[Frames]DHTML menu klapt open onder frame

Pagina: 1
Acties:

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Heren,

Op http://triplep-test.iceshop.nl/index.html maak ik gebruik van een leuk DHTML menu'tje. Ik heb alleen het probleem dat deze onder het contentframe open klapt, in plaats van er overheen.

Nu heb ik hier op dit forum al een stel oude topics hierover na gelezen, en daarin werd eigenlijk geen oplossing gegeven. Nu waren dit topics uit 2000 en 2001. Wellicht dat er inmiddels een oplossing voor is?

Dus.... wie weet hoe ik dit kan fixen? (anders moet ik de DHTML navigatie in alle andere frames gaan gooien.....)

Verwijderd

layers en css. zijn de woorden die jouw oplossing maken :)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Layers en CSS, of je zorgt ervoor dat je menu's in het "target frame" zichtbaar worden gemaakt.

Geen frames > frames ;)

• Noedels
ik weet dat door het maken van de website in css de oplossing is, maar helaas ben ik gebonden aan het feit dat ik toch frames gebruiken moet....

-------edit-------
ik moet trouwens niet verplicht frames gebruiken, maar ik wil eigenlijk niet dat de bezoeker elke keer het DHTML menu opnieuw moet laden wanneer deze naar een andere pagina binnen de site gaat. met images maakt het niet uit want die worden gecashed. maar het DHTML menu wordt niet gecashed.

[ Voor 53% gewijzigd door Noedels op 21-03-2005 11:30 ]

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
coolmenu's

Onderaan deze examples 4 frame voorbeelden

[ Voor 4% gewijzigd door Ma_rK op 21-03-2005 14:42 ]

• Noedels
wat als ik nou eens een dergelijk menu maak met CSS. wat gebeurd er dan? krijg ik dan hetzelfde probleem of klapt hij dan wel open over het onderste frame?

Verwijderd

Een html object kan simpelweg niet over twee frames heen 'vallen'. Het enige wat je kan doen is zorgen dat beide frames kunnen communiceren middels js. Als je op een menubutton met de muisklikt zou je dus middels js tegen de andere framepagina kunnen zeggen: 'open het bijbehorden submenu'.

Het grootste deel van je dhtml menu zal zich in een js bestand bevinden; die wordt ook gewoon gechached. Hoe groot wordt het menu dan wel niet dat je bang bent dat een bezoeker veel moet laden... Ik zou me over de laadtijd niet zo'n zorgen maken...
Pagina: 1