[XP] Kan ntoskrnl.exe niet vinden na overclocken

Pagina: 1
Acties:

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Sorry voor kicken van dit topic..ben op dit topic gekomen door google. Heb nl het volgende probleem:
bij het opstarten geeft ie dus aan dat ie ntoskrnl.exe niet kan vinden. Dit kreeg ik nadat ik te ver ging overclocken (van de processor). Toen het beeld "stil" stond, heb ik op reset gedrukt waarna ik dat scherm ervoor krijg. Ik heb al gelezen dat het misschien valt te repareren als je de windows xp cd erin doet. Maar als dat niet lukt, wat kan ik dan nog doen? Ik heb dus alleen windows xp op de hdd staan itt de TS.

Zou m misschien wel in een andere pc kunnen doen om zo een bestand te vervangen. Op dat systeem staat ook xp. Het bestandje "ntoskrnl.exe" heb ik al gevonden op die andere pc. Heb m 2x gevonden. Beide zijn iets van 2mb groot, maar ze staan wel op verschillende plaatsen op de hdd.

Hoop dat iemand mij kan helpen :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45

St@m

@ Your Service

kan toch gewoon met de repair functie van de Windows CD, ff ntoskrnl.exe kopieren en klaar ben je :)
Maar volgens mij (ik weet het wel zeker) heeft jouw probleem niets met dat van de TS te maken en kun je ook wel een antwoord uit de search halen

http://gathering.tweakers...oskrnl+kopieren&where=GoT

[ Voor 57% gewijzigd door St@m op 20-03-2005 22:02 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• BvK P4
St@m schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:01:
kan toch gewoon met de repair functie van de Windows CD, ff ntoskrnl.exe kopieren en klaar ben je :)
Maar volgens mij (ik weet het wel zeker) heeft jouw probleem niets met dat van de TS te maken en kun je ook wel een antwoord uit de search halen

http://gathering.tweakers...oskrnl+kopieren&where=GoT
probleem is hetzelfde, maar oorzaak is anders ;) Maar zal nu even met windows cd proberen..en anders maar format. Gister net windows opnieuw instald :'(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Heb je de pc ook al eens teruggeclockt? Ik splits even de reply af omdat jouw probleem toch wel iets anders is dan wat er in [rml][ XP/2003] Kan ntoskrnl.exe niet vinden*[/rml] werd besproken, wat voornamelijk over boot.ini ging :P

[ Voor 80% gewijzigd door sanfranjake op 20-03-2005 22:22 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• St@m

St@m

@ Your Service

Je gaat toch niet formatteren voor zo'n lullig probleempje, ik weet zeker dat je het bestand kunt vervangen, ik heb het zelf ook wel eens moeten doen nadat ik bezig was geweest met een of ander vaag programma.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• BvK P4
sanfranjake schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:13:
Heb je de pc ook al eens teruggeclockt? Ik splits even de reply af omdat jouw probleem toch wel iets anders is dan wat er in [rml][ XP/2003] Kan ntoskrnl.exe niet vinden*[/rml] werd besproken, wat voornamelijk over boot.ini ging :P
Heb m meteen weer terug geklokt. Het is een barebone systeem met een P4 3.2GHz cpu. Ik had m lopen op een FSB van 215MHz. Bedankt voor het splitsen van het topic, had nl een slotje verwacht :)

Op moment heb ik de sata schijf van het "kapotte" systeem in mn andere pc gedaan. Moet ik nu gewoon de 2 ntoskrnl.exe bestanden vervangen door de gene die op de "goeie" sata schijf staan? De 1 staat in C:/windows/system32, en de ander in C:/Windows/ServicePackFiles/386.

