Toon posts:

[HDD] PC start niet meer op met 2e HDD.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond.

Ik heb te maken met een lastig probleem. Er was laatst een vriend bij mij, en van hem heb
ik een paar games geleeched. Flinke games, van ong 4 gig per stuk (incl alle cracks >:). Zijn HDD aangesloten
op één van de kabels van de CD-rom spelers, mijn HDD's gewoon zoals ze áltijd zitten op
de (Ultra)ATA kabels.

Nadat ik deze games geinstalleerd heb, lijkt het erop dat mijn PC niet meer op wil starten. Het gekke
is, dat de games op de 80 gig HDD staan, en mijn Windows XP gewoon op de 40 gig. Het Windows
logo verschijnt keurig, evenals het blauwe balkje. Ook hoor je dat de HDD's bezig zijn met 'iets', maar
het blauwe balkje blijft maar gaan. Er komt geen eind aan, zelfs niet na een half uur.

Na een beetje experimenteren ben ik erachter gekomen dat de PC wél opstart, als de 80 gig (waar
de games dus opstaan) losgekoppeld is. Ook als je de 80 gig aan een van de CD-rom kabels hangt,
start de PC niet meer op.

Ik sta voor een raadsel. Ik kan proberen de games weer te verwijderen, maar de schijf is dus
niet meer te benaderen. Ik hoop dat iemand dit probleem herkent, en/of mij uit kan leggen wat er
precies aan de hand is, en wat ik er eventueel nog aan kan doen.

M.v.g.
Wessel v/d Weide

EDIT: de oplossing gevonden. Ik had als crack het programma Deamon gebruikt (voor The sims 2 >:)) en dat op de ándere schijf geinstalleerd als het game. Dat kan dus niet :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 19:54 . Reden: Aantal punten toegevoegd ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:00
heb je in de BIOS wel beide hdd? en een goede bootvolgorde?

safe mode geprobeerd?

of met de alleen eerste schijf kijken of apparaatbeheer bijzonderheden geeft?

ik maak uit je verhaal op dat ze gewoon via ide-kabels werken? master/slave of cable select?

wat heb je gesearcht?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
In de BIOS ga ik vanmiddag inderdaad even kijken. Safe mode heb ik idd ook geprobeert.
Het zijn Master/Slave cables. Ik ga vanmiddag nog even wat van je ideeen uitproberen, bedankt! ;)

Jullie horen nog van me.