Elect a clown, expect a circus.
Verwijderd
Inkoopprijs van een Homecinemaset zal rond de 40 euro zijn, dus dat wordt vast wel terugverdiend via de marge op een abo.Slasher schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:40:
Ik zat laatst eens op de site van t for telecom te kijken en daar wordt "gestunt" met o.a lcd tv's en home cinema sets bij afsluiting van een abbo van Hi. Nu vraag ik mij af: waar zit het addertje? Is het dan zo lonend voor telecom winkels om zulke producten aan te bieden bij een abbonement? Ik weet dat ze provisie krijgen maar zoveel?
Ik heb ong 1.5maand geleden een Ipod 20gb (4de generatie) gratis bij een verlenging mn abo gekregen. Los kost deze nog +-300 euro, het betreft een 1 jarige verlenging van een T-mobile Relax 300 bundel.
Dat noem ik nog eens een goede deal
gelukkig kunnen al die cadeau's hier in BE niet. In plaats van al die leuk dingen had ik liever minder betaald om te bellen
een goed produkt verkoop je niet door er een ander bij te geven. Het is het produkt zelf dat sterk genoeg moet zijn
Ik denk dat ze het meeste dus uit de marges halen en de belminuten die buiten het pakket zitten zijn ook vaak duurder waardoor nog meer winst wordt gemaakt.
I'm not as think as you stoned I am
Verwijderd
In Nederland zal het binnenkort waarschijnlijk ook niet meer mogen. De belastingdienst is ijverig bezig al die zooi oninteressant te maken doordat de aanbieders de btw niet meer terug gaan krijgen. Dan houdt het vanzelf op (ook gratis toestellen mogen dan niet meer, gewoon betalen). Eindelijk krijg je dan een duidelijk beeld van de markt en worden gasten met 10 of meer abo's indirect tegen zichzelf beschermd. Nu komen ze er pas later achter wat zo'n mobieltje op afbetaling (via abo) kost. Of nog later, als ze een lening of hypotheek op willen nemen en dan blijkt dat ze geregistreerd staan als slechte betaler: niks auto of huis dan.ibizadesire schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:40:
eender wat je erbij krijgt betaal je dubbel terug met je abo lijkt me.
gelukkig kunnen al die cadeau's hier in BE niet. In plaats van al die leuk dingen had ik liever minder betaald om te bellen![]()
een goed produkt verkoop je niet door er een ander bij te geven. Het is het produkt zelf dat sterk genoeg moet zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 11:45 ]
Soms idd wel, soms betaal je er gewoon lekker voor.aramdin schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:35:
Ik weet ook niet precies waar het addertje zou moeten zitten.
Ik heb ong 1.5maand geleden een Ipod 20gb (4de generatie) gratis bij een verlenging mn abo gekregen. Los kost deze nog +-300 euro, het betreft een 1 jarige verlenging van een T-mobile Relax 300 bundel.
Dat noem ik nog eens een goede deal
Je Relax300 bundel kost 35,50 per maand, 1 jaar is dan 426 eur.
Dezelfde bundel, alleen dan sim-only (Dus simkaart en belminuten) kost 17,75 per maand.. is 213 eur per jaar.
Verschil? -> 213 eur.. Dus dat heb je feitelijk betaald voor die Ipod. (Pricewatchprijs: 278 eur).. Kortom: Tmobile maakt er ws nog winst op ook, en jij hebt wel 50 eur korting (ipv 300 eur gratis wat je denkt)
Ik haat daarom ook die aanbiedingen met "gratis telefoon", als je t uitrekend betaal je uiteindelijk een groot deel gewoon lekker zelf, wat nou gratis toestel..
*loves simonly abbonement, tenminste geen onnodig dure shit, en een 6310i is dan wel oud, geen kleur, cam, poly en al die meuk, maar wel lang standby, bluetooth en degelijk, da's me veel meer waard*
[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 21-03-2005 11:56 ]
Mijn vriendin is belgische, maar bij jullie liggen de prijzen toch echt wel beduidend hoger dan bij ons met een bundel?ibizadesire schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:40:
gelukkig kunnen al die cadeau's hier in BE niet. In plaats van al die leuk dingen had ik liever minder betaald om te bellen![]()
Maar ze verdienen dit inderdaad terug door de abonnementen, maar nog meer door de extra services. Bijvoorbeeld een telefoon die GPRS/ WAP/ MMS functionaliteit heeft, dat willen mensen nogal snel eens proberen. En daar zit de dikke winst voor de providers.
Ik had laatst ook een aanbieding voor een SE K700i, los toestel was 219 euro (pricewatch). Maar als ik diezelfde telefoon mét een abonnement 'kocht' was ik 12 maanden*15 € = 180 euro kwijt
En daarvoor kreeg ik dan ook nog belminuten/ sms'jes voor.
I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)
daar ben ik niet zo van op de hoogte, maar dat geloof ik best. Hangt allemaal van je operator en abo af.2bme schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:17:
[...]
Mijn vriendin is belgische, maar bij jullie liggen de prijzen toch echt wel beduidend hoger dan bij ons met een bundel?
hoezo? dat abbo betaal je toch, of je er een kado bij krijgt of niet?ibizadesire schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:40:
Elect a clown, expect a circus.
Verwijderd
Als je voor een cashback gaat hoef soms je abonnement helemaal niet te betalen, soms hou je nog iets over. Het ligt er dus maar aan of je het slim aanpakt.Slasher schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:37:
[...]
hoezo? dat abbo betaal je toch, of je er een kado bij krijgt of niet?
Dit wel in gedachte houden: Meneer/Mevrouw zet het geld op een rekening en belt niets over de bundel, en laat het maandelijke abonnementgeld van die bepaalde rekening afschrijven.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 12:43 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC