cron, stoppen met mail

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• cinnamon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Op mijn debian systeem verstuurt cron standaard mail van de uitgevoerde taken. Dit had van mij niet gehoeven.

Op welke manier kan ik dit uitzetten, of aangeven wanneer wel/geen mail verstuurd moet worden.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Toevallig heb ik dit 'probleem' ook gehad een paar dagen geleden. De oplossing voor mij was om
">/dev/null 2>/dev/null" achter het command te zetten. De 2> betekent dat ie de output ook naar /dev/null stuurt als er een fout ontstaat (zoiets was het geloof ik).

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11-2025
De cron mailt je standaard alle output die uitgevoerde processen je geven. Wat even belangrijk is om te weten, is dat er twee soorten outputs zijn; stdout en stderr. De ene is voor gewone output en andere voor errors. Als je doet wat JER00N doet, dan gaan alle gewone meldingen en foutmeldingen naar /dev/null, dus niet naar je mail. Het zou best kunnen dat jij de stdout niet wilt zien, maar de stderr, de foutmeldingen dus, wel, en zou je dus kunnen volstaan met een pipe naar /dev/null van de stdout (dus "> /dev/null" erachter).

Soms hebben programma's ook een optie als --quiet, zodat hij geen meldingen of alleen foutmeldingen laat zien. Dit zou je ook kunnen gebruiken.

• cinnamon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als je de antwoorden bekijkt, had je het eigenlijk zelf kunnen bedenken.

...maar het werkt wel

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kwestie van even logisch nadenken of wat settings doorpluizen lijkt me :)

Dit topic is gesloten.