Toon posts:

[XP] Installeren via netwerk/PXE boot*

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte fellow tweakers,

Ik heb in mijn bezit een HP Omnibook 500 met een optie tot booten via PXE.
De HDD van deze notebook bevat twee partities een PRI partitie ongeformateerd en een SEC data partitie met belangrijke data.
BIOS rev. FA.M2.70.
Onlangs heeft de optische schijf het helaas begeven, vandaar mijn plan om deze notebook via één van mijn andere PCs te installeren. Ze hangen samen aan een 3COM-OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Gateway/switch. (Allemaal via CAT5 UTP Kabel).
Ik heb vrij goed op google gezocht, maar tot mijn frustratie nog geen duidelijk handleiding hiervoor gevonden. Kan aan mijn zoek skills liggen, in dat geval mijn excuses.
Ik heb gezocht op : PXE, XP via PXE, install XP via PXE, Install XP RIS, install XP netwerk, etc etc..
met de benodigde opperators....no luck :|
En eerlijk gezegd heb ik zelf nog nooit via een soort van RIS of netwerk share Überhaupt een notebook geïnstalleerd. :? Doh...

De OfficeConnect heeft een ingebouwd DHCP server functie, die is ook aan en actief.
Er hangen in totaal 2 PCs aan de router. allebei XP Pro ver.2002 SP2.
allebei staan op automatic IP allocation en krijgen ook een valide IP van de router, dus die doet zn werk.

Zou iemand mij aub in de juiste richting willen wijzen, of een HowTo willen sturen.....of gewoon hun eigen gelukte pogingen tot netwerk installatie willen mede delen.

Mvg.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
[rml][ Howto] RIS[/rml]

welkom op GoT btw :)

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 20-03-2005 20:48 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Erik voor de welkom!

Helaas, zoals ik vermeld heb, hebben mijn 2 PCs allebei XP Pro ver.2002 SP2, geen server 2003.
Maakt dit mijn plan onmogelijk?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 21:05 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals je hierboven ziet is hierover op GoT en met Google ontzettend veel informatie te vinden.

Ik zet nog even je OS tussen [], kijk voor de gein eens in deWindows Operating Systems-index :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:03:
Zoals je hierboven ziet is hierover op GoT en met Google ontzettend veel informatie te vinden.

Ik zet nog even je OS tussen [], kijk voor de gein eens in deWindows Operating Systems-index :P

dank je sanfranjake, maar ik heb de hele Windows Operating Systems-index al door gespit en niks gevonden voor mijn specefiek plan. nice try though :P

en...

Zoals je hierboven ziet zijn de hierboven genoemde tutorials n.v.t.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je zou een trialversie van Windows Server 2003 kunnen downloaden, en die in VMWare installeren. Vervolgens RIS opzetten, een image maken, je notebook laten installeren via RIS, en uiteindelijk je notebook uit het dan opgezette domein verwijderen.

We are shaping the future

• Zwelgje
trial versie van vmware 5 downloaden en een trial van window server 2003 (van de ms site) en je kan ris opzetten

wel omslachtig voor die ene install maar het kan wel zo

alex: you beat me :P

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 20-03-2005 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, daar heb ik wat aan....is een beetje omslachtig maar goed het is een leuk idee...
Ik ben in bezit van een officieel Small Business Server 2003 disk set ( zijn maar €25,- ).

Alleen zou ik een andere oplossing echt op prijs stellen....dus via mn huidige XP Pro installatie en niet via server 2003 NOS. Mits dit een mogelijkheid is.

Edit: Is het mogelijk :+ nu ga ik gek klinken, maar toch, is het mogelijk om een OS te installeren als je geen RIS hebt en geen optische schijf?!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 21:18 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik geef je weinig kans, voor een netwerkinstallatie heb je zoiets als RIS nodig.

Wat je ook kunt doen is een trial van Norton Ghost downloaden, en die op je pc zetten, en je pc klonen. Nadeel: je neemt de hele pc over, dus je krijgt geen schone install.

We are shaping the future

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:14:
Kijk, daar heb ik wat aan....is een beetje omslachtig maar goed het is een leuk idee...
Ik ben in bezit van een officieel Small Business Server 2003 disk set ( zijn maar €25,- ).

