Toon posts:

Verbinden WinXP Laptop met Apple Airport lukt totaal niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het zit dus zo, ik heb sinds een weekje een nieuwe laptop. Hierop is Windows XP SP2 geinstalleerd. Ik heb er een draadloos netwerk kaartje bij gekocht, namelijk de Sitecom WL-112.
Het probleem is alleen dat ik op de laptop met geen mogelijkheid internet krijg.

Ik heb chello, op de chello modem is een sitecom router aangesloten, waaraan 1 vaste pc zit, en de airport router dus. Ook staat er een Apple Powerbook thuis, die wel gewoon goed verbinding met de aiport kan maken, en internet heeft.

Ik heb al op de GoT search gezocht, op google, eigenlijk alles wat ik kan verzinnen. Ik heb de airport DHCP laten toekennen (zo staat de instelling ook). Ik krijg dan een ip adres op de laptop met 192.254... of iets dergelijks. Terwijl het IP van de router 10.0.1.1 is en van de powerbook 10.0.1.2 is. De subnetmask staat overal op 255.255.255.0
Het ip van de sitecom router is 192.168.0.1 en de default gateway ook. Het ip adres van de vaste pc is 192.168.0.1.
Ik heb op de laptop alle soorten instellingen al geprobeerd. Windows ziet het netwerk, ziet dat het infrastructure is (het airport netwerk natuurlijk), alleen het rare is, als ik via de windows config wil connecten doet ie dat niet. Dan krijg ik een foutmelding. Als ik via de sitecom config wil connecten maak ik een netwerk aan, de WEP key staat goed, op DHCP aan, en als netwerk Ad-Hoc (of Peer to Peer). Maar het rare is dus dat als ik de instelling in de siteconfig op ad-hoc zet hij wel verbinding met het netwerk kan maken, ik heb geen internet dan, en pingen naar 10.0.1.1 of 10.0.1.2 geeft ook geen resultaat. Pingen naar 127.0.0.1 werkt wel gewoon. Als ik in de sitecom config het netwerk type op infrastructure zet (wat volgens mij zou moeten want de airport is een AP, en zo word ie ook herkent) kan ik geen verbinding maken. De windows config connect zowiezo niet.
Ik heb al nieuwe drivers van sitecom.com geinstalled, ik heb echt geen idee meer wat te doen.

P.S.

Ik heb een aantal maanden geleden ook een draadloze netwerk kaart in de vaste pc gehad en hiermee werkte de internet verbinding in 1 keer goed i.c.m de apple airport.
Als iemand kan helpen graag...

Alvast bedankt

Verwijderd

De airport is, heel logisch natuurlijk, een AP. Post eens de output van 'ipconfig /all' daaraan kunnen we veel meer zien. Pingen naar 127.0.0.1 werkt zelfs zonder netwerkkaart omdat dat een loopback interface is. Ik weet niet hoe je de Airport hebt ingesteld misschien met WPA ipv WEP beveiliging? Hier draait iig een Airport Express met een stel windozen, linuxbakken en een powerbook goed.

offtopic:
Je kan ook je Airport in 'bridge-mode' zetten aangezien je toch nog een extra router ervoor hebt, hierbij worden beide netwerken aan elkaar gekoppeld en krijgen de DHCP-clients hun ipadressen van je Sitecom router. Vergeet dan ook niet de DHCP-server uit te schakelen van de Airport AP.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 21:11 ]