ultra100TX2 + XP = :'(

Pagina: 1
Acties:

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Yo!
probleem; Windows xp start gewoon NIET als er harddrives / cdroms / overige ide apparaten op mijn promise ultra100TX2 zijn aangesloten,

schijven en kabels zijn 100% OK!

sluit ik de mn harddisks aan op mn promise controller dan boot windows gewoon niet

ik kan wel het opstart menu nog op vragen ( safemode etc werken ook niet ) en daarna doet die gewoon niks meer,

Schijfjes config :7

Nforce Ultra ATA
PM-> 40GB maxtor
PS-> 160GB WD
SM-> Liteon DVDRW
SS-> NEC DVDRW

SIL 3112A
sata0 250GB Hitachi
sata1 250GB Hitachi

Promise
1M-> 60GB IBM
1S-> 80 GB Maxtor
2M-> 80GB WD
2S-> 80GB WD

PM = primary master etc PS = primary slave etc
sata0 etc mogen duidelijk zijn
1M = master disk op eerste ide channel van de promise mogen de rest ook duidelijk zijn

ik heb mn hele bios al door de hoop gespit in de hoop dat het 1 of andere lullige optie is waardoor ik deze post achter wege kon laten :)

verdere specs:
Asus a7N8X-e Deluxe plank uberbios 1013 Sata Enhanched etc
XP2500
480w TAGAN voeding
floppy slurper
SERIEEL / MIDI / GAMEPORT / LPT / overige niet nodige zooi is DISABLED in de bios in de hoop dat t dan zou werken maar helaas

windows reinstallen wil ook niet lukken die hangt gewoon voor heet partioneer / formateer gedeelte

iemand nog een verlossing? anders ga ik op zoek naar een andere extra ide controller

[ Voor 44% gewijzigd door SMSfreakie op 20-03-2005 19:26 ]

404 Signature not found

Verwijderd

Bios update geprobeerd? (promise.com)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:23:
Bios update geprobeerd? (promise.com)
In navolging van deze post... Ook nieuwere drivers geprobeerd?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• SMSfreakie
  • Niet online
Tatsu schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:26:
[...]

In navolging van deze post... Ook nieuwere drivers geprobeerd?
ik wist dat ik iets vergat

drivers / bios van de promise zowel systeem maakt geen moer uit jammerlijk

404 Signature not found

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
klopt!
je drivers voor je promise kaart moeten geladen zijn, dit kan volgens mij alleen bij een nieuwe windows install.
Anders krijg je BOD schermen of een reboot tijdens het laden van windhoos :D

• SMSfreakie
  • Niet online
taz3d_nl schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:28:
klopt!
je drivers voor je promise kaart moeten geladen zijn, dit kan volgens mij alleen bij een nieuwe windows install.
Anders krijg je BOD schermen of een reboot tijdens het laden van windhoos :D
dat geld volgens mij alleen voor als je windows op schijven wil installeren die aan die kaart hangen?

sata driver doe ik ook altijd pas ophalen als windows geinstallerd is?

404 Signature not found

Verwijderd

bios update en dan windows reinstall (met F6) zou moeten werken denk ik..
't doet me denken aan t geklooi wat ik heb gehad met mijn promise RAID controller een paar jaar terug.
(en note dat v1.0.0.2 niet gelijk is aan v1.0.0.20 :p)

werkt de kaart wel als je hem erbij inplugt ? en dus je OS op je onboard laat zitten, en bijv 1 schijf aan de promise hangt ?

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

He dit probleem heb ik ook gehad, ik kwam tot de ontdekking dat 2 harde schijven (een maxtor en een fujitsu) niet lekker met elkaar samen wilde werken. Ik had de maxtor (was de snelste) eerst als master ingesteld op en de fujitsu als slave samen op 1 ide kanaal, want ik had geen ide kabel meer over (anders deed ik ze wel apart).

In ieder geval, windows wilde dus niet booten als ik de maxtor als master had en de fujitsu als slave, toen heb ik dit omgewisseld en toen deed hij het wel goed. Erg vreemd, maar dat was de oplossing voor mijn probleempje hiermee.

