[MySql] Probleem met grote query's..

Pagina: 1
Acties:

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:11
Onze mysql server draait met enige regelmaat op 100%. Op deze mysql server draait 1 db voor een bepaalde applicatie. Onze programmeur vertelt mij dat dat komt doordat er een query word uitgevoerd, en deze vroegtijdig word afgebroken. Mijn vragen zijn als volgt;

- Is dit mogelijk?
- Is dit te voorkomen?
- Kan dit komen door in fout in de scripting?
- Kan je de mysql server instellen dat hij na een bepaalde tijd het proces killed?

We hebben het nu op 2 mySQL servers geprobeerd, en op beide komen we met dit probleem.
Kunnen grote query's op de server voor mysql error's zorgen.. als de code goed is?

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 10:52

Guldan

Thee-Nerd

Nouja dat kan wel, maar dan moet de query de maximale execution time overschrijden. Maar hoe groot is groo?. Het kan ook langzaam zijn doordat er inneficiente query's gebruikt worden. Dus dat het aan de code ligt eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Guldan op 20-03-2005 19:41 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Post de query eens, dit is koffiedik kijken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

En de tabel structuur ook ivm met eventuele indexen die missen.

Systeem | Strava

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:11
Onze programmeur is momenteel niet te bereiken ;( dus dat word morgen ben ik bang..
Bedankt voor de snelle reacties