Yo!
probleem; Windows xp start gewoon NIET als er harddrives / cdroms / overige ide apparaten op mijn promise ultra100TX2 zijn aangesloten,
schijven en kabels zijn 100% OK!
sluit ik de mn harddisks aan op mn promise controller dan boot windows gewoon niet
ik kan wel het opstart menu nog op vragen ( safemode etc werken ook niet ) en daarna doet die gewoon niks meer,
Schijfjes config
Nforce Ultra ATA
PM-> 40GB maxtor
PS-> 160GB WD
SM-> Liteon DVDRW
SS-> NEC DVDRW
SIL 3112A
sata0 250GB Hitachi
sata1 250GB Hitachi
Promise
1M-> 60GB IBM
1S-> 80 GB Maxtor
2M-> 80GB WD
2S-> 80GB WD
PM = primary master etc PS = primary slave etc
sata0 etc mogen duidelijk zijn
1M = master disk op eerste ide channel van de promise mogen de rest ook duidelijk zijn
ik heb mn hele bios al door de hoop gespit in de hoop dat het 1 of andere lullige optie is waardoor ik deze post achter wege kon laten
verdere specs:
Asus a7N8X-e Deluxe plank uberbios 1013 Sata Enhanched etc
XP2500
480w TAGAN voeding
floppy slurper
SERIEEL / MIDI / GAMEPORT / LPT / overige niet nodige zooi is DISABLED in de bios in de hoop dat t dan zou werken maar helaas
windows reinstallen wil ook niet lukken die hangt gewoon voor heet partioneer / formateer gedeelte
iemand nog een verlossing? anders ga ik op zoek naar een andere extra ide controller
probleem; Windows xp start gewoon NIET als er harddrives / cdroms / overige ide apparaten op mijn promise ultra100TX2 zijn aangesloten,
schijven en kabels zijn 100% OK!
sluit ik de mn harddisks aan op mn promise controller dan boot windows gewoon niet
ik kan wel het opstart menu nog op vragen ( safemode etc werken ook niet ) en daarna doet die gewoon niks meer,
Schijfjes config
Nforce Ultra ATA
PM-> 40GB maxtor
PS-> 160GB WD
SM-> Liteon DVDRW
SS-> NEC DVDRW
SIL 3112A
sata0 250GB Hitachi
sata1 250GB Hitachi
Promise
1M-> 60GB IBM
1S-> 80 GB Maxtor
2M-> 80GB WD
2S-> 80GB WD
PM = primary master etc PS = primary slave etc
sata0 etc mogen duidelijk zijn
1M = master disk op eerste ide channel van de promise mogen de rest ook duidelijk zijn
ik heb mn hele bios al door de hoop gespit in de hoop dat het 1 of andere lullige optie is waardoor ik deze post achter wege kon laten
verdere specs:
Asus a7N8X-e Deluxe plank uberbios 1013 Sata Enhanched etc
XP2500
480w TAGAN voeding
floppy slurper
SERIEEL / MIDI / GAMEPORT / LPT / overige niet nodige zooi is DISABLED in de bios in de hoop dat t dan zou werken maar helaas
windows reinstallen wil ook niet lukken die hangt gewoon voor heet partioneer / formateer gedeelte
iemand nog een verlossing? anders ga ik op zoek naar een andere extra ide controller
[ Voor 44% gewijzigd door SMSfreakie op 20-03-2005 19:26 ]
404 Signature not found