[Video bewerking] Meebewegende afbeeldingen in film?

Pagina: 1
Acties:

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo!
Ik ben nog niet zo goed in videobewerking op de pc, ik heb hier ook geen goed programma voor. Maar ik zou hier graag meer over willen leren als ik bepaalde dingen dan zou kunnen..
Ik weet dat sommige dingen erg lastig zullen zijn als amateur, maar ik vraag er toch maar over:
* Ik zou in een filmpje meebewegende afbeeldingen zetten. Bijvoorbeeld een snor op iemand's gezicht of een bewegende cartoon. Is dit mogelijk, en met welke software?
* Ik zou het heel stoer vinden als het zou lukken om klonen te maken in een filmpje. Ik bedoel dus dat iemand meerdere malen te zien is. (zoals ik sommige muziekclips en films) Ik denk dat dit (bijna) onmogelijk is voor een amateur, maar goed..

Zou iemand mij hierover meer kunnen vertellen?
Alvast heel erg bedankt!
Eduard

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-02 16:28

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Dit zou ik ook graag willen weten.
En met name dan echt van die animatie icm. video á la Motorola reclame en MTV filmpjes.

Bij stilstaande videobeelden is het vrij makkelijk in Flash te doen.
Maar da’s vrij veel werk als je het netjes wilt hebben.
En helemaal lastig als het camerastandpunt verandert...

Voor klonen kun je bijvoorbeeld je camera op een statief zetten en jezelf 2x op een andere plek filmen.
Het makkelijkst in dan 1x links en 1x rechts.
Vervolgens knip je het beeld als het ware in 2-en et voila.

Maar het is natuurlijk een stuk makkelijker met een blue/greenscreen.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Misschien zit je een beeeeetje in het verkeerde subforum te posten,
lijkt me dat dit thuis hoort in webdesign & Graphics (met name dat laatste dus :P)
Webdesign & Graphics

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
* Ik zou in een filmpje meebewegende afbeeldingen zetten. Bijvoorbeeld een snor op iemand's gezicht of een bewegende cartoon. Is dit mogelijk, en met welke software?
Kan met Adobe Premiere via het motion menu... Je kan hier van alles en nog wat over je video "leggen" en laten bewegen... veel werk, maar het is te doen.
* Ik zou het heel stoer vinden als het zou lukken om klonen te maken in een filmpje. Ik bedoel dus dat iemand meerdere malen te zien is. (zoals ik sommige muziekclips en films) Ik denk dat dit (bijna) onmogelijk is voor een amateur, maar goed..
Kan eigenlijk met alle videobewerkings programma's die video kunnen mixen. Je zet je camera op een statief, gaat voor de camera staan op plek A en neem dit een tijdje op... ga daarna ook op plek B een tijdje staan en neem dit ook op...
In je videoediting software ga je dan beide scenes tegelijk laten starten, maar je mixt video 1 met video 2. Je ziet jezelf nu op 2 verschillende plekken bewegen!!!! In combinatie met disolve wipes kan je jezelfs zelfs langzaam onzichbaar maken of half zichbaar alla "Beam me up Scotty!!!"

[ Voor 3% gewijzigd door haggard op 21-03-2005 09:19 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Ik ben er zelf ook nog niet echt achter welke systemen ze voor die effecten gebruiken. Vaak zijn het niet de non-lineare programma's als final cut pro of premiere, maar vrij dure en uitgebreidere paketten (meestal zijn het complete systemen die dit soort effecten kunnen maken)

Je zou het beste even met bedrijven contact op kunnen nemen en vragen wat voor systeem zij gebruiken voor bepaalde effecten. Vaak zijn er wel editors die (met veel plezier) jou willen uitleggen wat ze gebruiken.

...Make every cut count, even if it is one frame...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Adobe AfterEffects kan een heel hoop maar dan moet je wel bereid zijn om wat te willen leren.

Zaken zoals meebewegende objecten zijn vaak makkelijker te bedenken dan te maken. (Of het kost gewoon veel tijd).

In AfterEffects kan je je filmpje gewoon op de achtergrond laten afspelen terwijl je er plaatjes/andere filmpjes boven op plakt.
Je kan heel veel effecten (vervormen, bewegen, scalen etc) los laten op alle objecten dus je kan erg veel.

Maar neem er wel een goed boek bij want echt eenvoudig is het niet ik het begin.

Iets eenvoudiger zijn de programma's ULead.

Hou er rekening mee dat AfterEffects soms wel afwijkende bestandsformaten (Avi met xvid codering en mp3 audiostream) kan weergeven maar niet kan bewerken (zonder foutmelding uiteraard).
Alles naar raw formaten omvormen is de makkelijkste oplossing als je veel schijfruimte hebt. =)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Voor dit soort werk heb je idd Adobe AFX nodig. Clonen kun je het beste doen mbv een blue/green screen maar of je met een gewone consumenten camera ooit de kwaliteit behaald van wat ze bij MTV of zo laten zien is te betwijfelen.

Als het goed is zit er ook een motion tracker plugin bij waarmee je een motion path kunt laten beschrijven en hieraan dan bv die snor of ieder willekeurig object hangen.

Kijk anders een op het forum van: http://www.creativecow.net

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 09:32 . Reden: ADDON ]

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
ekkoper schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:43:

* Ik zou het heel stoer vinden als het zou lukken om klonen te maken in een filmpje. Ik bedoel dus dat iemand meerdere malen te zien is. (zoals ik sommige muziekclips en films)
Ik heb nu Adobe Premiere, dus ik kan wat proberen..
Weet iemand toevallig of deze bewerkingen/effecten een naam hebben, en, zo ja, welke?

Bedankt,
Eduard

edit: het tweede heet/werkt met een SPLIT SCREEN

[ Voor 5% gewijzigd door ekkoper op 31-03-2005 14:57 ]

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ekkoper schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:42:
[...]

Ik heb nu Adobe Premiere, dus ik kan wat proberen..
Weet iemand toevallig of deze bewerkingen/effecten een naam hebben, en, zo ja, welke?

Bedankt,
Eduard

edit: het tweede heet/werkt met een SPLIT SCREEN
Je kan het best op motion tracking zoeken...zit in After Effects, weet niet of Premiere dit heeft...
Pagina: 1