Kon er met de cd niet echt uitkomen. Kreeg dan waar ik (voor mezelf) vastliep: C:/WINDOWS>. en ik weet niet wat ik achter die > moet invullen :/

Hoop dat ik het nog kan oplossen voordat ik op bed moet :X

edit: op de "kapotte" schijf staan 5 ntoskrnl.exe bestanden..welke moet ik dan vervangen met de bestanden van de "goeie" schijf? Gewoon diegenen die in dezelfde map staan?

edit2: heb beide bestanden vervangen..ga nu proberen of ie het doet. Zo ja, dan meld ik het over 10min..zo niet, dan meld ik het morgen na een format :+

edit3: hij draait weer _/-\o_ Bedankt voor de hulp! Moet die 3.2GHz cpu maar even overzetten naar mn andere pc om te oc'en, want ben er nu wel achter gekomen dat een barebone er niet voor gemaakt is :P

Jammer genoeg krijg ik soms nog wel de melding bij het opstarten dat er geen schijf is om van op te starten. Komt doordat ik bij het installen van windows xp geen sata drivers op floppy heb..Dan kun je op F6 drukken om ze te installeren als je een sata schijf hebt. Maar ik kan dus nergens die drivers vinden :(

Maar ben blij dat hij weer draait:D hoef ik morgen niet weer opnieuw te installen ;)

[ Voor 43% gewijzigd door BvK P4 op 20-03-2005 23:33 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

Goedzo, met een beetje proberen lukt het wel ;) Niet bang zijn om fouten te maken
SATA drivers staan op de CD van je mobo, en zijn anders wel te vinden op de site van de fabrikant.

Hmm... je hebt blijkbaar geen DOS kennis, anders had je wel geweten wat te doen. het HELP commando wil ook nog wel eens helpen.. :P

[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 21-03-2005 00:55 ]

• BvK P4
St@m schreef op maandag 21 maart 2005 @ 00:54:
Goedzo, met een beetje proberen lukt het wel ;) Niet bang zijn om fouten te maken
SATA drivers staan op de CD van je mobo, en zijn anders wel te vinden op de site van de fabrikant.

Hmm... je hebt blijkbaar geen DOS kennis, anders had je wel geweten wat te doen. het HELP commando wil ook nog wel eens helpen.. :P
Heb redelijk veel computer kennis, maar weet idd bijna nix van DOS :P Als ik een scherm van dos tegen kom, dan is het enigste wat ik kan "exit" :X

De sata drivers staan normaal op een floppy of cd die bij het moederbord/barebone wordt geleverd. Alleen deze barebone het ik van het weekend 2e hands gekocht..een driver cd en extra cd mist helaas. Heb hierover al gemaild, hoop dat diegene dat nog heeft. Elke x bij het opstarten staat er in rode letters ongeveer het volgende: "The following sata configuration is only for Windows 2000/XP". En soms gaat ie dan even verder, en dan wordt er gezegd dat er geen boot media is ;( Meestal start ie dus gewoon wel goed op.

Op de Soltek site heb ik al gezocht..Mis alleen die sata drivers en usb drivers die er niet opstaan. Verder staat alles erop.

Maar dit gaat een beetje offtopic :) Moet misschien later maar een nieuw topic openen of wachten..misschien wordt het nog toegestuurd. Bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door BvK P4 op 21-03-2005 07:17 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

heb je wel gekeken naar de RAID drivers van je mobo? Lijkt me sterk dat er niets te vinden is. Wat is je mobo?

• BvK P4
St@m schreef op maandag 21 maart 2005 @ 13:07:
heb je wel gekeken naar de RAID drivers van je mobo? Lijkt me sterk dat er niets te vinden is. Wat is je mobo?
Ook staan er geen raid drivers op de website. De barebone heet Soltek 3401a versie 1, dus niet de V2 die op de soltek site staat. Maar de specs zijn wel gelijk aan V2. Heb type mobo is SL-B8E-F. Zal hier nu ook even op zoeken.

edit: type mobo is SL-B8E-F..is het trouwens niet zo dat de sata drivers bij elk 865PE, 875P enz hetzelfde zijn? Dan bedoel ik de 2 aansluitingen die er standaard op zitten. Dan zou ik nl gewoon de floppy kunnen gebruiken van mn andere systeem..

[ Voor 22% gewijzigd door BvK P4 op 21-03-2005 20:23 ]

Pagina: 1