Toon posts:

Celeron2 633@950 maar wat is de levensduur?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers, ik heb hier een heel tijdje rondgehangen op het forum om zoveel mogelijk te weten te komen over overclocken van celeron2. Ik wilde het zekere voor het onzekere nemen en een 566 kopen (@850 mhz).
Maar omdat ik een of andere gaar kutbedrijf had (hmk.nl) stuurde die mij zomaar een 633 omdat de 566's opwaren. Dat was dus redelijk kut! Omdat ik dacht dat een 633@950 nooit stabiel zou zijn. Dat maakte ik ook op uit het forum. Met een 566 zou je namelijk 100% kans hebben op 850, maar een 633 op 950 laten draaien zou moeilijk zijn...
MAAR GELUKKIG! voordat ik de 633 een retourtje Rijssen gaf, heb ik er wat mee zitten prutten, en zelfs met een noname-converter (het mannetje van hmk had mij namelijk niet de bestelde msi converter geleverd) lukt het mij om met 1.9 volt en de standaard intel cooler die er bij zit een stabiele 950 mhz te halen!!!! :) :) :)
HET KAN DUS WEL, en aangezien ik er ook geen ruk ervaring mee heb, zal het bij meerdere mensen lukken denk ik.
Maaaaaaaaaaaar, hoe lang leeft mijn processor nog met deze omstandigheden? En wat moet ik doen om hem dus zo lang mogelijk heel te houden? Ik weet dat mn voltage zo laag mogelijk moet zijn, maar 1.85 volt is niet stabiel genoeg. Ik ben van plan om een betere cooler te kopen (dacht aan een Spire MA324-20B3 op spire.nl). Hoe zit het nu precies met voltage/koeling/levensduur. Betekent meer koeling ook dat een lager voltage kan werken? En betekent dat dan weer dat ie langer leeft? En welke cooler kan ik het beste gebruiken? Coolpasta?
Alvast bedankt, groeten Ruud

Verwijderd

Topicstarter
En misschien heeft iemand nog andere tips wat ik het beste kan doen nu dat ik (denk) een stabiele processor op 950 heb?
Mn XL-R8R demotje kan ik in ieder geval zonder crashes afspelen en een uurtje laten loopen op 1.9 volt. Dat houdt ie dan wel vol, en owja nog iets: mn temperatuur begint op 26 graden als ik hem start, en is na een uurtje maar 34 graden met de standaard cooler!?!?! Hoe kan dat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ook een heel wazige converter kaartje, noname... maar ik kan het voltage regelen en in de bios kan ik de fsb op 100 zetten. En de converter ondersteund FCPGA...
Maakt het ook uit of ik een MSI converter heb? Of van een andere beter merk? Ik heb me namelijk laten vertellen dat deze stabieler zijn. Wat als gevolg weer kan hebben dat ik het voltage iets omlaag kan zetten.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 10:04

DaOverclocker

Overclocker for life...

mijn celly2 566 draait nu op 2,1 volt. soms oop 2,2. hij doet het nog steeds......
maar ik heb echt wel 2,1 nodig om de 944 te halen! jij hebt wel mazzzzzel daarmee!
Maar hoelang ie mee zal gaan wil ik ook wel es weten !
BTW ik heb er een ORbb op zitten. hij wordt zoiets als 40-50 graden fulload, dus die temp van jou lijkt mee een beetje ....*****.
Maar ik heb dat nog nooit gezien bij celly's meestal geven die de juiste temp aan!

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb er ook een of andere vage converter tussen zitten en ik vraag me ook af of die converter de temperatuurwaarden wel goed doorgeeft. Ik heb nu net een spire MA324-20B3 gekocht, (check http://www.spire.nl ). Omdat ik me ook afvraag of die temperatuur wel mogelijk is...
Ik heb hem afgelopen nacht ook de hele nacht aan laten staan, met een XL-R8R demo erop. Maar die stond de morgen er na niet meer aan, maar de pc deed het nog wel. Dus hij is stabiel. Maar de vraag is nog temperatuur en levensduur. Kan ik toch beter een spire kopen ofzo :?

Verwijderd

Laat ik maar weer eens afgezaagd doen en eerst vragen welk type Celly je hebt (stepping). Is de default Vcore 1,5 of 1,7 Volt? Dat staat op je cpu gelaserd...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

Exirion

Gadgetfetisjist

In september '98 kocht ik een Celeron 300A en die heb ik op 2.2 Volt (standaard was 2.0) laten draaien op 450MHz. Dat ging een hele tijd goed, maar het afgelopen half jaar kreeg ik steeds meer vage geheugenfouten en crashes. Hij doet het nog wel, maar ik heb 'm officieel overleden verklaard ;) Hij is gewoon niet betrouwbaar meer. Maar goed, naar mijn mening hoeft een CPU niet echt veel langer dan 2 jaar mee te gaan want daarna is ie rijp voor het museum :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Celly2 633 met cC0 (neem ik aan, hij is nieuw besteld enzo).

