Alweer Sweex ft. Chello...

Pagina: 1
Acties:
  • 869 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Dag mensen!

Ik heb een Sweex LB0000020 Router i.c.m. Chello Classic.
Mijn configuratie:
Firewall aan, DMZ aan. Dan werkt alles tenminste goed :)
Alle hacker prevent-systemen uit en het IP is ingesteld op 192.168.0.X
Systeem: XP met een Thomson modem

Mijn internetverbinding doet het super, nu heb ik alleen het probleem als ik Azureus (bittorrent) aanzet met u/l cap @ 90kB en d/l cap @ no-limit dat de verbinding na een uurtje of 2 "wegvalt". Pas als ik de modem en router heb gereset doet internet het weer.
Hier de diagnostics uit de modem:
http://www.kipusoep.net/pagina1.htm
http://www.kipusoep.net/pagina2.htm
http://www.kipusoep.net/pagina3.htm

[btw. heb search al geraadpleed :X ]

Wie o wie kan me helpen? :o

[ Voor 4% gewijzigd door plofkip op 20-03-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

offtopic:
Is het nu wel zo handig om jouw mobiele nummer op jouw site te zetten?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Bumperdebump? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt de verbinding nog steeds uit als je je compu direct aan het modem hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Dat denk ik niet, moet ik dan later op de dag even proberen, ben het nu eerst aan het proberen met ABC, ook al gaat het downloaden én upoaden nu langzamer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bij mij lag het gewoon aan de sweex die te warm wordt/vastloopt als ik er een tijdje (klein uurtje) een paar mbit doorheen trok. Had (in mijn geval) niks met chello te maken dus. Ik zou je router ff ertussen uit laten of een betere kopen (pentium III, 600 mhz, debian Sarge in mijn geval ;))

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-09 14:52
Als ik thuis de DMZ optie van de Sweex Router gebruikte, werd mijn download en upload afknepen.
Zet je DMZ eens uit en probeer het nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
DMZ heb ik juist aangezet zodat MSN webcam/filetransfer en FTP en alles het prima doet, nu werkt alles lekker...

Ik heb nu ABC aan laten staan ipv Azureus en hij doet het nog steeds (sinds 7:40)... Hoe kan het zijn dat zoiets door Azureus komt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 15:53
azureus gebruikt default veel connecties
is aan te passen in tab opties

[ Voor 29% gewijzigd door c.lemmers op 21-03-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Wat is een redelijke hoeveelheid dan? 100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 10:25

AMDFreak

Intel is zo..

Tjah.. ik heb hetzelfde probleem gehad..

heb gewoon me sweex router eruit gegooit.. werd het echt zat.. nu linksys router er tussen hangen, trekt het allemaal prima!
Toen ik nog die sweex had en ik ging met full speed downloaden (380) klapt me router er om de 10minuten uit.. te frustrerend gewoon.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik heb nu Socket Pulling ofzo aangezet en volgens mij trekt ie et nu wel...
edit:
Hmm niet dus :(

[ Voor 17% gewijzigd door plofkip op 23-03-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
*BUMP* :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er geen "oplossing" voor deze dingen. Ik heb hem ook. dan doet hij het een maand prima dan weer niet en moet je al je instellingen maar omgooien.

Wat ik wel weet is dat DMZ niet lekker werkt. Dus gewoon firewall uitzetten, dat is dus ook DMZ uit. Poorten forwarden. en dan hopen dat hij het blijft. doen.

Als hij trouwens te warm wordt kan je ook eens kijken of dat plastic kanpje niet in de weg zit. Eraf dus ;)

Ik maak ook gebruik van iets nieuwere Edimax firmware. Maar dat maakt niet heel veel uit volgens mij.

Ik denk dat dit de goede is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik ga niet met de firmware kloten want er is nog niet eens een update voor deze versie LB0000020...
DMZ werkt prima nadat ik 192.168.2.x heb veranderd in 192.168.0.x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:34

4POX

Everybody is wired

Grutjes.. Ik had dat probleem ook..

