Kom er niet meer uit met het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:25

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Hoi,

Een poosje geleden wilde ik een netwerk opzetten met 3 pc's nu had ik daar een switch voor
gekocht (Edimax 5p 100mbit) en 1 van deze kabels die lag er al voor een pc1->pc2 connectie
die het altijd goed deed. Nu met die switch ertussen doet ook alleen die kabel het nog maar
en heb ik op pc2 en pc3 geen connectie. Die kabels van pc2 en pc3 zijn strait upt en die van pc1
naar de switch is twisted. Nou staat er op die doos van de switch dat die polateit niet uit maakt,
maargoed dat maakt dus kennelijk wel uit :/

anyway ik heb die polatiteit van die kabel van pc2 verandert naar twisted en deze doet het na
veel proberen en kloten wel goed. Deze kabel is 3m tot aan de switch..

nu wil ik dit ook proberen met die kabel van pc3 naar de switch maar daar zie ik alleen bij
die netwerk connecties datie wat ontvangt maar ik kan helemaal niks versturen. Ik heb de kabel
al 20x nagekeken en opnieuw geknipt maar nog steeds het zelfde probleem :( deze kabel is
ongeveer 20 a 25m tot aan de switch...

dus ik denk.. die kabel is niet goed en ik had van iemand anders een 10mbit hubje geleend
(dat was nog voordat ik die polariteit had omgedaait, dus met die 2 strait en 1 twisted) en dat werkt
wel goed.. dus de kabel is goed

nu mn vraag: kan het zijn dat 25m te ver is tot aan een switch? en waarom zou dit wel werken bij
een 10mbit hub? of zitten er wat instellingen verkeerd in pc3?

Alvast bedankt...

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 21:39
utp werkt tot 100 meter, dus daar heb je geen last van.
als je de aderparen verkeerd in je stekkertje steekt, maar wel aan allebij de kanten hetzelfde doet, dan is na 5 meter je signaal weg.
aangezien je een paar keer je stekkertjes opnieuw hebt geknepen, zou ik eens kijken of je een kabeltester kan lenen van iemand. misschien pakken jou stekkertjes gewoon niet lekker op die utp kabel.

edit: als je een crosskabel in naar je pc hebt, moet deze in de uplink poort van je switch. alle kabels tussen pc en switch/ hub zijn altijd straight kabels.
kijk of aan allebij de kanten het link lampje brand. soms brand ie maar aan 1 kant, en dan weet je al dat je kabel niet ok is.

[ Voor 27% gewijzigd door Meester_J op 20-03-2005 16:23 ]

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

UTP zou tot 100m moeten kunnen. Heeft die switch niet misschien een uplink poort oid waar je de twisted kabel in kunt hangen?

ieeeepppppp :P

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
VROEM! schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:22:
UTP zou tot 100m moeten kunnen. Heeft die switch niet misschien een uplink poort oid waar je de twisted kabel in kunt hangen?
ja dat zat dus op die 10mbit hub

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
en alle lampjes branden waar de kabel in zit
en een uplink poort heb je volgens dat boekje niet nodig omdat ze toch polariteit gevoelig zijn (niet dus! pff)

[ Voor 57% gewijzigd door Woohooo op 20-03-2005 16:37 ]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:55

Guldan

Thee-Nerd

Euh.. normaal gesproken heb je altijd straight kabels naar een switch. Volgens mij gaat die polariteit meer over dat alle poorten van de switch een uplink poort kunnen zijn. Ik zou gewoon met 2 straight kabels gaan werken en dan zou alles het moeten doen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Guldan schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:56:
Euh.. normaal gesproken heb je altijd straight kabels naar een switch. Volgens mij gaat die polariteit meer over dat alle poorten van de switch een uplink poort kunnen zijn. Ik zou gewoon met 2 straight kabels gaan werken en dan zou alles het moeten doen.
zo was het in het begin en toen brande er helemaal geen lampje :/
alleen die twisted kabel deed het toen..
Pagina: 1