Gevraagt ISO van 'Vortex Installation & Driver Disk'

Pagina: 1
Acties:

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:18
Hoi,

Ik zit met een probleempje. Mijn Vortex geluidskaartje kreeg kuren, dus ik dacht ik zal eens kijken of er nieuwe drivers beschikbaar zijn. Die heb ik gevonden, het gaat om dit kaartje:
http://support.tangent.com/hardware/soundcard/aub-006.htm en dan Aureal AU8820 Vortex 1.

Maar bij het installeren van de driver, vraagt hij naar de 'Vortex Installation & Driver Disk'. En die ben ik dus kwijt. Heeft iemand deze heel misschien nog ergens in en hoekje liggen? 8)7 En wil daar mij dan even een image van toespelen... hoe weet ik nog niet... maar dat zien we dan wel wel...

Ik zou et erg fijn vinden als dit kaartje weer aan de praat kan krijgen. Bij voorbaad dank _/-\o_

Euhm... \n ...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
www.driverguide.com heeft ook altijd een hoop drivers. =)

Senile! Senile Oekaki

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
heb alvast effe doorgeklikt voor je

: http://members.driverguid...n=download&driverid=32524

En downloaden maar !

;)

[ Voor 12% gewijzigd door Banshee op 21-03-2005 09:39 ]

Verwijderd

Ik heb er een aantal, alleen omdat je geen OS noemt kan ik je niet echt helpen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:40
Ben je zeker dat het een Vortex 1 (AU8820) is? Want ik heb nog wel ergens drivers staan voor Vortex 2 (AU8830). Dat was een zalig kaartje!! :)

• Nickname55
Ik zal ff bij driverguide kijken...

Verder: OS is win98. Dus wildmedia als je em hebt liggen, dat zou erg fijn zijn _/-\o_

Edit: Het bestand dat ik van driverguide af downlaod, heeft dezelfde bestandsnaam. Of het verder hetzelfde is, weet ik niet, moet ik nog naar kijken....

[ Voor 40% gewijzigd door Nickname55 op 21-03-2005 13:46 ]

Euhm... \n ...

• Nickname55
Even in chronologische volgorde:

Het is een pc van een ander, een Dell Dimension XPS R400, en het geluid had dus kuren.

Ik als eerste de driver gedownload van de link in het eerste berichtje. Daarna de driver verwijderd via 'Deze computer' 'Aparaten beheer'. Herstart pc. Bij herstart werd de geluidskaart gevonden. Windows vroeg om de drivers daarvoor. Ik heb verwezen naar de map waarin ik de driver gedownload had en uitgepakt had.
Windows installeerd de drivers, als hij klaar is, vraag hij niet om een herstart, wat ik beetje vreemd vond. Maar goed, even een mp3-tje afgespeeld, dit ging prima.
Na een herstart van de pc liep deze vast tijdes het opstarten: blauw scherm.
Opgestart in veilige modus, en de driver weer verwijderd, nu ook via configuratieschem software.
Op nieuw opstarten verliep prima, ik heb nu nogmaals geprobeert om hem te installeren, weer hetzelfde effect. Maar nu vroeg hij dus om de 'Vortex Installation & Driver Disk'.

Dus installatie gecanceld en toen hier een topicje geopend :z

Maar ik zit niet stil, ik heb het later nogmaals geprobeert, toen hij weer naar de 'Vortex Installation & Driver Disk' vroeg, heb ik weer verwezen naar de map waar ik de driver in had gedownload. Toen liep de installatie door. Geluid deed het, maar met herstarten weer fout.

Vanavond heb ik ff op de site van Dell rondgeneust, en daar drivers vanaf geplukt. Bij deze drivers zit een software-pakketje omheen/bijgeleverd. Maar ook deze drivers geven hetzelfde effect. Blauw scherm na herstart.

Ik ben nu van plan om 'ff' format c: te doen want ik zie geen andere oplossing. Ik heb zo langzaam aan het idee dat het aan Windows ligt.

[ Voor 104% gewijzigd door Nickname55 op 22-03-2005 20:15 ]

Euhm... \n ...

• Nickname55
Het is gelukt hor!!! Toch bedankt voor de reacties _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Euhm... \n ...

Verwijderd

En hoe heb je het opgelost? Da's wel weer handig als er straks een andere tweaker hetzelfde probleem heeft.

• Nickname55
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:57:
En hoe heb je het opgelost? Da's wel weer handig als er straks een andere tweaker hetzelfde probleem heeft.
Tja format c: en overnieuw begonnen. Dat liep als een trein, geluid deed het prima.

Toen ook direct maar windows update gedaan, eerst de belangrijkste updates geinstalleerd, en daarna de minder belangrijke. Dit ging allemaal prima, totdat ik DirectX heb geïnstalleerd. Na herstart dus blauwscherm. Ik vrees dat dat het probleem is, de driver en DirectX kunnen niet met elkaar overweg. Maar ik moet er verder nog naar kijken, ik ga nu naar bed :Z

Euhm... \n ...

• Nickname55
Probleem is ... zo goed als ... opgelost.

Vanmiddag zette ik de pc weer aan, eerst normaal opstarten proberen, maar dus blauw scherm. (ik dacht ff proberen, wie weet...) Toen in veilige modus alle apparaten in apparaatbeheer uitgezet die wat met Vortex te maken hadden. Daarna opnieuw starten. Dit ging prima.
Toen heb ik langzaam aan 1 voor 1 de aparaten weer ingeschakeld, en steeds op nieuw opstarten.

Er staan 4 apparaten van Vortex onder 'muziek, geluid en spelletjes' en 1 onder 'multifuctionele adapters'. Onder veilige modus zijn er meer zichtbaar.

Dit ging prima, als snel had ik geluid en kon ik goed opstarten. Tot dat ik 'Vortex Sound Blaster Pro Emulation' inschakelde en opnieuw opstarte. Toen blauw scherm. Restart veilige modus, en weer uit gezet.

Nu staan alle apparaten aan, op 1 na: 'Vortex Sound Blaster Pro Emulation'. Deze staat uit. Ik kan normaal opstarten, en ik heb geluid. Dus ik ben tevreden :z

[ Voor 4% gewijzigd door Nickname55 op 24-03-2005 13:57 ]

Euhm... \n ...

Pagina: 1