Toon posts:

hd lock / data beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik ben hier bezig met een project om data te beveiligen. Op het moment
heb ik 2 verschillende mogelijkheden gevonden.

A ) data encryptie dmv een programma
B ) hd lock

Nu kan ik over het eerste veel informatie vinden, maar over hoe een hd te unlocken niet.
Graag wil ik ervaringen horen over data beveiliging en hoe je een harddisk lockt (zoals bijvoorbeeld bij een xbox).

Gegroet spinnetje

btw. ik heb de search al gebruikt maar vond alleen informatie over het unlocken van een xbox hd

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Op Google is daar genoeg over te vinden, echter dat gaat dus over het locken van een nieuwe hdd voor een Xbox en ik weet niet of dat hier volgens de policy vermeld mag worden.

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:51:
Op Google is daar genoeg over te vinden, echter dat gaat dus over het locken van een nieuwe hdd voor een Xbox en ik weet niet of dat hier volgens de policy vermeld mag worden.
neej niet voor een xbox, gewoon in het algemeen hoe je z'n ding lockt en of dat wel veilig is

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:14:
[...]

neej niet voor een xbox, gewoon in het algemeen hoe je z'n ding lockt en of dat wel veilig is
Nou je hebt een tooltje waarmee je hem kan locken, maar dat is dus bedoeld voor de Xbox dus hoe weten wij dat je het niet daar voor wilt gebruiken? Ik bedoel, de meeste mensen die data per sé beveiligd willen hebben gebruiken True Crypt oid.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Windows is niet gemaakt op gelockte harde schijven. De harde schijf zal dus als niwt werkend herkend worden. Lijkt me een flinke (maar niet onmogelijke) klus om daar omheen te werken. En dan is hij alleen beveilgid met een wachtwoord. ( in de xbox is in de bios ingebouwd dat hij daar het wachtwoord verstuurd). Bovendien moet je maar afwachten welke harde schijven deze methode ondersteunen. maar wle een leuk tweak project.

verder heb je nog echte hardware oplossingen
Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/cooldrives_1834_14372049
Kun je EN je harde schijf fysike goed wegbergen. En je hebt de mogelijkheid een soort van usb sleutel te gebuiken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:27:
Windows is niet gemaakt op gelockte harde schijven. De harde schijf zal dus als niwt werkend herkend worden. Lijkt me een flinke (maar niet onmogelijke) klus om daar omheen te werken. En dan is hij alleen beveilgid met een wachtwoord. ( in de xbox is in de bios ingebouwd dat hij daar het wachtwoord verstuurd). Bovendien moet je maar afwachten welke harde schijven deze methode ondersteunen. maar wle een leuk tweak project.

verder heb je nog echte hardware oplossingen
[afbeelding]
Kun je EN je harde schijf fysike goed wegbergen. En je hebt de mogelijkheid een soort van usb sleutel te gebuiken.
volgens mij maakt het niet uit wat windows wilt.. zover ik weet stuurt de bios/gebruiker een wachtwoord naar de harddisk waarna hij zich unlockt en daarna gewoon bruikbaar is.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:44:
[...]
volgens mij maakt het niet uit wat windows wilt.. zover ik weet stuurt de bios/gebruiker een wachtwoord naar de harddisk waarna hij zich unlockt en daarna gewoon bruikbaar is.
De xbox bios, ja, maar een pc bios die een harde schijf wachtwoord stuurt?

En je bios wachtwoord is voor een harde schijf te omzeilen door de harde schijf gewoon in een andere pc te hangen.

Een gebruiker kan pas een wachtwoord (met een eigen applicatie) sturen als je een soort van OS hebt draaien. Of wat bedoel je precies? (links? )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:47:
[...]

De xbox bios, ja, maar een pc bios die een harde schijf wachtwoord stuurt?

En je bios wachtwoord is voor een harde schijf te omzeilen door de harde schijf gewoon in een andere pc te hangen.

Een gebruiker kan pas een wachtwoord (met een eigen applicatie) sturen als je een soort van OS hebt draaien. Of wat bedoel je precies? (links? )
ik las dat het beveiligen van de harddisk een ata specificatie is, waardoor het sieweso mogelijk is. Het gaat erom dat er data op een laptop staat, en een laptop kan altijd gestolen worden. Natuurlijk is het dan niet leuk als ze bedrijfs gegevens kunnen achterhalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 11:54 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 11:53:
[...]
ik las dat het beveiligen van de harddisk een ata specificatie is, waardoor het sieweso mogelijk is. Het gaat erom dat er data op een laptop staat, en een laptop kan altijd gestolen worden. Natuurlijk is het dan niet leuk als ze bedrijfs gegevens kunnen achterhalen.
Volgens mij is het een nieuwere optionele specificatie. maar hij zit erin vanaf ATA-3 dus als je schijf Ultradma -66 aankan is de kans inderdaad redleijk groot dat het werkt. Dus niet alle hardschijven zullen daar aan voldoen. Affijn als het werkt......

Verder kwam ik nog de volgende produkten tegen:

http://www.exlade.com/index.php?l=1
Q. I have set a low-level hard disk protection on my single hard disk. Now my computer won't boot up. How do I do? How do I remove protection?
A. Out-of-date motherboards do not recognize the protected disks at boot time and therefor do not prompt for password. To boot up, you must be able to select a bootable device other than your hard disk (eg a CD-ROM drive, a floppy disk, or another hard disk). You can then disable the low-level hard disk protection using the real-mode MS-DOS HDD Password Protection 3.0 program. Of course, you must have a copy of this program somewhere other than on your protected disk
Wat ik dus al dacht, goed beveildigde hardware lukt niet in windows. Tenzij je uiteraarde een bios hebt in de laptop dat het ondersteund:

http://whitepapers.zdnet....0041069p-39000546q,00.htm

>:)
Windows encrypty al goed bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt leuk_he,

Aleen dat "HDD Password Protection" tool werkt niet echt. De restrictie is makkelijk te omzeilen door de harddisk in een 2de system te hangen. Ik ga zo eens die pdf lezen van zdnet.

gegroet
Pagina: 1