Toon posts:

Tv-out alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag

Ik wil mijn films, serie's die ik op de computer heb staan kijken op de tv. De computer staat in een andere kamer als de Tv. Ik heb een tv-out kabel van minimum 5 meter nodig om ze met elkaar te verbinden. Als ik dat doe dan krijg ik alleen maar zwart-wit beeld. Alle mogelijke settings heb ik geprobeerd, andere drivers, andere tv,... Als ik de computer verplaats en hem verbind met een kortere kabel van 2 meter lukt het wel. Ik gebruik de tv-out van op mijn powercolor 9600 pro 256mb. Ik denk dus dat het tv-out signaal te zwak is om de afstand af te leggen.
Met een oude Geforce 2 mx 400 krijg ik met de kabel van 5 meter wel kleurenbeeld. Ook is de kwaliteit van de geforce 2 veel beter dan mijn 9600 pro.
Hoe kan ik zo goedkoop mogelijk toch goed beeld op mijn televisie krijgen.
Nieuwe grafische kaart kopen zie ik niet meteen zitten maar als er geen andere oplossing is wil ik het wel overwegen.

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Stop die GeForce 2 (of een andere PCI-kaart) ook in je PC, dus dat je 2 videokaarten hebt. Zet de 9600PRO op primaire, de GeForce 2 op secundaire en hang daar de TV-out aan..

[ Voor 9% gewijzigd door sjukke op 20-03-2005 18:16 ]

Verwijderd

Wat voor kabel gebruik je?
Ik heb zelf hier in het hele huis in bijna alle kamers BNC liggen. Dat draagt een stukkie verder dan een crappy cinch kabel. Een lange s-video kabel zou ook kunnen helpen, dat levert ook een goed signaal. Kijk toch even bij je driver wat voor signaal hij geeft. Als ie nog op NTSC of een verkeerde s-video instelling staat dan geeft ie inderdaad zwart/wit beeld.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sjukke schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:46:
Stop die GeForce 2 ook in je PC, dus dat je 2 videokaarten hebt. Zet de 9600PRO op primaire, de GeForce 2 op secundaire en hang daar de TV-out aan..
Moet hij natuurlijk wel een PCI versie hebben want 2 AGP kaarten gaat niet werken.

Wat je ook kunt doen is gewoon een high quality kabel pakken.
Heb hier een composite kabel liggen van 10 meter en die geeft perfect beeld.

Verwijderd

composiet != strak beeld
svhs = luminantie en chrominantie gescheiden
ik gebruik S-VHS kabels van 15 meter en het werkt perfect.

Verwijderd

idd :)

Hier ook een composiet van 6 meter naar m'n tv, en beeld is uitstekend, hoewel text er niet mee te lezen valt geeft het goed beeld voor films.

Lees de TVout faq eens, daar zal vast een oplossing staan mbt je zwart-wit beeld. Er hoort trouwens ook een jumper op je ati kaart te zitten met NTSC (60hz) en PAL (50hz) , stel hier de juiste in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:51:
Er hoort trouwens ook een jumper op je ati kaart te zitten met NTSC (60hz) en PAL (50hz) , stel hier de juiste in.
Word!

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Component RGB is normaal strak beeld

Composiet (Enkele tulp) normaal niet zo strak!

Verwijderd

Topicstarter
De Geforce 2 is een agp versie en zit ondertussen al in andere computer dus dat gaat niet door.
Ik heb eerst een gewone tv-out kabel gekocht en daarna zo een high quality(duur zeg) kabel gekocht geen verschil. Het signaal staat goed. De tv-out van de 9600 pro werkt hier dus wel met een korte kabel maar niet met die van 5 meter.
Oh van die jumper wist ik niet zal ik eens even bekijken.

goh allemaal snelle antwoorden bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 17:56 ]

• Tasma
  • Laatst online: 06-08 17:12
neem een Matrox G400 :)

ik had deze kaart met let op: 25! meter kabel op de tv aangesloten en er was echt 0,0 signaal verlies!

(en nog wel met 25m audiokabel, 1xLinks,1xrechts, 1xVideo)

• T-Junkie
  • Laatst online: 31-07 18:54

T-Junkie

user brain not connected...

[iets totaal anders]
Wat je ook zou kunnen doen is een XBOX modden tot een mediacenter.

Of op je computer mediacenter installeren en die xbox als media extender gebruiken Dan stream je de films vanaaf je computer naar je xbox.

Of een andere soort streaming product.

[/iets totaal anders]
Suc6 verder.

Verwijderd

Tasma schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:55:

ik had deze kaart met let op: 25! meter kabel op de tv aangesloten en er was echt 0,0 signaal verlies!

Hier ligt ruim 40 m BNC 75 ohm kabel. Gesplitst naar 5 apparaten. Ook geen verlies.

Verwijderd

Tasma schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:55:

das onmogelijk, er is altijd verlies, zeker over 25 meter.
Wel wil ik weten wat voor kebel je hebt gebruikt (svhs, cinch? hoeveel meter?)
Pagina: 1