Probleem Linux Debian Kopieren schijf

Pagina: 1
Acties:

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik heb een groot probleem. Heb net op het forum opgezocht hoe ik een map kon overzetten op een extra hdd. Het gaat om de /var map.

Wat ik heb gedaan is:

1.) hdd ingeschroeft
2.) partitie tabel aangemaakt
3.) geformateerd
4.) mount /dev/hdd1 /mnt
5.) cp -Rvp /var/* /mnt
6.) umount /mnt
7.) mv /var /var-old && mkdir /var
8.) mount /dev/hdd1 /var

Heb daarna direct het systeem opnieuw opgestart. Echter blijft deze nu hangen op de syslog. Start op level 2. En gaat niet verder. Ook wordt aangegeven dat hij een aantal bestanden niet kan vinden.

Kom dus niet verder in Linux, omdat hij een aantal bestanden mist.

Wat doe ik fout? En hoe kan ik het verhelpen? Als iemand me hier mee kan helpen zou dat heel mooi zijn! :)

Sorry voor mijn noobachtige post :|

[ Voor 14% gewijzigd door RutgerLAN op 20-03-2005 22:33 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-02 16:56

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
/etc/fstab aanpassen zodat /dev/hdd1 op /var mount

[ Voor 6% gewijzigd door Kees op 20-03-2005 22:40 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• RutgerLAN
Kees schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:40:
/etc/fstab aanpassen zodat /dev/hdd1 op /var mount
Hoe kom ik in dat bestand zonder daarvoor in Debian te komen?

Verwijderd

RutgerLAN schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:41:
[...]

Hoe kom ik in dat bestand zonder daarvoor in Debian te komen?
Booten in runlevel 2 wat dus al in debian is. Zonder in Debian te komen vat ik op als in een grafische omgeving. Dan type je daar 'su' en dan het ww van de root gebruiker en dan 'vi /etc/fstab'. Dan kan je op de 'i' drukken om te inserten/editen je typt er een regel bij voor de hd te mounten op '/var' en drukt ESC om uit editmode te gaan en sluit af en saved het bestand met ':' te drukken en 'wq' te typen en op enter te drukken. Rebooten.

• RutgerLAN
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:47:
[...]

Booten in runlevel 2 wat dus al in debian is. Zonder in Debian te komen vat ik op als in een grafische omgeving. Dan type je daar 'su' en dan het ww van de root gebruiker en dan 'vi /etc/fstab'. Dan kan je op de 'i' drukken om te inserten/editen je typt er een regel bij voor de hd te mounten op '/var' en drukt ESC om uit editmode te gaan en sluit af en saved het bestand met ':' te drukken en 'wq' te typen en op enter te drukken. Rebooten.
Nee. Hij liep niet verder, was een geduld kwestie ;)

Allen hartelijk dank voor je hulp, tis weer gelukt, geweldig! :)

[ Voor 17% gewijzigd door RutgerLAN op 20-03-2005 23:01 ]