laserjet 1000 print alles twee keer

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 08:33
Ik heb op mijn fileserver een (USB) laserjet 1000 hangen, geinstalleerd met de laatste drivers van HP. Alles wat ik print komt er 2 keer uit, de tweede keer meestal pas na 1 a 2 minuten nadat de eerste afdruk al lang geprint is.

In de printqueue staat op dat moment niets, dus ik kan het niet handmatig zelf annuleren.
Op de printer zelf zitten ook geen knoppen, dus ook daar kan ik niks doen om die overbodige prints te annuleren.

Bij het opstarten krijg ik wel af en toe een fout m.b.t. het spoolersystem, maar het is gewoon een standaard XP installatie met verder vrijwel niets (want het is alleen maar een fileserver), dus ik zou niet weten waar ik het moet zoeken om bijv. die fout te verhelpen.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ben je heel zeker dat er niet op de server of client ergens bij de printerproperties, print 2 copies ipv 1 staat ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Tomsworld schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:42:
Ben je heel zeker dat er niet op de server of client ergens bij de printerproperties, print 2 copies ipv 1 staat ?
Ja, of in de printer zelf ? In somige modellen kan je in de instellingen ook aantal kopies inzetten.

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Print je vanaf je netwerk naar deze printer?
Als dat zo is denk dat hier geen oplossing voor is.
De reden hiervoor is dat de laserjet 1000 een hostbased printer is.
De besturing van de printer draait dus op je server en niet op de printer zelf, als je dan via het netwerk gaat afdrukken, dan kun je de meest vreemde problemen verwachten

Print je alleen vanaf de server zelf, start dan de Toolbox (of werkset) op, daarmee kun je een redelijk aantal instellingen nalopen.

• Stefke
Nou, dat zou ik dan nog eens goed moeten nalopen, maar hij doet het niet altijd, maar in ... sja...2/3 van de gevallen?.
Daarbij print ie vaak de 1e print direct (gewoon een simpel wordafdrukje) na het geven van de opdracht, de tweede print komt er dan zoals gezegd veel later uit (1 a 2 minuten). Als ie echt op 2 kopien ingesteld stond dan zou ie toch echt niet zo lang hoeven wachten voor de 2e kopie als ie de eerste er zonder vertraging uitpoept.

Zal nog eens door de instellingen lopen.

edit: inderdaad vanaf mijn netwerk. Voorheen (+/- 3 mnd geleden) had ik win2000 op die server en ik kan me niet herinneren dat ik dit toen ook al had. Nu dus XP en nu in ieder geval wel dit probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 21-03-2005 08:56 ]

• bernurd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2025

bernurd

Hou het makkelijk...

:) Print je dan wel altijd vanaf dezelfde pc?

Ik heb geen bijzondere talenten. Ik ben alleen erg nieuwsgierig.

• Stefke
Ja, meestal wel, vanaf mn desktop. Maar ik wilde ook de mogelijkheid hebben om vanaf andere computers te printen, vandaar dat de printer op de server zit.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13

breinonline

Are you afraid to be known?

Misschien een stomme vraag, maar je hebt ook de juiste printerdrivers? Ik heb op mijn werk eens een HP laser meegemaakt die het wel deed, maar de doorvoer van gegevens was veel te traag. Er zat een vertraging in tussen printopdracht en printen van een 10-15 seconden. Uiteindelijk bleek een hele andere printer geinstalleerd te zijn. Ik weet niet wat dat nog meer voor rare dingen kan opleveren, dus kijk het even goed na :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Stefke
Gewoon de laatste HP laserjet 1000 drivers van de site. Misschien de op CD bijgeleverd nog maar eens proberen dan.

Verwijderd

Heb 't ook sinds ik de printer aan een Win2K3 heb hangen. Voorheen hing hij aan Win2K en dat ging prima (beiden server).

Werkt die printer via een USB print server?

• Stefke
Ik heb m niet meer aan mn servertje hangen, maar gewoon aan mn desktop, ik werd er schijtziek van, want elke keer dat ie 2x printte was daarna de printer ook onbereikbaar voor een paar minuten. Tenzij ik tijdens de 1e print er net nog in slaagde om de printjob te annuleren
Pagina: 1