1.7 volt origineel

en overgeklokt naar 950 met 1.9 volt

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
mijn 633 loopt vrolijk op 950 met 1.85 volt op een abit bh6 met een slotket-3... trouwens... die spire koelers zijn echt top! 17,50 doet het perfect.

[ik hed eerst zon coolermastertje er gratis bij.]

beiden van die test van hwinfo.... coolermaster die 1e.. en spire die van pagina 2 d8 ik

tot 1.9volt is denk ik wel safe. daarboven moet je echt een goeie koeler hebben.

[intels schakelen zichzelf toch uit als het te warm word?]

ik denk dat je meer doorbrand-neiginen hebt met een amd dan met een intel bij overclochen. gewoon goed oppassen

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb dus ook een Celly2 cCo stepping standaard 1,7 volt @2,2 volt

met een Orb!

is dit erg dan?
ik ben nog niemand tegen gekomen die dit ook heeft......................

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Wat een LOL hij draait nu op 943 mhz op 1,95 volt! ik wist niet waarom dat niet kon zeg!

Das wel beter dan op 966@2,2 volt!

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Getver nu wordt ik al na 5 sec uit 3dmark geflikkerd!
waarom lukt het Jullie nou wel>??

GEDSIE DERRIE wat een Naai streek zeg!

Even later...
hmmm hij lijkt het wel goed te doen op 2,0 volt. @944 mhz.
oke dat is nog wel een acceptabele voltage toch?

systeem specs

• Wimpy006
  • Laatst online: 09:57
Eej.. je hebt denk ik gewoon met 2.2V je proc te heet lopen, omdat je later pas vastloper krijgt. Dus na enkele uren. Dus je golden orb trekt dat niet. Ik zou geen 2.2V draaien met mijn Orb... ik heb geen temp meter en ik vind hem nu ook weer niet zooo goed. Als je een alpha+delta hp fan koopt of waterkoeling dan zullen de vastlopers wel verdwijnen, maar is het die 100 gulden waard? Gewoon een klein beetje terugklokken en voltage op 2V misschien 2.05. 2.1V mwaa maar hoger zou ik met die koeler niet doen.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik een goede koeler heb kan dan het voltage omlaag?

• Wimpy006
  • Laatst online: 09:57
Oeps een berichtje overgeslagen

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Met een goede koeler zal de temperatuur van de CPU lager blijven, en een CPU is bij een lagere temperatuur sneller dan bij een hoge temperatuur. Mogelijk dat je voltage daarom iets naar beneden kan, misschien dat ie op 1.85V dan wel stabiel is, maar garanderen kan ik dit niet. Door de lagere temperatuur zal wel de levensduur verlengd worden.

Persoonlijk zou ik er met het oog op levensduur en stabiliteit op de lange termijn inderdaad een iets groter koeler opzetten, een Spire MA324-20 lijkt me prima. Verder zou ik me over die 1.9V geen zorgen maken, aangezien dit slechts 0.2V hoger is dan de standaard waarde (zeker als ik naar die Henri kijk met zijn 2.2V, maar dat zou ik dus nooit doen).

Wel voorzichtig zijn bij het verwisselen van de koeler, uitkijken dat je de CPU-core niet beschadigd. En die roze thermische tape waarmee de Spire geleverd verwijderen, en in plaats daarvan koelpasta gebruiken. Mits goed gebruikt geeft koelpasta een aanzienlijk lagere thermische weerstand dan tape. En die pasta hoeft echt geen "Arctic Silver" te zijn, gewone koelpasta van de plaatselijke elektronicaboer is goed genoeg.

CornelisJ

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Hij draait nu op 944@2,05 volt.
hoger ga ik wel niet meer, ik vind het wel best zo!
48 graden fulload, 19 graden idle

systeem specs

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
moet kunnen. weinig kans dat ie doorbrand. dat gebeurt nou eenmaal minder snel met intels.

beschadeging is wat anders.. je hebt best kans dat je hem een keer weer wat lager moet klokken omdat hij op den duur een beetje gaar word van ongeveer 950mhz@2.05 volt. [das nog steeds een hoger voltage dan de oude celeron vergeet dat niet he]

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Als je het Voltage verhoogt verkort je altijd de levensduur van de cpu hoe dan ook. Je kan het natuurlijk tegengaan met behulp van goede koeling maar een overgeklokte cpu legt eerder het loodje dan een standaard cpu. Tja als ie bij mij een jaartje ofwat meegaat ben ik allang tevree ( P3-700E@1050MHz ) >:)

Die-hard Brexiteer

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

oke ik heb mijn leven gedeeltelijk verbeterd, nog ff wachten op mijn waterkoeling + Peltier (wel 4 maanden)
En dan ga ik wel weer verder met oc'en!
Maar hij driaat nu op 920@1,85 volt.

das toch wel beschaafd of nie?
Mijn fps gaan er toch niet op vooruit, of hij nou op 800 draait of op 966, mijn tnt1 zit al op zij max.
Aleen op een res van 640 maakt het nog wel wat uit. oke, mijn koe gaat nu wel ff iets langzamer, maar dat komt wel weer goed met een pelt!

Mzzl

systeem specs

Pagina: 1