Toon posts:

EOS 350D en 'analoge' lenzen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier, en heb een concrete vraag: ik heb momenteel een Pentax MZ-50 analoge spiegelreflex. Deze heeft standaard een Pentax-F SMC 1:4 - 5-6 35-80mm lens. Daarnaast heb ik een grotere lens, een 70-300mm 1:4-5.6 APO Macro.

Mijn vraag: ik wil een EOS 350D-body kopen. Kan ik dan bovenstaande 'analoge' lenzen op de EOS gebruiken?

Hoor graag!!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

De EOS serie gebruikt standaard canon vattingen. Als je bestaande lenzen deze ook hebben dan zouden deze er gewoon op moeten kunnen.

Verwijderd

Gaat niet werken. Pentax en Canon gebruiken andere vattingen.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:12:
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier, en heb een concrete vraag: ik heb momenteel een Pentax MZ-50 analoge spiegelreflex. Deze heeft standaard een Pentax-F SMC 1:4 - 5-6 35-80mm lens. Daarnaast heb ik een grotere lens, een 70-300mm 1:4-5.6 APO Macro.

Mijn vraag: ik wil een EOS 350D-body kopen. Kan ik dan bovenstaande 'analoge' lenzen op de EOS gebruiken?

Hoor graag!!
Als dat dus inderdaad Pentax mount lenzen zijn dan gaat dat niet werken. Op de Canon EOS bodies kan je ALLEEN lenzen met een Canon EF mount gebruiken. Third Party bedrijven zoals Sigma, Tamron of Tokina duiden zulke lenzen ook wel aan als "For Canon AF" - wat dus Autofocus inhoudt en dat is gewoon de EF mount.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoi Haaggie, welkom op GoT, en in FG ;) Je vraag is een goeie, maar die had prima beantwoord kunnen worden door jezelf wat te verdiepen in de wereld van lensmounts (vattingen) van analoge en digi SLRs van de verschillende merken. Voortaan dus eerst even zelf ermee aan de gang met zoiets door te zoeken, dat wordt namelijk verwacht op een forum als dit. Kom je er na gezond zoekwerk nog niet uit, dan kan je natuurlijk altijd een topic openen :)

Lees ook even Algemene gedragsregels (Netiquette) door graag ;)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.