Toon posts:

[FTP] serv-u achter router werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[b]edit: is al gelukt![/n]

Nou, na uren surfen en klooien open ik toch maar een topic. Probleem is: het lukt niet een serv-u (4.0) ftp-server werkend te krijgen op win XP.

- Ik zit acher een E-tech routertje, heb sygate firewall aan, xp firewall uit, norton antivirus pro aan.
- In Serv U heb ik ftp port number op 21 gelaten. Bij advanced settings heb ik bij 'PASV Port Range' 3000-3005 ingesteld.
- in mijn router heb ik 20, 21, en 3000-3005 geforward naar mijn eigen pc.

Nou, ik heb de boel getest, zowel met g6ftpserver.com als door een vriend op afstand. Resultaat:

met automatische test van g6ftpserver.com krijg ik eerst de melding van sygate firewall dat er iets probeert te connecten. Ik klik op 'toestaan'. Vervolgens miept Norton internet worm protection dat er een extern systeem toegang probeert te krijgen; ik kies ook hier op 'toestaan'. Vervolgens krijg ik een foutmelding, namelijk dat er sprake is van een 'buffer overflow'. Dit krijg ik ook als ik met een vergelijkbare website ga testen of mijn ftp-server werkt.
Afbeeldingslocatie: http://img57.exs.cx/img57/7853/overrun1ex.jpg

- die testsite zegt: couldn't connect to host, Closing connection #0
- Ondertussen staat in de logs van Serv-U niets over deze contactpogingen
- Ook met sygate firewall en norton antivirus uitgeschakeld geen resultaat
- mijn computer wordt bereikt dus het zal niet aan mijn router liggen, maar ook met mijn pc in de DMZ geen effect

Iemand? 8)

/edit: o ja, en als die vriend het met firefox of een ftp client probeert, krijgt hij de melding: "host may be down or misconfigured"...

Update, 21-3, 09:00: het ligt dus niet aan Norton, maar aan mijn router. Met router ertussenuit werkt de ftp-server wel gewoon. Maar waar kan het aan liggen? Ik heb de poorten 20, 21 en de reeks 3000-3005 die ik in serv-u heb ingesteld voor de passive mode geforward naar mijn pc, en dat helpt niet. Mijn hele pc in de DMZ zetten helpt ook niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 09:19 ]

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 11:31
Denk dat dit meer iets is voor het "Software" forum

Verwijderd

Topicstarter
FaNtJuH schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:51:
Denk dat dit meer iets is voor het "Software" forum
Andere topics over ftp stonden in het internet-forum. Het gaat over een connectie over het internet die niet tot stand komt. Nu is nog onbekend of het probleem softwarematig of hardwarematig is.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 18:49

SpeedBart

Futurama 0wnage

is dus een probleem met norton antivirus, schakel die es uit en probeer het dan nog eens.
// beter lezen

Probeer beide eens te deinstalleren, je hebt toch al een firewall in je router

[ Voor 36% gewijzigd door SpeedBart op 20-03-2005 18:56 ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
SpeedBart schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:54:
is dus een probleem met norton antivirus, schakel die es uit en probeer het dan nog eens.
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:46:
- Ook met sygate firewall en norton antivirus uitgeschakeld geen resultaat
Is dus een probleem met lezen, doe het eens over en probeer het nog eens ;) :p

Verwijderd

Topicstarter
SpeedBart schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:54:
// beter lezen
Probeer beide eens te deinstalleren, je hebt toch al een firewall in je router
Oef! Denk je dat dat wat uitmaakt, het deinstalleren van software?

/ok, vond norton toch al te zwaar... wordt verwijderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 19:04 ]

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 11:31
Nou toch is het je software hoor :? Norton geeft een foutmelding gooi die er is af dan? (denk ik :D)

[ Voor 7% gewijzigd door plofkip op 20-03-2005 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
FaNtJuH schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:01:
Nou toch is het je software hoor :? Norton geeft een foutmelding gooi die er is af dan? (denk ik :D)
Nope, ook met norton gedeinstalleerd doet ie het niet. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet nu waar het aan ligt. Hoewel ik vermoedde dat het niet aan mijn router kon liggen, heb ik de router ertussenuit gehaald, het opnieuw geprobeerd, en nu doet ie het wel!
Maar de router moet er nu weer tussen. Vraag is hoe ik het dan oplos. hier staat dat ik de ftp-server in de DMZ moet zetten. Is dat iets anders dan mijn computer (intern ip adres ervan) in de DMZ zetten?

Verwijderd

Topicstarter
/edit: opeens doet hij het wel, zonder dingen te hebben veranderd. Snap niet precies hoe, maar goed. Toch bedankt!

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 09:19 ]

Pagina: 1