Toon posts:

2ehands systeem, waarop letten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Ik ga waarschijnlijk over enkele dagen een pc van iemand overkopen. Omdat ik graag wil weten wat ik koop, en ook hoe het ermee staat, wil ik daar het systeem uitbundig testen.

Wat het meeste opvalt aan het systeem, is dat het water gekoeld is. Ik ga dus iig goed aan de slagen voelen of niks lekt en alles wel goed waterdicht zit. Maar wat zijn nog meer dingen waar ik op moet letten? Er zit ook een CRT monitor bij, zijn daar nog dingen waarvan je makkelijk de kwaliteit aan af kan lezen?

Ik wil eigenlijk vragen of ik daar ter plekke een DVD kan branden, zodat ik ook zeker ben van de brander. Maar hoe kan ik bv goed de HDD testen? En het geheugen?

Hier dus graag allemaal tips hoe je zeker bent van je 2e hands aankoop, lijkt mij heel handig!

Roemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:25

vr6-only

Blub Blub

je kan er van uit gaan omdat hij een waterkoeling heeft dat ie het ook overgeklokt heeft
hdd test tjah als het een maxtor is kun je een tool downloaden om het te testen
er bestaan ook meerdere tools voor andere merk hdd's
geheugen kun je testen met mem64 (zoiets was het )
en idd goed voelen en kijken of niets lek is
dat kun je ook wel zien aan roest bijv door vocht of kleine lek etc.
monitor kun je aan de zijkanten zien (kleurverschil of vervaagt)
iets branden moet je ook doen

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Als de pc gewoon aanligt en blijt werken lijkt het me da de waterkoeling niet lekt zeker? :9

Geheugen: Memtest86
Harddisk: Kopieer bv een hoeveelheid aan gegeven

Test beiden ook met bench progs, zoals bv deze die je kunt vinden in Sandra.

Laat 3dmark 3k/ 5k enkele keren draaien, stress de cpu met bv prime95, laat enkele rondjes pifast draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
was hier laatst nog een topic over met heel veel tips. moet je die maar even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem is idd overgeklokt, een Athlon 2600+ van 2.08Ghz @ 2.35GHz. Lijkt me opzich niks mis mee, als het maar stabiel is. Op welke manier kan ik de proc flink laten zweten, zodat ik kan kijken of het stabiel is? En als dat het niet is, is het dan een kweste van in het BIOS "down"kloken of werkt dat niet zo simpel?

De HDD is een Western Digital Raptor, zal alvast even zoeken naar tooltjes daarvoor.

edit:

@Frigolamptje: hij kan het dan idd wel doen, maar ik heb er geen zin in dat na het transport met de auto alle aansluitingen los zijn getrilt en lekken omdat ze eerst net niet goed genoeg vast zaten ;)

@metal: ik had al gezocht, maar alleen topics over Laptops gevonden...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:14

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:17:
En als dat het niet is, is het dan een kweste van in het BIOS "down"kloken of werkt dat niet zo simpel?
Ja, dat is zo simpel ;)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Roemer
Op welke manier kan ik de proc flink laten zweten, zodat ik kan kijken of het stabiel is?
Frigolamptje
tress de cpu met bv prime95, laat enkele rondjes pifast draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 11:39

maontje

better off Playing

Staat dat systeempje toevallig in asten te koop??

Ja hoor dit is ff offtopic

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@frigolamptje: ja sorry, ik was te laat met op enter drukken, had het wel al gelezen. Bedankt.

@maontje: nee, hoezo?
Pagina: 1