Tot vorige week deed onze computer het erg goed (lees ook: snel), maar van de een op de andere dag deed internet het niet meer. We kregen het niet aan de praat en hebben hem naar Paradigit gebracht. Daar zeiden ze dat er iets fout was met de harddisk en ze hebben partitie C geformateerd. Ze hebben Windows XP met SP2 opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik de programma's weer een beetje op orde, maar ik merk dat de computer traag opstart. Het schermpje 'Windows start op' wat je normaal een halve seconde ofzo ziet voordat je de gebruikers kan kiezen staat er nu wel 10 seconden. En het scherm 'Windows afmelden' blijft ook wel 15 seconden staan. Ook heb ik een paar keer gehad dat de computer zo sloom opstartte dat je gewoon bijna geen programma's kon laden, als je hem dan rebootte dan was hij wel weer 'sneller'. Als de computer eenmaal helemaal opgestart is, is hij wel snel. Alleen het opstarten en afmelden duurt heel lang.
Ik snap niet wat het probleem kan zijn, want hij is toch net geformateerd en zou dus sneller moeten zijn als hij voorheen was... Ik zit zelf te denken aan of: alsnog een probleem met de harddisk of een probleempje van spyware/adware. Dus heb ik de computer in de veilige modus opgestart en de Panda Titanium Virusscan erover heen laten gaan en Hitmanpro 2. Dat mocht niet baten.
Kan iemand mij misschien verder helpen? Ik heb op dit moment 37 processen lopen, waarvan ik van een aantal niet weet wat het is, o.a. WEBPROXY.exe, APVXDWIN.exe, AVENGINE.exe.
Computer specs:
Pentium 4 3,2 ghz HT
ASUS P4P800 Intel 865PE
512 MB DDR-400
Western-Digital 80gb UDMA100 7200rpm 2MB Cache
Windows XP Home + SP2
Ik snap niet wat het probleem kan zijn, want hij is toch net geformateerd en zou dus sneller moeten zijn als hij voorheen was... Ik zit zelf te denken aan of: alsnog een probleem met de harddisk of een probleempje van spyware/adware. Dus heb ik de computer in de veilige modus opgestart en de Panda Titanium Virusscan erover heen laten gaan en Hitmanpro 2. Dat mocht niet baten.
Kan iemand mij misschien verder helpen? Ik heb op dit moment 37 processen lopen, waarvan ik van een aantal niet weet wat het is, o.a. WEBPROXY.exe, APVXDWIN.exe, AVENGINE.exe.
Computer specs:
Pentium 4 3,2 ghz HT
ASUS P4P800 Intel 865PE
512 MB DDR-400
Western-Digital 80gb UDMA100 7200rpm 2MB Cache
Windows XP Home + SP2
[ Voor 6% gewijzigd door Wou T op 21-03-2005 10:57 ]
Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1