Alleen zou ik een andere oplossing echt op prijs stellen....dus via mn huidige XP Pro installatie en niet via server 2003 NOS. Mits dit een mogelijkheid is.

Edit: Is het mogelijk :+ nu ga ik gek klinken, maar toch, is het mogelijk om een OS te installeren als je geen RIS hebt en geen optische schijf?!
heb je wel een floppydrive dan :? met een bootflop kan je wel een verbinding maken met een share op je XP machine... waarvandaan je dan je OS kan installen

zo heb ik het jaaaaaarenlang bedrijfsmatig gedaan, totdat BartPE kwam en RIS :)

Verwijderd

Topicstarter
Erik schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:20:
[...]

heb je wel een floppydrive dan :? met een bootflop kan je wel een verbinding maken met een share op je XP machine... waarvandaan je dan je OS kan installen

zo heb ik het jaaaaaarenlang bedrijfsmatig gedaan, totdat BartPE kwam en RIS :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ JA! Dat klinkt als een freaking goed plan! Flop drive is aanwezig.

Een netwerk boot flop, enig idee ( ik begin nu lui te worden ) hoe ik er eentje maak, en hoe je op die share komt. En kopieer ik gewoon de gehele inhoud van mn XP CD via >select all>copy>paste naar de share dir?

• Zwelgje
de i386 van je XP cdrom kopieer je naar je HDD en die map deel je :)

www.bootdisk.com voor bootdiskjes

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 10:03
mn..ben er nu ook mee bezig.. en heb het ook via een bootflop gedaan.. Alleen in het begin kwa bestanden copieeren gaat het allemaal goed.. alleen zodra hij bij de echte WinXP installatie is want dan begint hij om een cd te zeiken.. :Z

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? [zonder cd-rom speler offcourse :P ]
Erik schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:10:
je hebt de hele i386 naar je lokale pc gekopieeren en vanaf daar de setup gedraaid :?

normaliter gebruik je met de winn32.exe setup de parameter /makelocalsource om de files lokaal neer te plempen zodat hij tijdens install (na install gaan die files weer weg!) de files kan vinden
uhm..nee dat niet k`heb het gewoon vanaf m`n gesharede dir gedaan..
En ik gebruikte geen winn32.exe maar winnt.exe

Maar dan zou ik dus eerst die Cd moeten overcopieen @ hdd..
k`zal eens kijken of dat wil.. met die extra parameters erachter. :)

[ Voor 52% gewijzigd door HiDNN op 10-05-2005 18:18 ]

• Zwelgje
je hebt de hele i386 naar je lokale pc gekopieeren en vanaf daar de setup gedraaid :?

normaliter gebruik je met de winn32.exe setup de parameter /makelocalsource om de files lokaal neer te plempen zodat hij tijdens install (na install gaan die files weer weg!) de files kan vinden

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Thesilence07 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:17:
mn..ben er nu ook mee bezig.. en heb het ook via een bootflop gedaan.. Alleen in het begin kwa bestanden copieeren gaat het allemaal goed.. alleen zodra hij bij de echte WinXP installatie is want dan begint hij om een cd te zeiken.. :Z

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? [zonder cd-rom speler offcourse :P ]
Wat krijg je dan precies voor melding? Als je de pc hebt gereboot en de installatie (textmode) zou starten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 10:03
Nou dat ie de winxp cd nodig heeft :)

Maar k`begrijp het al..de files zullen dus wel eerst @ de HDD moeten waarop je windows wilt geinstalleerd wil hebben..
k`dacht dat hij het wel onthield dat ie via het netwerk aan het installen was.. maar nee dus.. :(

• Zwelgje
Thesilence07 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:21:

Maar k`begrijp het al..de files zullen dus wel eerst @ de HDD moeten waarop je windows wilt geinstalleerd wil hebben..
k`dacht dat hij het wel onthield dat ie via het netwerk aan het installen was.. maar nee dus.. :(
nee want op dat moment heeft hij nog geen netwerkverbinding ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Thesilence07 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:21:
Dan heb je iets verkeerd gedaan :)
Mijn netwerk installs vragen niet om CDs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1