik wel Norton Antivirus gepakt ofzo.

Misschien heeft er nu iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Pagina: 1