Iemand een idee? Service pack 4 voor Windows 2000 gedownload en gekopieerd naar een locale disk van het systeem wat ik wil updaten. Wanneer ik het service pack dubbelklik, begint de extraction. Helemaal aan het eind krijg ik een Window: Operation completed succesfully - Extraction failed. Ik klik op ok, het windows sluit en verder gebeurt er niets. Ik heb het service pack opnieuw gekopieerd (twee keer) met hetzelfde resultaat. Hetzelfde service pack installeerde zonder problemen op twee andere systemen. Ook een reboot mocht niet baten. De server draait op het moment W2k sp2 met Exchange 2k sp2.
Verwijderd
heb je het service pack ook al eens opnieuw gedownload?
Kijk ook eens naar deze link, alhoewel het om sp2 voor xp gaat, kan je de stappen daarin ook eens proberen:
http://www.techspot.com/vb/archive/index/t-18334.html
Kijk ook eens naar deze link, alhoewel het om sp2 voor xp gaat, kan je de stappen daarin ook eens proberen:
http://www.techspot.com/vb/archive/index/t-18334.html
heb je uberhaupt wel genoeg ruimte??? controleer dat eerst eens..
Service pack opnieuw gedownload ja en een paar keer opnieuw gekopieerd naar het systeem. Zelfde service pack bestand installeerde prima op twee andere systemen. Vrije ruimte op het betreffende systeem is ca 25GB dus dat zou voldoende moeten zijn.
Bedankt voor de link naar dat XP sp2 probleem. Is niet echt van toepassing op mijn situatie, ik probeer gewoon een rechtoe rechtaan update van het systeem zonder het van tevoren te extracten. De download is ook goed gegaan aangezien het sp geen problemen geeft op twee ander systemen.
Bedankt voor de link naar dat XP sp2 probleem. Is niet echt van toepassing op mijn situatie, ik probeer gewoon een rechtoe rechtaan update van het systeem zonder het van tevoren te extracten. De download is ook goed gegaan aangezien het sp geen problemen geeft op twee ander systemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 11:39 ]
Draait de server verder stabiel zonder vage meldingen in de event viewer? Pak anders eens memtest om het geheugen te testen.
Probeer ook eens met een archiving utility (winrar bijvoorbeeld) of je de inhoud van het bestand kunt uitpakken en dan kunt installen.
suc6:)
Probeer ook eens met een archiving utility (winrar bijvoorbeeld) of je de inhoud van het bestand kunt uitpakken en dan kunt installen.
suc6:)
Simpele oplossing:
Start de EXE op een andere server waar het wel goed gaat.
Zodra het Install scherm komt switch je even naar de Explorer en zoek je op de drive met de meeste ruimte naar een Root folder met allemaal getallen. Daar is de file in ge-extract.
Maak van deze inhoud een kopie. Dit is het extracted Service pack.
Kopieer dit naar je 'foute' server en start dan manueel de update.exe in de update folder.
Problem fixed.
Zodra het Install scherm komt switch je even naar de Explorer en zoek je op de drive met de meeste ruimte naar een Root folder met allemaal getallen. Daar is de file in ge-extract.
Kopieer dit naar je 'foute' server en start dan manueel de update.exe in de update folder.
Problem fixed.
Nothing is a problem once you've debugged the code
Je kan dan beter even het servicepack extracten - met de /X parameter kan je de files extracten en dan kan je ze zo copieeren. Als je echter een servicepack niet uitgepakt krijgt, is er meestal iets anders mis 
Probeer even voor de zekerheid je geheugen (memtest86) en je harddisk (Opslagmedia & I/O Controllers faq) te testen, en kijk even ofdat het in Safe Mode wel werkt
Probeer even voor de zekerheid je geheugen (memtest86) en je harddisk (Opslagmedia & I/O Controllers faq) te testen, en kijk even ofdat het in Safe Mode wel werkt
er zal wel een reden zijn dat die server niet netjes die file uitpakt.. verrot geheugen, verrot mainboard.. ik zou iig nooit een SP op zon doos installeren, vooral niet als je weet dat ie met het uitpakket al problemen had gegevenDaRealRenzel schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:47:
Simpele oplossing:
Problem fixed.
maar das mijn advies
A wise man's life is based around fuck you
Bedankt voor het advies allemaal. Ik ga niet klooien met uitpakken op een andere server en dan alsnog installeren. Het systeem waar het om gaat is nogal kritisch (domein controller en enige exchange server en de muis/keyboard poorten op het mobo zijn stuk), ik wil niet (in mijn derde week bij dit bedrijf) op mijn geweten hebben dat het ding down gaat en niet meer up te krijgen is.
Memory test staat geplanned voor vanmiddag, vervanging van de server zeer binnenkort
Ik laat nog ff weten in dit topic wat de uitkomst van de mem test is.
Memory test staat geplanned voor vanmiddag, vervanging van de server zeer binnenkort
Ik zou zeggen dat je het beste zo snel mogelijk een bakup server klaar maakt zodat je in alle rust kunt werken aan die server. Eventueel kan je het mobo nog vervangen zodat je ook weer via een PS/2 keyboard + mouse kunt werken ipv usb of serieel.
Een server is nou niet echt iets om gebruik te maken van legacy apparaten of USB.
Een server is nou niet echt iets om gebruik te maken van legacy apparaten of USB.
Pagina: 1