Toon posts:

Adobe Premiere Pro: Fade-out vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 521 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet even een klein stukje film editten en mijn pinnacle studio wilt niet meer werken sinds ik een nieuwe computer heb. Daarom gebruik ik even Premiere maar kan echt nergens vinden hoe ik een fade out kan doen tussen 2 foto's/stukjes film. Ook de interne zoek functie brengt me nergens, dus misschien weten jullie het wel :)

Alvast bedankt! _O_

-----

Ik heb de blur gevonden; maar dat doet hij alleen op plaatje 1 waardoor hij uit fade en plaatje 2 plotseling opduikt. Het moet dus een fade out tussen 2 'frames' zijn :)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-04 10:46

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik neem aan dat je een crossfade bedoelt ?
Door de timeline lopen lijnen die je omhoog of naar beneden kunt schuiven.
Je zet twee scenes boven elkaar, de opacitylijn van de bovenste clip zet je bij punt A op 100% (staat ’ie al maar anders loopt ’ie vanaf het begin al af) en bij punt B op 0%

Voila.

Verwijderd

x KeN x schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:43:
Ik neem aan dat je een crossfade bedoelt ?
Door de timeline lopen lijnen die je omhoog of naar beneden kunt schuiven.
Je zet twee scenes boven elkaar, de opacitylijn van de bovenste clip zet je bij punt A op 100% (staat ’ie al maar anders loopt ’ie vanaf het begin al af) en bij punt B op 0%

Voila.
Ligt aan de versie natuurlijk. Bij 6.5 en lager sleep je een effect naar transition op de timeline.
Dissolve heet dat effect.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-04 10:46

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hij heeft het over Premiere Pro, dus de versie lijkt me duidelijk ;)

En ja, er zijn natuurlijk meerdere manieren.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een hele mooie kick. Waarom? Ik was zelf op zoek naar het antwoord en kon het iig via Got niet vinden. Omdat dit de eerste result is bij de search, lijkt het me wel nuttig om te vermelden hoe ik het doe voor toekomstige zoekers. Het gaat dus om een fade out bij Ppro. Fade out is behoorlijk basic, maar het koste mij enige moeite om te vinden.
  • Selecteer het betreffende audio spoor zo dat het grijs wordt.
  • Klik op Effect controls
  • Het audiospoor wordt hier nogmaals weergegeven.
  • Klik hier op het driehoekje bij Audio - effects / volume
  • Klik op het driehoekje bij level
  • voeg tussen de punten waar je de fade wil hebben, 2 keyframe's toe (bv begin & na 5 sec).
  • Zet dan bv de eerste keyframe op - oo (oneindig) en de 2e laat je gewoon staan.
Voila, je hebt een fade out, of in (net wat je wilt). Geen ander gedoe met effects selecteren en erop slepen.

==
hoi

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:50
Wilde je nou een fade out van geluid of film?

Bij film zet ik na de scene gewoon een stukje zwart.. en laat daar naar dissolven.. gaat erg makkelijk.
Pagina: 1