Misschien dat je ook wat zou moeten omprutsen hiermee (die ibm en maxtor omwisselen oid)? :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• SMSfreakie
  • Niet online
BoyGenius schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:36:
He dit probleem heb ik ook gehad, ik kwam tot de ontdekking dat 2 harde schijven (een maxtor en een fujitsu) niet lekker met elkaar samen wilde werken. Ik had de maxtor (was de snelste) eerst als master ingesteld op en de fujitsu als slave samen op 1 ide kanaal, want ik had geen ide kabel meer over (anders deed ik ze wel apart).

In ieder geval, windows wilde dus niet booten als ik de maxtor als master had en de fujitsu als slave, toen heb ik dit omgewisseld en toen deed hij het wel goed. Erg vreemd, maar dat was de oplossing voor mijn probleempje hiermee.

Misschien dat je ook wat zou moeten omprutsen hiermee (die ibm en maxtor omwisselen oid)? :)
hm dat is probeerbaar
alleen met alleen de 2 WDs dr aan doet die ook niets :?

dat zou dat probleem toch iig weg nemen? nja ga het nog ff proberen met alleen masters of alleen slaves etc :)

hm dat maakt dus ook niets uit zo dra de promise geladen wordt door dr een disk aan te hangen gaat het mis :(

[ Voor 6% gewijzigd door SMSfreakie op 20-03-2005 20:08 ]

404 Signature not found

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:43
Ik heb deze controller ook en bij mij doet hij het ook niet lekker met twee verschillende merken op een kabel. Als ik ze als master/slave instel bij de cable-select instelling heb ik dit probleem niet. Misschien een idee

• SMSfreakie
  • Niet online
leonbong schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:42:
Ik heb deze controller ook en bij mij doet hij het ook niet lekker met twee verschillende merken op een kabel. Als ik ze als master/slave instel bij de cable-select instelling heb ik dit probleem niet. Misschien een idee
dat help dus jammerlijk niet omdat zelfs bij 1 schijf met welke jumper setting dan ook de boel al weigert :(

* SMSfreakie gaat maar een andere PCI controller kopen ofzo :/ dit schiet niet op

en dan wordt het CKERSTE geen promise!

404 Signature not found

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
maybe raar: maar wil dat ding wel samen werken met de onboard controllers? Zet je onboard controller eens voor de grap uit, wie weet doet het wonderen :-)

En je kunt het proberen om hem in een ander pci slot te doen, en je kunt ook wat proberen met de irq's. Succes!

• SMSfreakie
  • Niet online
-krekel- schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:56:
maybe raar: maar wil dat ding wel samen werken met de onboard controllers? Zet je onboard controller eens voor de grap uit, wie weet doet het wonderen :-)

En je kunt het proberen om hem in een ander pci slot te doen, en je kunt ook wat proberen met de irq's. Succes!
mja flash ik net mn bios eens naar een oudere versie ( systeem bios )

zet mn cpu clock weer op 11x166 ( default maar dat snapt de bios niet altijd ) en hij boot gewoon met alles enabled :?

dus serieel paralell, firewire, enz wat uit stond om IRQs vrij te houden

dus ander IRQtje hielp ook niet, en een anders slot ook niet bepaalt :)

nja t wertk nu iig weer, maar ik ga toch op zoek naar een ide controller met minder fratsen, (stiekem wil ik dr een raid controller bij :P )

404 Signature not found

• SMSfreakie
  • Niet online
en dat was dus weer niet goed |:(

krijg ik net een bsod omdat ik mn tv kaart 2x aanroepte (vindie niet leuk)

en wederom boot dat kreng niet :(

andere PCI RAID controller dr in (sil0680 geloof ik)
en ook geen boot, alle onnodige zut als serieel/ printer poorten uit geslingert

wederom _GEEN_ XP die laden wil :/

ben ik nou gek of moet ik dat ding gewoon een ROT schop gaan geven? want ik vat er geen hobbel meer van?

(ps zou ACPI controller of hoe je t ook noemt ook niet lekker kunnen zijn?)

404 Signature not found

Pagina: 1