Toon posts:

[samba - offline files] Synchronisatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: een linux server met Samba en een aantal gebruikers met elk een eigen login en password.

Als een gebruiker offline een bestand aanpast dat hij niet zelf gemaakt heeft, kan hij het niet synchroniseren als hij weer online is, "access denied", ook niet als de groep waarin de gebruiker zit rwx-rechten heeft op het bestand. Hij kan het pas synchroniseren als hij eigenaar gemaakt wordt op de sambaserver.

Hoe kunnen we dit oplossen?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:16
Wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen? bv google

heeft de gebruiker wel full controll op de bestanden?

Welke versies gebruik je oa voor samba, XP Service Pack level? Is wel gemakkelijke informatie voor ons.

Een beetje magere opneings post moet ik zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rolfie op 21-03-2005 09:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik zelf al gedaan, hier op het forum werd vroeger al eens dezelfde vraag gesteld, maar zonder resultaat. Uiteraard heb ik al allerlei samba documenten geraadpleegt en gegoogled.

De samba versie is 3.0.8pre1
De clients zijn Windows XP (SP1 en SP2) en W2k machines.

Alle bestanden zijn van eenzelfde groep waartoe alle gebruikers behoren en deze groep heeft alle rechten op alle bestanden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
3.0.8pre1? Ga dat ding eerst maar eens upgraden dan, er zijn al weer tig releases met tig bugfixes geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Zullen we zeker proberen.
Hoewel ik niet denk dat het daarmee opgelost kan worden.
Maar we proberen het :)

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 17:28

Sjonny

Fratser

de group x flag moet volgends mij niet aanstaan, want dat kan aangeven dat het bestand een 'system' bestand is onder windows (als je die mapping aan hebt staan, map hidden / map system ofzo geloof ik)

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Pagina: 1