Router verzoop in de informatie. geloof dat ik toen de firewall (DDOS) beveiligiing uit deed. En dat het probleem toen weg was. Maar een overstap naar linksys was voor mij de oplossing

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik heb de beveiligingen al uitstaan, als ik DDOS aan had staan kon ik niet eens plaatjes van een site laden... Maar geen probleem moet binnenkort toch nieuwe kopen omdat ik een laptop met draadloos netwerk aanschaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
hoop dat je hier wat aan hebt:

probeer een andere p2p programma. en laat die zoveel connecties maken als mogelijk. valt jou internet nog steeds om de zoveel uur. of valt het uit onder de zoveel minuut??

ik heb nl ook een soortgelijke probleem. echter bij mij zodra de upload hoger gaat dan 10 K dan gaat het verbinding iedere 2 minuten uitvallen. (router krijgt geen dhcp meer) daarna heb ik weer internet.

geen idee of upc iets mee te maken heeft of toch dat de router/hub/switch/modem niet zoveel connecties aankan???

upc classic.
linksys wrt54g
asus wifi 107g

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner NL
@ BadBoy18

Ik heb nu een Linksys BEFW11S4 WLAN Router 4 Port. Ik heb er af en toe er ook last van. Vooral wanneer er teveel connecties tegelijk gemaakt worden. Zelf na de nieuwste update lost het niks op.

Weet iemand toevallig een oplossing voor Linksys BEFW11S4 WLAN Router 4 Port met het volgende probleem?:

Zodra ik poort 21 opengooi loopt het draadloze netwerk vast. Draadloos is er dan geen verbinding meer, maar met de vaste verbinding wel.
Ik heb verschillende tutorials en topics gelezen, maar geen enkele mogelijke oplossing heeft voor mij gewerkt. (Nieuwste firmware staat er op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Ik heb deze probleem opgelost door minder connecties te gebruiken. mijn probleem lag bij e-mule. het schijnt dat de router niet zoveel connecties tegelijk aan te kunnen.
Ik gebruik zelf de firmware van DD-WRT. deze werkt lekker.
probeer anders een andere firmware.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:04
Als ik me goed kan herinneren blocked Chello de standaardpoorten van p2p, misschien nvt. hierzo, maar toch handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Met alle respect maar Sweex is echt een C-merk. Het werkt wel, maar het heeft zo zijn beperkingen. Bij P2P-software worden er teveel connecties opgezet die de processor in zo'n goedkope router niet kan bijfietsen en loopt vast.

Als je nou een Linksys neemt, bijvoorbeeld een BEFSR41v4 dan heb je voor 55 euro helemaal geen problemen meer. Ik werk op een helpdesk, ik krijg alleen maar mensen aan de lijn die hierover klagen met goedkope routertjes. Ik had hetzelde met mijn ASDL-lijn, na het plaatsen van een BEFSR41v4 heb ik geen problemen meer.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licht inderdaad aan die sweex router met zijn connectie's.
Sweex is gewoon echt troep, heb dr geen andere woorden voor.
Helaas hebben ook duurdere merken hier van mijn draytek 2600 loopt ook vast op het aantal connecties wat emule of azureus gebruikt.
Linksys en Sitecom zijn erg stabiel en ik kan je deze zeker aanbevelen, bovendien vind ik dat een router best wat meer mag kosten het is een eenmalig aanschaf.
en echt duur zijn die dingen niet kijk maar www.routershop.nl, of in de pricewatch van tweakers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:34

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:51:
Licht inderdaad aan die sweex router met zijn connectie's.
Sweex is gewoon echt troep, heb dr geen andere woorden voor.
Helaas hebben ook duurdere merken hier van mijn draytek 2600 loopt ook vast op het aantal connecties wat emule of azureus gebruikt.
Linksys en Sitecom zijn erg stabiel en ik kan je deze zeker aanbevelen, bovendien vind ik dat een router best wat meer mag kosten het is een eenmalig aanschaf.
en echt duur zijn die dingen niet kijk maar www.routershop.nl, of in de pricewatch van tweakers.
Mijn bijlage:

De Linksys BEFW11S4 mag ook in het rijtje troep. Deze router staat bekent als een vastloper. Als je een avond googled valt je mond open van verbazing. Spaar dan een tientje door een een Linksys WRT54G. Dan heb je een volledige Linux gestuurde router. Ik ben in bezit geweest van een Sweex (bagger) , een BEFW11S4 (bagger) , en een WRT54G ( Uptime: 12:44:14 up 28 days). Die WRT54G is hier nog nooit vastgelopen.(Heb hem nu 11 maanden) En ik mag best een emule junkie genoemd worden

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een sitecom routerje, WL-123 - Wireless Network Broadband Router 100g+ .
Draait op linux op, je kan hele uitgebreide regels in de firewall inkloppen.(de firewall heet IPTABLES een hele bekende en betrouwbare linux firewall)
En heeft een zeer hogedoorvoer, 100 Mbit aansluiting aan de wankant.

Dit is de opvolger http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=345&grp_id=6
Op de price watch is dat ding ook niet zo duur pricewatch: Sitecom WL-143 Wireless Network Router 140G+ (54/108Mbps, 4x 10/100Mbps)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner NL
Is er voor de Linksys BEFW11S4 een alternatieve firmware?
Pagina: 1