Toon posts:

[98]laptop opnieuw instaleren

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de hardeschijf van mijn oude toshiba laptop gewist,, nu is het probleem wanneer ik hem opstart,, de error verschijnt : Geen geldige systeemdiskette, Vervang de diskette en druk op een toets. Ook wanneer ik de windowsopstartdiskette erin heb zitten.

Ik heb de fout gemaakt de hardeschijf te formateren via dos, en niet via de opstartdiskette.

Om hem opnieuw te formateren via de opstart diskette heb ik gelezen dat je de bootvolgorde moet veranderen, maar in mijn bios staat alleen Hdd-->Fdd
die ik kan veranderen in Fdd-->Hdd. Wanneer ik dit doe blijft hij de fout weergeven. En herkent hij de diskette niet. Kan iemand mij helpen?

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:12

d0s

sssst

je doet toch alles goed lijkt me, misschien even proberen nieuwe bootdisk te maken ?

Verwijderd

Ik denk idd dat je geen goede bootdisk hebt...

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Verwijderd

Topicstarter
tja op de een of andere manier laad hij de diskette gewoon niet ofzo,, tja nieuwe bootdisk maken misschien ik ben er echter wel bijna zeker van dat de bootdisk werkt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een msdos opstartdiskette gemaakt:) die daarmee kan ik wel in msdos kome:D
ik weet alleen niet wat ik er precies aan heb:)

Verwijderd

je hebt toevallig geen oude dos-installatie liggen? (op diskettes)
die installeren, driver voor je cdrom installeren
en windows 98 cd derin... en gaan maar :)

wat mij ook ooit gelukt is, is de windows cd op 'n (paralelle) zip-driver zetten, daar drivers voor zoeken (onder dos) en zo installeren... gaat best traag, paralell is niet zo snel, maar je komt er wel :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 16:14

Wekkel

De downloadkoning

Maak of bemachtig (via Inet) een w98se opstartdiskette. Dan kan je daarmee opstarten, je cdrom benaderen en windows98 installeren.

Zelf ben ik altijd voorstander van voorafgaand 98lite draaien, de installatie wat modificeren, de cabs (door 98lite) op HD kopieren en daarvan de installatie voltooien.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hadden gelijk,, de opstartdikette was gewoon brak:P

even iets anders.. stel dat ik nu linux er op wil zetten heb ik dan ook een opstart diskette nodig,, zoja weet iemand waar ik deze kan downloaden?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 17:33 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan gewoon een bootdisk maken bij bijvoorbeeld de beschikbare images op bootdisk.com

Ook zou je gewoon vanaf de Windows 98 cd kunnen opstarten :)
Er zijn al heel vaak vragen gesteld over deze dingen. [search=windows 98 opnieuw installeren]
Lees Windows Operating Systems - Policy nog even door. Lees ook Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door over hoe het er hier op het forum aan toe gaat.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.