[WinVNC] Java applet laadt niet; slechts kruisje? *

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 22:38
heb op me XP machine winVNC geinstalleer omdat ik het vroeger goed vond werken en ik zo me server via school die goed beveiligd is hopelijk kan bereiken via de java applet.

http://www.uk.research.att.com/archive/vnc/

hier gaat het om ik krijg hem niet werkend steeds als ik naar http://10.0.0.8:5800 om de java apllet te zien krijg ik een kuisjes rechts bovenin dat ie niet werkt :S

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je wilt van buitenaf een 10.0.0.x ip adres bereiken :? dat gaat natuurlijk nooit niet werken

je moet connecten op je externe ip adres en op je router de mappings maken

Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 20-03-2005 19:19 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Als je een kruisje ziet rechtsbovenin omdat de applet niet laadt, heb je grote kans dat Java niet (of niet goed) is geinstalleerd. Je kunt de Sun java VM downloaden van http://java.sun.com

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als het op jouw school goed is beveiligd, dan zal je waarschijnlijk alleen door poort 80 naar buiten kunnen en niet door poort 5800.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SmoothTweaker schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:13:
heb op me XP machine winVNC geinstalleer omdat ik het vroeger goed vond werken en ik zo me server via school die goed beveiligd is hopelijk kan bereiken via de java applet.

http://www.uk.research.att.com/archive/vnc/

hier gaat het om ik krijg hem niet werkend steeds als ik naar http://10.0.0.8:5800 om de java apllet te zien krijg ik een kuisjes rechts bovenin dat ie niet werkt :S
ten eerste, als de school niet wilt dat je dat soort dingen doet dan zullen ze daar wel een reden voor hebben, overleg dan even met de school voor je zulke grappen gaat uithalen ;)
Daarnaast is 10.0.0.8 een IP wat niet over internet geroute kan worden, je moet dus je externe IP hebben (www.whatismyip.com) en moet je poort 5800 _en_ 5900 doorsturen vanaf jouw router naar 10.0.0.8 voordat het uberhaupt kan werken.

• SmoothTweaker
dat ie gemapped moet worden weet ik dat poort 80 alleen open is weet ik ook :)
maar ik was hem hier in me netwerk aan het testen. en systeembeheerder weet ervan die ziet het wel als een uitdaging :) ken hem redelijk goed. ik zal het zo nog eens testen met java opnieuw erop

• SmoothTweaker
ik hoop dat het lukt want hij heeft ook grotere delen van java uitstaan en alleen .js aan dacht ik.
zijn er nog meerdere opties? OS daar
windows 2003 server
std op de boot ie met windows 2000 vanuit daar klik op remote desktop "server" en kom je gelijk daar terecht in windows 2003 server
-je kan niet schrijven
-in windows 2000 wel floppy drive gebruiken.
-internet is veel dingen geblokkeerd zoals openen van bestanden,scripts etc

• Zwelgje
SmoothTweaker schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:43:
ik hoop dat het lukt want hij heeft ook grotere delen van java uitstaan en alleen .js aan dacht ik.
zijn er nog meerdere opties? OS daar
windows 2003 server
std op de boot ie met windows 2000 vanuit daar klik op remote desktop "server" en kom je gelijk daar terecht in windows 2003 server
-je kan niet schrijven
-in windows 2000 wel floppy drive gebruiken.
-internet is veel dingen geblokkeerd zoals openen van bestanden,scripts etc
Terminalserveromgeving dus, geen java runtime aanwezig (niet meegeleverd) en aangezien je geen admin bent op die machine krijg je dat er ook niet op :z )

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat bedoel je met "hier in me netwerk"? (Nee ik doel niet op de foute spelling, maar op de vraag of je nu bedoelt dat je nu op school zit of thuis ;) )
Geef even precies de situatie zoals deze is.

Dus de netwerksituatie van browser tot en met server en alles ertussen (incl. IP ranges en portmappings), de gebruikte instellingen op de server, en browser en instellingen op de client.

Hoe dan ook heeft dit niets met Windows Operating Systems te maken dus WOS --> SA. Ook is 'WinVNC' een topictitel die niet duidelijk maakt wat nu de vraag is dus pas ik die aan. Denk hier ajb voortaan even om en lees de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) van het subforum waar je post even voor je post :)

Edit:
ah, ik ben traag en een deel van mijn post is niet relevant meer O-)

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 20-03-2005 19:48 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het omzeilen van beveiligingen gaan we sowieso niet hier bespreken; verder begrijp ik niet helemaal wat je nu wilt van ons. De bovenstaand genoemde zaken zijn redelijk basic namelijk :) Kun je verder de edit-button wat verder bezigen? Ik verplaats je topic even en pas je topictitel even aan.

WinVNC > [WinVNC] Java applet laadt niet; slechts kruisje? *
WOS > SA

offtopic:
anders ben ik even traag

[ Voor 5% gewijzigd door Spider.007 op 20-03-2005 19:50 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SmoothTweaker
Bedankt voor het veranderen van de naam.
java opnieuw installeren heeft zin gehad en het werkt even de systeembeheerder gesproken. die gaat speciaal voor mij ff java erop zetten :) zodat ik me pc die thuis staat toch op school kan beheren.

bedankt voor alle informatie iig blij dat het eindelijk weer werkt

• Zwelgje
lekker java op een TS omgeving, moet je eigenlijk niet willen (net zo min als studentjes die naar hun eigen server connecten vanuit huis)

[ Voor 52% gewijzigd door Zwelgje op 20-03-2005 20:05 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zeg doe het dan eens zonder java en start gewoon een viewer ......

Iperf

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Erik schreef op zondag 20 maart 2005 @ 20:04:
lekker java op een TS omgeving, moet je eigenlijk niet willen (net zo min als studentjes die naar hun eigen server connecten vanuit huis)
misschien een n00b vraag (ik ben niet zo in met TS omgevingen ;) ) maar waarom zou je daar geen java willen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tig usertjes die allemaal java games gaan zitten spelen op je TS?

* alt-92 hoort de disks hier al ratelen :+

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 21-03-2005 00:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BackSlash32 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 00:33:
tig usertjes die allemaal java games gaan zitten spelen op je TS?

* Erkens hoort de disks hier al ratelen :+
tja, dat block je gewoon lijkt me, er zijn toch echt wel zat normale java toepassingen lijkt me :)
offtopic:
ok, vaak niet gebruikt binnen school verband, hoewel, laatst had mijn broertje een handige site voor scheikunde met een mooie applet om met atomen en moleculen te spelen :P
Pagina: 1