[Philips A3.600] Kwaliteit platte speakers <-->Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 15:59
Ik ben de trotse bezitter van een prachtig ogend 5.1 systeem. Namelijk de Philips A3.600. Deze speakers zijn zeer plat, en schijnen ook een beetje van geluid en preformance te verschillen van andere set's in zn prijsklasse.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.westrik/philips%203.600.jpg
Op dit moment gebruik ik de onboardgeluidskaart van mijn ASUS A7v8x-X. Aangezien dit een budget moederbord is, gok ik dat de geluidkaart ook niet bijzonder goed zal zijn. Het geluid is overgens wel netjes 5.1. En klinkt tijdens een THX demo van starwars geheel niet gek.
Ik kijk behoorlijk wat dvd's en xvid's met ac3. En natuurlijk veel mp3 .

Nu vraag ik mij echter af, heeft het zin, en scheelt het veel in geluidkwaliteit wanneer ik een bv een Creative SoundBlaster Audigy 2 zou aanschaffen.

Deze vraag stel ik met het oog op mijn bijzonder platte speakers en het feit dat ik zelf niets record.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Jozzy schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:27:
Ik ben de trotse bezitter van een prachtig ogend 5.1 systeem. Namelijk de Philips A3.600. Deze speakers zijn zeer plat, en schijnen ook een beetje van geluid en preformance te verschillen van andere set's in zn prijsklasse.
[afbeelding]
Op dit moment gebruik ik de onboardgeluidskaart van mijn ASUS A7v8x-X. Aangezien dit een budget moederbord is, gok ik dat de geluidkaart ook niet bijzonder goed zal zijn. Het geluid is overgens wel netjes 5.1. En klinkt tijdens een THX demo van starwars geheel niet gek.
Ik kijk behoorlijk wat dvd's en xvid's met ac3. En natuurlijk veel mp3 .

Nu vraag ik mij echter af, heeft het zin, en scheelt het veel in geluidkwaliteit wanneer ik een bv een Creative SoundBlaster Audigy 2 zou aanschaffen.

Deze vraag stel ik met het oog op mijn bijzonder platte speakers en het feit dat ik zelf niets record.
ik heb zelf een M-Audio Revolution 7.1 (die kwa geluidskwaliteit stukken beter zijn dan de Audigy 1/2/4) gekocht, ter vervanging van mn SB Live (voorganger van Audigy serie) omdat ik die al niet lekker meer vond klinken :), en die onboard was al slechter dan mn SB Live, kwa geluidskwaliteit... met n Audigy 2 zal je ook beter kunnen gamen dan met die onboard sound van je, het zal niet veel schelen, maar het kan merkbaar zijn...

edit
ik heb trouwens de Philips A2.610 set (ook 5.1 :)) ook lekker geluidje :)

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 21-03-2005 12:31 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zelf ben ik de trotse bezitter van een A5.600 set. Deze mag dan wel niet plat zijn, maar veel verschil in geluid van de Philips speakers zal er vast niet zitten.

Ik heb een Creative Audigy Player. Als ik daar MP3's op afspeel in Creative Player en zet de EAX op pop, merk je echt een wereld aan verschil hoe mooi het geluid dan is. Onboard heeft dit natuurlijk niet. Mijn tip dan ook: kopen die geluidskaart! :) Je zult er geen spijt van krijgen.

• Jozzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 15:59
:) Bijkomend voordeel is dat ik dan eindelijk eens kan skypen ofzo, want dat kan ik nu niet natuurlijk. Alle in/iutgangen zijn nu bezet door het 5.1 setje.

En ik zie ze al voor 45 euro bij Alternate. Das dus niet erg veel. Dan wel een OEM zonder extra hebbe dingetjes.