Toon posts:

[2000 server] Standaard printer instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Wij maken veel gebruik van de terminal server. op deze server werkt iedereen gewoon onder zijn eigen account. Vanuit de terminal server wordt er ook veel geprint. we hebben +- 20 printers staan. Iedereen wil dus graag zijn eigen printer gebruiken. Men kan dus een standaard printer instellen. maar als men uitlogt en opnieuw inlogd dan staat de standaarprinter weer op de eerste printer die in de lijst voorkomt. hoe kan ik dit veranderen?

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-02 22:24
Als admin inloggen op de gewenste pc(al dan alle andere mogelijke dingen), en dan de standaard printer even veranderen naar de printer die je wil gebruiken?

Hebben de users wel rechten genoeg, om alles te wijzigen? (niet dat ik er veel verstand van heb, kwam in me op). Ik denk dat het gewoon een local setting is, dus met die admin zou het moeten lukken.

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt me juist account gebonden en niet PC gebonden want het moet op de terminal server vastgelegd worden wie welke printer gebruikt. het gaat dus om het printen direct vanuit de terminal server

Verwijderd

Brian Madden's Terminal Server Printing: Design and Configuration

http://www.brianmadden.com/content/content.asp?ID=62

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Zorgen dat je printer redirection toelaat en dat bij de client connect printer aanstaat in zijn rdp.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gebruik je mischien een script die bij het afmelden en aanmelden opnieuw de printers koppeld (en dus elke dag met een schone lei begint) :?

dan heb je idd dat probleem, wat je dan kan doen is met adprintx.exe (freeware tool) een script bouwen en dan hiermee de default printer instelt op basis van groupslidmaatschap.

kan natuurlijk ook met kix32 :)

edit: je kan natuurlijk ook mandatory profiles in gebruik hebben, dan blijft je ook altijd dezelfde settings houden

[ Voor 15% gewijzigd door Zwelgje op 21-03-2005 20:59 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Begin eerst eens te vertellen wat voor soort profielen je gebruikt. Bij roaming profiles zou de standaard printerinstelling gewoon bewaard moeten blijven.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1