Toon posts:

USB camera kopieert wel heel traag. USB1 misschien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Minolta Dimage Z1 op mijn archlinux gemount met

/dev/ub/a/part1 /mnt/usb vfat users,noauto,umask=000,iocharset=iso8859-1 0 0

Ik kan alles bereiken, kopieren en verwijderen.

Ik heb de uhci en ohci modules in de kernel meegebakken en de support voor beide sandisk schijfjes (wist niet welke mijn camera gebruikt) die de kernelconfig aanbiedt.

Ik heb echter het probleem dat het kopieren zeer traag gaat, laatst geklokt op 0.17MB/sec met volle batterijen. Ik vermoed dat de kernel op USB1 staat te draaien. Maar hoe zet ik hem op usb2 ? Ik krijg daar niet echt hoogte van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb getest met Knoppix, daar is het net zo, en in Windows XP gaat het met 0.83MB/sec, een stuk sneller dus !

Heeft iemand een idee ? Dit is een serieuze belemmering om windows eraf te gooien :-( ;-)

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28

BoAC

Memento mori

UHCI en OHCI zijn beide USB1 drivers ;)
Je de EHCI driver gebruiken voor je USB2 support (zie make menuconfig ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Hm. EHCI support stond ook meegebakken, maar de onderliggende functies niet... zal ze er eens bij bakken, misschien helpt het.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wellicht overbodig, maar haal je onder een ander os (windows) en/of met andere apparatuur op dezelfde usb poort wel usb2 snelheden? Ik heb hier met de usb2 poorten het nodige gezeur gehad dat als m'n frontpanel usb connected zat op mijn moederbord, alle poorten op usb1 draaiden.

edit: niet goed gelezen...windows dus wel beter, maar nogsteeds geen highspeed usb2 zo te zien

[ Voor 16% gewijzigd door MissingDog op 22-03-2005 01:01 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hang je de camera rechtstreeks aan de USB of haal je het geheugenschijfje eruit en steek je dat in een card-reader? In geval het eerste waar is, bestaat er een grote mate van waarschijnlijkheid dat je camera niet sneller kan dan USB 1.1.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat zou best kunnen ja, 0.8 MB/sec is ook nog USB1, maar hoe kan het dan dat het onder windows toch veel harder loopt?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 14:05

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

1. geoptimaliseerde drivers voor windows
2. andere activiteiten op je systeem misschien?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:25

Zym0tiC

^_^

Ik wil geen topic kapen maar ik kan bevestigen wat de TS mee maakt, alleen dan wel icm. ubuntu en een iRiver flashplayer die usb2 is en wel onder windows gewoon op volle snelheid werkt.

EHCI support is meegebakken in de kernel en lsmod geeft dat idd ook aan.

* Zym0tiC bookmarkt iig het topic voor een mogelijke oplossing

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Topicstarter
schop...

Tis heel vreemd, maar ik heb voor de gein de nieuwe kernel es via pacman (archlinux package manager) geinstalleerd, voorheen haalde ik altijd alles van kernel.org af. Hij installeert dan echter alleen de headers en een voorgecompileerde kernel + modules. Toen werkte usb ineens wel via /dev/sda1, en ook met een goede snelheid, bijna 1MB/sec.

Ik heb toen nog es dezelfde kernel van kernel.org gedownload en gecompiled, en nog steeds werkt het naar behoren ! Wat wel opviel, was dat ik sinds ik die kernel-package via pacman binnenhaalde, in menuconfig het plug-and-play menutje in kan. Dat kon ik eerder nooit, daar zal het wel mee te maken hebben dan denk ik. Het was dan zo dat het item er wel tussen stond, maar ik kon er gewoon niet in...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Misschien eens een idee dat er eens wat messages gepost gaan worden, dan zie je precies welk USB subsys er gebruikt wordt. En ja, onder Linux is met USB2 ook > 25 MB/sec mogelijk.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
cat /proc/bus/usb/devices en controleren of Spd=480 te zien is bij de camera details.
Pagina: 1