USB transfer op 8RDA+ traag, +- 1k/sec

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb een Epox nForce 8RDA+ mobo waarvan de USB overdracht tergend langzaam gaat.
Als ik er een externe HD aan hang dat gaan transfers hard omlaag tot iets van 900 bytes/sec!!

Het werkte eerst goed en aangezien ALLE poorten het hebben vermoed ik een software fout.
Ik wil nu handmatig de USB drivers updaten en heb nForce drivers 5.10 geleeched en uitgepakt.

Het probleem is dat het systeem 3 aparte apparaten kent:
1. 1x Standard Enhanced USB Host Controller
2. 2x Standard OpenHCD USB Host controller
3. 3x USB Root Hub

Welk apparaat moet ik nou updaten met welk deel van de unified drivers?
Niks wordt geaccepteerd...

Of klinkt dit probleem bekend?

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Ik zou eerst eens kijken of je USB ports wel op HiSpeed staan ingesteld in je BIOS...

Use the Search Luke...

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
1. ja
2. al was het lo-speed, dan nog geen 1k/sec!

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer eens een ander USB apparaat. Is een printer of USB flashdrive ook zo langzaam? Hang die externe USB disk eens aan een ander systeem, gaat het dan wel 'normaal'?

Misschien is het gewoon een driver probleem. Gooi alle chipsetdrivers er eens af. Ook de USB controllers/hubs uit Apparaatbeheer. Installeer daarna nog eens weer de nieuwste nForce drivers

Een BIOS reset of de nieuwste erin flashen kun je ook altijd nog proberen. :)

Zelfs een frisse installatie van je OS.

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 20-03-2005 23:10 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Op een extern systeem racet de drive zoals hij hoort.
Ik merkte een instantie op waar hij lekker met 20+MB/sec overpompt en opeens afremt tot enkele kb's/sec.

Ik was wat files aan het moven en merkte ook op interne IDE drives dat hij wel eens tot bijna kruipsnelheid afremt.

Of het is een hardware probleem, ik vermoed rounded IDE cables die wat te vaak in een twist gezeten hebben (hij heeft ook wel eens wat opstart problemen die lijken te verdwijnen met prutsen aan de kabels... of het is toeval)

Of software, chipset dus, bitje ergens fout...

Een frisse install zal ik als laatste proberen, huidige systeem is net terug gezet vanuit een ghost en moet dus vers zijn.
BIOS resetten... is loading defaults niet genoeg? Ik zoek sowiso wel een nieuwe als die er is.

EDIT
Wat is de beste manier om de hele chipset drivers te verversen?
Ik denk aan safe mode booten, de-install software en remove devices.
Vervolgens zonder rebooten de nieuwe drivers installen.
Zou het zo goed zijn?

(snap er geen ruk van, opeens schrijft hij NAAR de drive met 20+ meg, de andere kant uit met 15K/sec

[ Voor 21% gewijzigd door Tijgert op 22-03-2005 23:07 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:19
Misschien ook eens zo'n Linux live-CD proberen (Knoppix o.i.d.), kijken of je daarmee geen problemen hebt. Sluit je in elk geval hardwareproblemen uit.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dat was mijn eerstvolgende stap... eerst moet CCE effe de DVD afronden :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb ook wel ns zoiets gehad, ff de cd van het mobo erin, de USB drivers refreshen en hij ging weer als een speer :)

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ah... dat was ook een van mijn vragen.
Hoe kan je het beste de drivers 'refeshen'?

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 22:45
Gewoon de USB drivers (in device manager) updaten. Of usb uninstallen, dan gaat windows wel weer janken dat ie nieuwe apparaten heeft gevonden. Dan opnieuw installeren met bijvoorbeeld nieuwere drivers anders de oude die je hebt.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Maar als ik een apparaat verwijder dan zoekt ie zelf drivers en installeert hij weer de oude.

Kan ik niet beter vanuit veilige modus alles wat met chipset en usb etc. te maken heeft wissen en meteen de nieuwe erover heen installen?

Pagina: 1