Toon posts:

[XP] Windows bootcd blijft hangen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik gebruikte altijd mijn digitale aansluiting voor mijn videokaart, nou heb ik die er afgehaald en gewoon de blauwe gebruikt.
Maar dan start windows wel op, maar je krijgt geen scherm als XP uitgelaad is zeg maar. Dus ik kon niks anders dan even opnieuw opstarten en de witte weer terug doen.

Dit is allemaal gelukt, maar nu krijg ik de foutmelding bla bla, het bestand is beschadigd :

\windows\system32\config\system

Nou is mijn probleem, ik doe de cd-rom erin van Xp proffesional en wil mijn config herstellen. Hij blijft echter haken als ik mijn keuze maak bij welke windows ik wil inloggen.

Ok, dan maar formatje C: en opnieuw installen, dit probeer ik, ik druk op enter en ga naar het scherm waarbij je je partities ziet, echter dit schermpje komt helemaal niet en hij blijft gewoon hangen met de tekst onder in de grijze balk "bezig met zoeken naar vorig geinstalleerde versies van Windows.

Hier blijft hij op staan, hij slaat dus ( zo lijkt het ) gewoon vast.

Heeft iemand enig idee waar het aan KAN liggen ?

Specs : CPU AMD 2600+
MOBO Gigabyte GA-700-L nforce 2
hdd Maxtor 120 gig
VGA Geforce FX 5600 256DDR

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb het idee dat dit weleens vaker aan de orde is geweest. :)

http://gathering.tweakers...%5Csystem&where=Dit+forum

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
vriend, heb t allemaal al gelezen, maar vind geen oplossing voor mijn probleem :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:47:
vriend, heb t allemaal al gelezen, maar vind geen oplossing voor mijn probleem :)
Zeg dat dan. :(

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar heb je enig idee ? of iemand anders

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ikzelf denk meteen aan het geheugen Test dat eens goed?

We verwachten dat je dat soort info in de topicstart zet, vandaar Guardian Angel's opmerking :)

* sanfranjake zet nog even [XP] vooraan in de titel, want dat is verplicht in Windows Operating Systems. Lees daarover Windows Operating Systems - Policy eventjes.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu al memmtest gedaan, alles ok, PowerMax alles ok...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Als het geen probleem is om alles kwijt te raken zou je met een Knoppix CD het e.e.a. zeker kunnen oplossen.

Een complete format waardoor Win Install geen vorige versies meer ziet moet toch een optie zijn. Kan het trouwens zijn dat je een Win XP update-versie wilt installeren? In dat geval heb je nl. een vorige versie van Windows nodig.

ARME AOW’er

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Dit heb ik zelf ook een paar keer meegemaakt bij een aantal klantjes van me. Meestal lukt de manier die op de microsoft site wordt weegegeven die de recover console gebruikt redelijk goed. Maar wat ik heb gedaan om het werkend te krijgen is BartPE ff fikken ( link ) en een checkdisk uitvoeren op men schijf waar windows op staat. Om een of andere reden heeft checkdisk 3 v/d 4 personen geholpen met dezelfde error. Na het fixen van de fouten kon windows gewoon weer opgestart worden.

--

Pagina: 1