Toon posts:

[Partition Magic 8] Data recovery vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een vraagje over de laptop van mijn schoonouders:

P4 Laptop met WinXp.

Tijdje terug hebben ze perongeluk wat software verwijderd waardoor de laptop niet meer lekker liep.
Intussen is er een x aantal keren een Bootdisk van Win98 en Xp ingedouwd met als gevolg dat het hele bootmenu naar de knoppen is. Men heeft met partition magic een beetje lopen klooien maar nu is de hd 1 grote puinhoop.
De laptop start op maar geeft nu alleen aan ''PRESS ANY KEY TO REBOOT'', dit blijft hij herhalen en komt niet verder.

Na het instaleren van Partition Magic 8 zijn er wat partities etc gemaakt en nu heb ik ff geen idee meer hoe ik WinXp weer kan laten booten.
Het ziet er als volgt uit als ik boot met Partition Magic:

Http://www.speedracers.nl/laptop.jpg

Onder WinXp staan er tig foto's waar even een backup van gemaakt moet worden of Xp draaiende krijgen zou nog mooier zijn.
Daarna zou er evt. een format overheen kunnen, iig de data eerst recoveren.
In PM8 heb ik geprobeerd Windows als Primary in te stellen en op Active te zetten.
De andere virtuele schijven kunnen weg.
Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt...:)

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-08 22:10

WPN

je zou met een linux live cd de dingen kunnen backuppen en dan alles formatteren

oftewel

je laptop in netwerk hangen
booten met live cd
bestanden van je hd naar netwerkshare
format
clean tada

[ Voor 44% gewijzigd door WPN op 20-03-2005 21:13 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Je kan ook BartPE downloaden, en zelf een PE-omgeving in elkaar zetten. Je hebt dan een XP-LiveCD, waarmee je kunt backuppen. Die heeft ook netwerksupport. URL: http://www.nu2.nu/pebuilder

We are shaping the future

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Waarom stikt het van de unallocated meuk? Heb je je partitietabel hard verneukt ofzo? Zo nee, heb je de recovery console al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Peluso schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:08:
je zou met een linux live cd de dingen kunnen backuppen en dan alles formatteren

oftewel

je laptop in netwerk hangen
booten met live cd
bestanden van je hd naar netwerkshare
format
clean tada
Linux cd erop gezet, echter geen netwerk voorhanden...:S
En voor de rest kom ik er met Linux niet uit.
G33rt schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:13:
Waarom stikt het van de unallocated meuk? Heb je je partitietabel hard verneukt ofzo? Zo nee, heb je de recovery console al geprobeerd?
Zoiets ja..:S
Hoe werkt de recovery console (als die nog werkt nu)..?